Jump to content

Yamaha kom sist i fersk test av 20 HK'ere...

Bjerknez

Recommended Posts

Som jeg nevnte i en annen tråd, så har du nok irritert "Yamaha Bjørnen", men stryk han "litt" med hårene så blir han som regel mer medgjørlig. :lol:

Nope. Hard som grå flint, ikke myk som svart gummi.....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Droll har skjønt det. :yesnod: Når dere Yamaha folk med fetish for bluish grey metallic(noe som sier litt om bling mennesker) blir tørre bak øra så er dere hjertelig velkommen i Karl Kiekhafer orden........

Når du ser historen om "King Carl" på "You tube" blekner tilbedelsen litt..... og bringer assosiasjoner til totalitaritet og frykt før glede ved utvikling........

-Og "bling" mennesker.... Jeg antar at dette er meg....... - WAR!!

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Hyperaktuellt i 21-century er nettopp "WAR".... Om Mercury "menigheten" på dette tidspunkt er plaget av defaitisme, er jeg ikke tilbøyelig til å la dere slippe unna med tilfeldige kvinnelige forbindelser....

STILL WAR!!! - om dere ikke kan hold orden i deres egne rekker....... R6 ..... :wink:

Redigert av rago63 (see edit history)

Når du ser historen om "King Carl" på "You tube" blekner tilbedelsen litt..... og bringer assosiasjoner til totalitaritet og frykt før glede ved utvikling........

-Og "bling" mennesker.... Jeg antar at dette er meg....... - WAR!!

Helt riktig. Alle bør frykte Kong Carl og hans rike. Inkludert Yamaha. Mooaahahahahahaaaaaa!! Bøy deg i støvet, rago63, The tower of power is the only way. :lol:

Helt riktig. Alle bør frykte Kong Carl og hans rike. Inkludert Yamaha. Mooaahahahahahaaaaaa!! Bøy deg i støvet, rago63, The tower of power is the only way. :lol:

Never.... men lev videre i illusjonen din du........

Verado, Optimax and 4-Stroke engines is a product of the YAMAHA-callenge........

Ny underliner for meg????

Om Mercury "menigheten" på dette tidspunkt er plaget av defaitisme, er jeg ikke tilbøyelig til å la dere slippe unna med tilfeldige kvinnelige forbindelser....

Tror ikke Mercury "menigheten" er plaget av defaitisme (nederlagsstemning) men når det gjelder tilfeldige kvinnelige forbindelser kan jeg ikke garantere noe. :lol:

Egentlig rart at diskusjonene rundt outboards er såpass graverende, mens det er langt mindre diskusjoner rundt båtmerker.

Uttern T55 kontra Yamarin 58BR feks.

Båter blir vel stort sett også laget på noenlunde samme måte. Altså at fremgangsmåten er lik. Forskjellene ligger vel kanskje i selve formen...?

Ikke vet jeg... bare spekulerer litt.. hehe

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Diskusjonene rundt påhengere har vært relativt stille en god stund, med en forståelse av at de ulike har forskjellige positive og negative egenskaper. I det siste har det tatt seg betraktelig opp, stort sett i samme tid som du fikk prøvekjørt og sett hvordan en modell fra en fabrikant oppfører seg. Egentlig rart at du av alle synes disse diskusjonene er graverende. Det er de ikke. Derimot er de morsomme, siden forskjellene i ytelse/forbruk er så små, kvalitetsforskjellene er vanskelig å måle, og effekten av argumentene er så store.

Ben dover for the black pearl!

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Hehe... kanskje det er jeg som har startet den store diskusjonen om outboards ja... hehe.

Jeg elsker å diskutere jeg... Synes også det er litt morsomt, så lenge det ikke går for langt, slik at det blir personlig.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...