rago63 Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Som jeg nevnte i en annen tråd, så har du nok irritert "Yamaha Bjørnen", men stryk han "litt" med hårene så blir han som regel mer medgjørlig. Nope. Hard som grå flint, ikke myk som svart gummi..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Los Endos Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Hyggelig for Mercury å vinne en test for en gangs skyld. Kan ikke si at jeg husker andre tester med samme utfall... Som regel er det Yamaha på toppen av pallen. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Droll har skjønt det. Når dere Yamaha folk med fetish for bluish grey metallic(noe som sier litt om bling mennesker) blir tørre bak øra så er dere hjertelig velkommen i Karl Kiekhafer ordenen. Ikke før. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Droll har skjønt det. Når dere Yamaha folk med fetish for bluish grey metallic(noe som sier litt om bling mennesker) blir tørre bak øra så er dere hjertelig velkommen i Karl Kiekhafer orden........ Når du ser historen om "King Carl" på "You tube" blekner tilbedelsen litt..... og bringer assosiasjoner til totalitaritet og frykt før glede ved utvikling........ -Og "bling" mennesker.... Jeg antar at dette er meg....... - WAR!! Redigert 1.Oktober.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Tintin Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Bow your heads for the BLACK MAX eller hva det var? Høres litt ut som en begravelse. Redigert 1.Oktober.2008 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
rago63 Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 - Eller et kondom-merke...... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
chagall Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 -Og "bling" mennesker.... Jeg antar at dette er meg....... - WAR!! Hei `rago63`i 60-70 åra var det mer aktuellt med "Make love not War". Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Hyperaktuellt i 21-century er nettopp "WAR".... Om Mercury "menigheten" på dette tidspunkt er plaget av defaitisme, er jeg ikke tilbøyelig til å la dere slippe unna med tilfeldige kvinnelige forbindelser.... STILL WAR!!! - om dere ikke kan hold orden i deres egne rekker....... R6 ..... Redigert 1.Oktober.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Brutus Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 8. Thou shalt not meddle with injection systems thou cannot pronounce. Thou shall play with EFI, but not Ficht, Fucht ,or whatever the hell it mayeth be. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Når du ser historen om "King Carl" på "You tube" blekner tilbedelsen litt..... og bringer assosiasjoner til totalitaritet og frykt før glede ved utvikling........ -Og "bling" mennesker.... Jeg antar at dette er meg....... - WAR!! Helt riktig. Alle bør frykte Kong Carl og hans rike. Inkludert Yamaha. Mooaahahahahahaaaaaa!! Bøy deg i støvet, rago63, The tower of power is the only way. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Hyggelig for Mercury å vinne en test for en gangs skyld. Kan ikke si at jeg husker andre tester med samme utfall... Ja det er som du sier at Mercury ikke ofte er blandt vinnerne når båtmagasinene tester, men i "virkeligheten" vinner De sine klasser i 24 houers i Rouen. http://www.boatingoz.com.au/default.asp?Page=25520 Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Helt riktig. Alle bør frykte Kong Carl og hans rike. Inkludert Yamaha. Mooaahahahahahaaaaaa!! Bøy deg i støvet, rago63, The tower of power is the only way. Never.... men lev videre i illusjonen din du........ Verado, Optimax and 4-Stroke engines is a product of the YAMAHA-callenge........ Ny underliner for meg???? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Bjerknez Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Jeg er desverre ikke ett menneske som stryker andre medhårs bare forde det er hyggeligere. Egne meninger må man da kunne ha her i forumet. Sån er det bare :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
kimosabi Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Selvhøytidelige Yamaha folk altså. Hvilken Yamaha challenge prater du om??? Amuse me. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 - Eller et kondom-merke...... Ja, er det dette nye, det da, det med de ekstra små størrelsene? :lol: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
kimosabi Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Yamaha trenger 5liter for å dra ut 350hk. Mercury trenger 2.6liter for å dra ut 300+hk. Hihi. Japser altså. Prøver alltid å kompensere for liten tingeling. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Om Mercury "menigheten" på dette tidspunkt er plaget av defaitisme, er jeg ikke tilbøyelig til å la dere slippe unna med tilfeldige kvinnelige forbindelser.... Tror ikke Mercury "menigheten" er plaget av defaitisme (nederlagsstemning) men når det gjelder tilfeldige kvinnelige forbindelser kan jeg ikke garantere noe. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Egentlig rart at diskusjonene rundt outboards er såpass graverende, mens det er langt mindre diskusjoner rundt båtmerker. Uttern T55 kontra Yamarin 58BR feks. Båter blir vel stort sett også laget på noenlunde samme måte. Altså at fremgangsmåten er lik. Forskjellene ligger vel kanskje i selve formen...? Ikke vet jeg... bare spekulerer litt.. hehe Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Tintin Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 (redigert) Diskusjonene rundt påhengere har vært relativt stille en god stund, med en forståelse av at de ulike har forskjellige positive og negative egenskaper. I det siste har det tatt seg betraktelig opp, stort sett i samme tid som du fikk prøvekjørt og sett hvordan en modell fra en fabrikant oppfører seg. Egentlig rart at du av alle synes disse diskusjonene er graverende. Det er de ikke. Derimot er de morsomme, siden forskjellene i ytelse/forbruk er så små, kvalitetsforskjellene er vanskelig å måle, og effekten av argumentene er så store. Ben dover for the black pearl! Redigert 2.Oktober.2008 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Bjerknez Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Hehe... kanskje det er jeg som har startet den store diskusjonen om outboards ja... hehe. Jeg elsker å diskutere jeg... Synes også det er litt morsomt, så lenge det ikke går for langt, slik at det blir personlig. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
KenBjork Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Sånn er det bare: Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
roesok Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Sånn er det bare Det var det jeg visste; Mercury Optimax eiere er ikke helt go... Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
chagall Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Sånn er det bare: "True love." Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Hehe... veldig bra :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
KenBjork Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Det var det jeg visste; Mercury Optimax eiere er ikke helt go... alle som er båtfrelst gjør vel sånn? eller... Ved nei, så er jeg unormal Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.