Jump to content

Hvor mange BP brukere er medl.av kystpatruljen?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Er selvsagt medlem og har vært det i mange år. Har hatt 2 akutte behov for hjelp og det ene tok redningsskøyta seg av og det andre ordnet seg vha. en tilfeldig båt med VHF i nærheten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Er selvsagt medlem av Kystpatruljen og Sjøassistanse, koster lite og gir god trygghet... og pengene går til en god sak.... Så bedre kan det ikke bli :flag: Har ikke hatt bruk for assistanse så langt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vært medlem i mange år.

Betalt alle tiggerbrevene til tidligere leder Anne Enger Lahnstein, og vært totalmedlem siste to år.

Helt sikker på at man får god hjelp når det virkelig teller, men ikke til enklere saker.

2007 Mistet svært dyre briller i vannet på ca 3m dyp på Langåra.

Skøyta hadde ikke tid pga oppdrag, men gikk forbi en halvtime senere i sakte fart.

Skjønner at dette ikke er viktig, men kunne vært god trening...

2008 Brytepinne for baupropell ryker, blir bare henvist til nærmeste verksted...

Helller ikke viktig for meg med 2 motorer, hadde ikke vært fornøyd om det var en stor snekke med aksel og ror det var snakk om.

Totalmedlemskapet blir nok i praksis noen kroner ekstra til NSSR, men det er kanskje greit?

Er enig i at dette ikke er viktige oppdrag, og dermed bør man ikke belaste regningsskøte med slikt tøys... Det at baugpropellen ikke funker er vel neppe grunn til å kalle på hjelp... Selv hadde jeg vært flau over å tenkte tanken om å be om assistanse på grunn av sviktende baugpropell...

Dykking etter briller på 3 meters dyp er nok fin trening for skipperen som mistet dem til fridykking.... og ikke noe man trenger redningsskøyten til.

Jeg lurer litt på hvor mange slike "tulle" oppdrag de får henvedelser om pr. år.... om det er mange så skjønner jeg frustrasjonen til han med defekt Steyr i Sverige...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har total medlemskap. Har også betalt ekstra giroer (støtte til ny redningskøyte)

Mener dette er penger som går til en god sak, som jeg håper jeg slipper å benytte meg av.

I vinter kjøpte svigerfar seg en Fairline 62 i Sandefjord. Denne skulle vi gå nord til Radøy, men fikk så dårlig vær at vi mått legge den fra oss i Kristiansand. Da kontaktet vi redningselskapet, og de sendte en mann som hadde jevnlig tilsyn med båten til vi kom ned igjen etter en uke. Det må en vel kunne kalle God service. :smiley:

Er kystpatruljemedlem - ikke hatt bruk for dem :smiley: Hvordan man ble medlem er en helt annen historie. Jeg ble oppringt av en ung dame som solgte medlemskap. hun kunne fortelle at de skulle stasjonere en ny båt et sted på veslandet som skulle ivareta sikkerheten til de som ferdes der. Jeg husker ikke akkurat hvor da dette er en del år siden. Jeg sa til damen at dette var vel og bra, og la til følgende. Hva kan dere gjøre for meg i mitt område? Har dere noen skøyter stasjonert her? Det var hun ikke sikker på. Hun hadde ingen kunnskaper utover den nye stasjoneringen på vestlandet. Jeg driver butikk selv og vet at regel nummer en er å kjenne de "varene" man selger. Jeg sa følgende til damen. Lær deg mer om produltet du selger og ring meg senere. Da kjøper jeg gjerne medlemskap hos dere. Jaggu ringte hun ikke 14 dager senere med god kjennskap til hele redningsselskapet. Fantastisk! Jeg er fortsatt medlem idag, noe jeg vil være livet ut :flag: Det synes jeg var flott levert!

Her i rederiet er vi også medlem i Kystpatruljen. Det var matrosene som meldte oss inn og betalte medlemskapet første året. Dette var deres gave til oss på sølvbryllupsdagen vår. Det gikk ikke lange tiden etterpå, før vi fikk motorstopp pga. en sprukket slange på kjølvannsanlegget og ble liggende å drive ute på Folla i litt urolig vær. Ikke så veldig dramatisk, når en ser det i ettertid, men vi meldte fra på VHF til Florø radio. Etter noen sekunder ble vi oppropt av redningsskøyta Harald V og i løpet av 15 minutter var de ved vår side. Vi fikk etterhvert tømt motorrommet, lappet lekkasjen og kunne fortsette videre form egen maskin. Fikk virkelig se hvor effektivt de jobber både på redningskøytene og kystradioen. Vi betaler vårt medlemsskap med glede.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...