Honduras Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Formueskatt er helt greit for meg bare man legger innslagspunktet på ett "fornuftig" nivå (dvs høyere enn min forventede fremtidige formue) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
CB. Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Formue skatten er dypt urettferdig og må naturligvis også bort. Vi er en av de eneste land i Europa som fortsatt har den. Jeg får gjøre den svenske ministerens ord til mine "Norge er den siste sovjetiske stat" Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Greit nok Contraband, men til gjengjeld så er eiendomsskatten mere regelen enn unntaket i andre land og hvis du ser på hva du må betale i eiendomsskatt i det "forgjettede land", også kalt USA, så ville du ha fått bakoversveis, og vel så det! Personlig så driter jeg i hva man kaller det, eiendomsskatt, formuesskatt, fordel ved fri bolig osv osv for eneste forskjellen er vel strengt tatt navnet på avgiften som står på giroen fra kommunen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fiskmåsen Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Hydrox skrev: markedsverdien ligger et sted mellom 1,5 til 2 mill. Naust til 2 mill.?? Du mener vel hytte med strandtomt? Da jeg vokste opp på ei øy i N-Norge var naust et skur hvor man trakk opp båten etter fisketuren. Et skur uten gulv, men runde stokker så båten skulle bli lettere å dra opp. Men jeg er kanskje utdatert! Naust er kanskje ikke det som det var før? Fa Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) Tja Mouche Dette med eindomskatt har jeg egentlig ikke satt meg inn i, uansett så blir det dobbel beskatning av inntek i " ". Som gammel Høyre mann så er du sikkert enig med meg i at både arveavgift, forume skatt og eindomskatt er noe vi burde være forskånet for i dette nydelige landet. Pengene tror jeg ikke vi trenger, betyr ikke så mye i den totale sammenhengen uansett, bortsett fra for enkeltmennesket. Skatter og avgifter burde til enhver tid bli regnet ut fra Lønn, ikke på sovende verdier. Redigert 3.Oktober.2008 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Contraband skrev: Som gammel Høyre mann så er du sikkert enig med meg i at både arveavgift, forume skatt og eindomskatt er noe vi burde være forskånet for i dette nydelige landet. Arveavgift og formuesskatt blir innkrevd av staten og blir brukt der storting og regjering mener disse pengene skal brukes, mens eiendomsskatt blir innkrevd av kommunen og blir brukt der kommunen mener disse best kan brukes. Jeg er derfor prinsipielt imot de to første, men vil vurdere eiendomsskatt forutsatt at de første fjernes. Jeg er for lokaldemokrati og det i en helt annen grad enn f.eks FrP og SV (der er de nokså like!) som stort sett snakker om øremerkede midler som bestemmes på sentralt hold. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Nå er det vel stort sett sosialistiske kommuner som har eindomskatt vil jeg tro. Øremerkede midler kan være svært så nyttig i alle fall om svømmebassengene skal fylles opp Stor fare for at kommunene bruker pengene anderledes dersom de får muligheten. Dersom Norge hadde vært et uland så kunne jeg kanskje vurdert eindomskatt jeg også men basert på situasjonen idag er dette nok en avgift vi klarer oss foruten. Staten bør heller øke overføringene til kommunene. Det har vi råd til. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) Contraband skrev: Nå er det vel stort sett sosialistiske kommuner som har eindomskatt vil jeg tro. Selv betaler jeg eiendomsskatt i Kragerø fra og med i år, i Lillesand fra og med neste år, begge er Høyrestyrt (sammen med andre). Faktum er at nesten halvparten av landets blå kommuner har innført eiendomsskatt. Asker er et hederlig unntak! Redigert 3.Oktober.2008 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Kanskje med unntak av Asker hehe. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Hydrox, gjør deg selv en tjeneste og se bort fra innholdet i denne tråden og hold deg til ditt eget råd til deg selv --- om å rådføre deg med en jurist. Deler av rådene her er oppfordring til straffbare handlinger, andre vil være risikable av andre grunner. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gnisten Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) Skipper Worse skrev: Hydrox, gjør deg selv en tjeneste og se bort fra innholdet i denne tråden og hold deg til ditt eget råd til deg selv --- om å rådføre deg med en jurist. Deler av rådene her er oppfordring til straffbare handlinger, andre vil være risikable av andre grunner. Slutter meg til SW sin konklusjon. Send meg en IM hvis du ønsker refereranser her Hydrox! Redigert 3.Oktober.2008 av Gnisten (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Mouche Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 I dagens morgenutgave av Aftenposten, "Spør bolikgekspertene!", har en innsender fått følggende svar som er relevant i denne saken; Ved odelstingbeslutning er det bestemt at gaver til fysiske personer kan gis innenfor et årlig fribeløp som tilsvarer et halvt grunnbeløp i folketrygden. Grunnbeløpet er for tiden 70.256. Skribenten heter Dag Stadheim og er avokat og partner i advokatfirmaet Brækus Dege. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hydrox Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Skipper Worse skrev: Hydrox, gjør deg selv en tjeneste og se bort fra innholdet i denne tråden og hold deg til ditt eget råd til deg selv --- om å rådføre deg med en jurist. Deler av rådene her er oppfordring til straffbare handlinger, andre vil være risikable av andre grunner. Med et lite snev sunn fornuft og litt bondevet så har jeg fattet såpass. Får ikke kurert tre-fot-syken ved å havne på kant med skattemyndighetene i hvert fall. Vil anta det ender opp i minus-fot-syke i mange år framover... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Med endringene gitt i nytt forslag til statsbudsjett for 2009 og i et fallende eiendomsmarked er det ikke sikkert det blir så mye avgift av det hele. Dersom forslaget går igjennom kan du arve til sammen 940.000,- av dine foreldre før arveavgiften slår inn (470.000,-) av hver. http://e24.no/makro-og-politikk/article2696976.ece Redigert 9.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Dette er jo veldig positivt SF, men jeg roper ikke hurra før arveavgift er helt fjærnet. Det er rett og slett ikke riktig at penger og verdier som allerede er beskattet skal bekattes på nytt, og på nytt og på nytt og på nytt... Lurer på hvor mye jeg har igjen til meg selv når jeg har tjent en hundrelapp..? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Ikke uenig..............og når du så skal bruke de skarve kronene som du har igjen av den tjente 100 lappen så skal de f**n meg ha 25% moms når du skal bruke pengene også Men vi har det tross alt ganske bra her på berget lell. Redigert 9.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Du kan jo sjekke litt på kalkulatorene som ligger på nett. Antar vi i et litt kjølig marked at takst på naustet ditt er 1,5 MNOK og at du da arver 750.000,- hver av dine foreldre. I 2008 må du da betale 128.000,- NOK i arveavgift men etter 01.01.09 (forutsatt at budsjettet blir godkjent) blir avgiften kun 33.600,- NOK. http://kalkulator.vg.no/kalkulator.php?id=18879 Redigert 9.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.