Jump to content

Hvor mange nautiske mil har vi gått i år?


Dykker

Recommended Posts

830 nm til nå, men det er fortsatt 20 dager til båten skal opp. Hvis alt hadde blitt som vi håpet hadde jeg nok logget omtrent det dobbelte, men siden båten ble stående på land i 2 mnd. midt i sesongen grunnet motortrøbbel (ventet på deler), har det altså kun blitt 830 nm hittil.

Link to post
Share on other sites

Tok en liten gjennomgang av loggboka i dag og fikk følgende resultat:

 

Amica: 66 timer motorkjøring, 9 overnattinger. Solgt 03.07.08.

Amica II: 125 timer motorkjøring, 26 overnattinger. Kjøpt 10.07.08.

 

Selv om Amica II har toppfart på ca 22 kn, så liker vi best å kruse rundt i 7-8 kn, så dersom vi regner et gennomsnitt på 10 kn pr. time har vi seilt ca. 1900 nm :sailing:

mvh

Ella

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Sesongen er over i overimorgen for min sin del, så jeg passerer sikkert 650 nm på vei til vinterbeitet. :nonod::nonod:

Takk for i år, det har vært eit glimrende båt år.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett hvor mange nm vi har tilbake langt , men før året er omme vil jeg runde 200 timer på motor , ca 140 overnattinger . Må se litt nærmere på det , da jeg syntes jeg har brukt litt mye suppe iår . Men det er mye kjøring av Webasto'n , så det stemmer nok .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...