Hansi Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Har vel fyllt for ca en 10000,- kr ca. Men dieseltanken på nærmere 400 L er bortimot full. Så forbruket er adskillig lavere. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Det er flott å se at dieselforbruket hos folket er lavt og ikke utgjør mange tusenlappene i året... da blir det ikke noe stort problem om/når den avgiftsfrie dieselen forsvinner med tiden så slipper en det gnålet iallefall... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 du gjør alt for å provosere du :-) unner ikke oss dieseldrikkere å ha en liten avgiftsfordel. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
27 knop Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Har vel fyllt for ca en 10000,- kr ca. Men dieseltanken på nærmere 400 L er bortimot full. Så forbruket er adskillig lavere. Hvilken motor har du, Hansi? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 du gjør alt for å provosere du :-) unner ikke oss dieseldrikkere å ha en liten avgiftsfordel. Lurer egentligpå hvor stor den fordelen er når man kan fylle avgiftsbelagt diesel på kanner på bensinstasjonenbilligere enn man kan fylle avgiftsfri diesel på marinaen? Ikke at det bryr meg siden mitt forbruk på diesel er lik nada! Forøvrig ble vel alle dystre spådommer gjort til skamme i sommer både hva angikk dieselpriser, opphevning av avgiftsfri diesel og ulykkene som stort sett ikke skjedde, gudskjelov? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 fredag igjen Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
KenBjork Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 det er det hifo og alle andre Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
mor Amica Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Her i rederiet ser regnskapet slik ut: Amica: 369 l diesel, 66 timer motorkjøring. Amica II: 1045 l diesel, 125 timer motorkjøring. Til sammen har vi kjøpt diesel for 12.319 kr denne sommeren og jammen synes vi at vi har fått mye glede for disse pengene. Vi har bl. annet hatt to 14 dagers perioder med ferie og mange fine helgeturer, opplevd mye flott natur og truffet mange hyggelige mennesker. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Capt'n Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 2 måneder uten båt (mellom 2 båter) førte til kun 4000,- Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Enzo Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Egentlig når jeg tenker meg om så er denne spørreundersøkelsen litt feil satt opp , for en minstepersjonist så kan 3000.- i drivstoff bli nesten uoverkommelig , mens en familie med 2 normale inntekter kan synes at 20000.- absolutt er akseptabelt. Spørsmålet ville vel vært bedre om man spurte hvor mange % av båtbrukernes utbetalte inntekt som gikk med til å drifte båten og om man synes det har vært verdt pengene , men det er vel litt sent å gjøre om undersøkelsen. Om Per som tjener 400 000.- sier han bruker 50% av inntekten sin på drivstoff og synes det er uoverkommelig dyrt så kan Pål som tjener 1mill og bruker 20% av inntekten synes at det slett ikke er til å sulte ihjel av selv om han bruker like mye. OBS tallene er bare et eksempel. men men , bare noen flyktige tanker god helg Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Kan nok tenkes dieselen kan måles i promille for noen Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Kjøpte bensin for 5 båtpenger men ved sessongslutt måtte jeg helle 2 på bilen.... Og jeg VAR endel på sjøen. (15Hk Honda (4T) ER rimelig "sparegris") Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
tebi Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 For første gang har jeg brent mer kroner på diesel enn mat og drikke. ca. 3000 liter.. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Da er årets dieselregnskap printet ut. Regningen for 2008 ble på 8256 kr for 207,2 motortimer. Snittforbruket blir 3,79 l/t eller 40 kr/t. Gasspaken har blitt behandlet pent i år. Værdt hver eneste kr. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
johnson Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Jeg er nok en av de som har kryssa av for 100-1000, fordi jeg ikke har fått vært så mye på sjøen. Men så er ikke 9,9hk johnson 2T noen bensinsluuuuuuker heller da. Får trøste meg med at det er mere til overs Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Mytsberg Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Fikk med full tank da vi kjøpte sjekta i sommer.......har brukt båten endel men ikke fått tømt tanken. Satser på å fylle et par ganger til neste år Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Jeg har fylt tanken tilsvarende 2 ganger(150 liters tank). Har sjelden mere en 50-60 liter på tanken om gangen,under regatta sessongen. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.