Sjøkua Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Er medlem, men ikke hatt brukt for dette enda! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Er selvsagt medlem og har vært det i mange år. Har hatt 2 akutte behov for hjelp og det ene tok redningsskøyta seg av og det andre ordnet seg vha. en tilfeldig båt med VHF i nærheten. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
baatsman Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Er medlem i Kystpatruljen sjøassistanse og NAF. Sistnevnte pga vis jeg skulle treffe moder jord så hardt og seile opp på E18. Ellers, ikke hatt behov for det. Men det kan komme fortere en du aner i disse "teine-tider". Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mariell Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Er selvfølgelig medlem. Har hatt behov for dykkerhjelp en gang. da hadde jeg fått kjettingen til en fortøyningsbøye rundt propellen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Fantino Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Har vært medlem i Kystpatruljen i årevis uten behov for hjelp. Ila. årets sesong er jeg blitt "på hils" med mannskapet på Bergen Kreds som ligger i Haugesund... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er medlem og har vært medlem siden oppstart av Kystpatruljen. Behov for hjelp har jeg ikke hatt enda men var nære på i 2006 da jeg fikk gear havari. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 er ikke medlem. har ikke hat brukt for det heller. men skal vel melde meg inn i noe snart. ikke total , men den pakken som er mindre (husker ikke) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sydvesten Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er selvsagt medlem av Kystpatruljen og Sjøassistanse, koster lite og gir god trygghet... og pengene går til en god sak.... Så bedre kan det ikke bli Har ikke hatt bruk for assistanse så langt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
nimbuster Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Prøv iigjen, og lag en poll. Det er vel liten mening i å telle antallet som svarer ja her? Det er helt sikkert mange som ikke gidder å legge inn et svar...da er det lettere å krysse av og ferdig med det. Denne tråden blir mer lik "har du hatt bruk for Redningsselskapet/Kystpatruljen noen gang? Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Vært medlem i mange år. Betalt alle tiggerbrevene til tidligere leder Anne Enger Lahnstein, og vært totalmedlem siste to år. Helt sikker på at man får god hjelp når det virkelig teller, men ikke til enklere saker. 2007 Mistet svært dyre briller i vannet på ca 3m dyp på Langåra. Skøyta hadde ikke tid pga oppdrag, men gikk forbi en halvtime senere i sakte fart. Skjønner at dette ikke er viktig, men kunne vært god trening... 2008 Brytepinne for baupropell ryker, blir bare henvist til nærmeste verksted... Helller ikke viktig for meg med 2 motorer, hadde ikke vært fornøyd om det var en stor snekke med aksel og ror det var snakk om. Totalmedlemskapet blir nok i praksis noen kroner ekstra til NSSR, men det er kanskje greit? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er enig i at dette ikke er viktige oppdrag, og dermed bør man ikke belaste regningsskøte med slikt tøys... Det at baugpropellen ikke funker er vel neppe grunn til å kalle på hjelp... Selv hadde jeg vært flau over å tenkte tanken om å be om assistanse på grunn av sviktende baugpropell... Dykking etter briller på 3 meters dyp er nok fin trening for skipperen som mistet dem til fridykking.... og ikke noe man trenger redningsskøyten til. Jeg lurer litt på hvor mange slike "tulle" oppdrag de får henvedelser om pr. år.... om det er mange så skjønner jeg frustrasjonen til han med defekt Steyr i Sverige... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
rifi Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Meldte meg inn i år, ....etter å ha opplevd motorhavari. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Har total medlemskap. Har også betalt ekstra giroer (støtte til ny redningskøyte) Mener dette er penger som går til en god sak, som jeg håper jeg slipper å benytte meg av. I vinter kjøpte svigerfar seg en Fairline 62 i Sandefjord. Denne skulle vi gå nord til Radøy, men fikk så dårlig vær at vi mått legge den fra oss i Kristiansand. Da kontaktet vi redningselskapet, og de sendte en mann som hadde jevnlig tilsyn med båten til vi kom ned igjen etter en uke. Det må en vel kunne kalle God service. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Ikke medlem av kystpatruljen eller redningsselskapet men er medlem i Sjøassistanse. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Zappa_no Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er Totalmedlem. Var greit det i sommer da vi trengte slep og hjelp til å få båten på land etter lekkasje. Fortsetter å betale den regningen............. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er selvfølgelig medlem av Redningsselskapet - kystpatruljen. Er også en av de mange som ikke har hatt behov for deres assistanse enda. I tilegg har jeg to barn i Redningsselskapet sin Eliasklubb... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Campingkongen79 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er kystpatruljemedlem - ikke hatt bruk for dem Hvordan man ble medlem er en helt annen historie. Jeg ble oppringt av en ung dame som solgte medlemskap. hun kunne fortelle at de skulle stasjonere en ny båt et sted på veslandet som skulle ivareta sikkerheten til de som ferdes der. Jeg husker ikke akkurat hvor da dette er en del år siden. Jeg sa til damen at dette var vel og bra, og la til følgende. Hva kan dere gjøre for meg i mitt område? Har dere noen skøyter stasjonert her? Det var hun ikke sikker på. Hun hadde ingen kunnskaper utover den nye stasjoneringen på vestlandet. Jeg driver butikk selv og vet at regel nummer en er å kjenne de "varene" man selger. Jeg sa følgende til damen. Lær deg mer om produltet du selger og ring meg senere. Da kjøper jeg gjerne medlemskap hos dere. Jaggu ringte hun ikke 14 dager senere med god kjennskap til hele redningsselskapet. Fantastisk! Jeg er fortsatt medlem idag, noe jeg vil være livet ut Det synes jeg var flott levert! Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Her i rederiet er vi også medlem i Kystpatruljen. Det var matrosene som meldte oss inn og betalte medlemskapet første året. Dette var deres gave til oss på sølvbryllupsdagen vår. Det gikk ikke lange tiden etterpå, før vi fikk motorstopp pga. en sprukket slange på kjølvannsanlegget og ble liggende å drive ute på Folla i litt urolig vær. Ikke så veldig dramatisk, når en ser det i ettertid, men vi meldte fra på VHF til Florø radio. Etter noen sekunder ble vi oppropt av redningsskøyta Harald V og i løpet av 15 minutter var de ved vår side. Vi fikk etterhvert tømt motorrommet, lappet lekkasjen og kunne fortsette videre form egen maskin. Fikk virkelig se hvor effektivt de jobber både på redningskøytene og kystradioen. Vi betaler vårt medlemsskap med glede. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
rogre Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Burde nesten vært obligatorisk og tegne et medlemskap i red.selskapet. Før eller siden får en bruk for dem Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Er totalmedlem, håper å ikke få bruk for det, men gleder meg over at jeg kanskje hjelper noen andre :-) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
pern Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Jeg har basismedlemskap. Jeg har opplevd havari i styresystemet og ble slept til verksted av "Det Norske Veritas". Det var en svært god følelse det å ha skøyta i nærheten som hjalp meg ut av knipa + at det var virkelig hyggelige mennesker ombord som slepte meg helt fram til verksted. Her er et bilde jeg tok mens jeg hang etter skøyta: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.