Jump to content

Båtbutikk1 (tidl. Galeon Boats) i Skjeberg konkurs.

Sequoia

Recommended Posts

Og da kommer det samme spørsmålet fra meg nok en gang; hvem eier båtene, forhandler eller produsent? Flere fornuftige personer her på forumet har gjentagne ganger sagt produsent, jeg tviler på det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Og da kommer det samme spørsmålet fra meg nok en gang; hvem eier båtene, forhandler eller produsent? Flere fornuftige personer her på forumet har gjentagne ganger sagt produsent, jeg tviler på det!

Det kommer helt an på hva de konkrete faktiske forhold er og hva forhandler og produsent har avtalt. Hvis forhandleren har kjøpt båtene, går de inn i hans varelager. Da er de sikkert dekket inn under varelaerpant til fordel for forhandlers bank. Har forhandleren båtene "i kommisjon" så tilhører de fortsatt produsenten. Det er ikke noe hokus-pokus dette.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Det er det bostyreren skal finne ut av, og når han har fastslått hva som tilhører boet, selger han det...

Varer som tilhører kunder, produsenter, leasingselskaper osv blir sortert vekk, og så sitter man igjen med en rest som skal avhendes, og pengene fordeles til kreditorene.

De som er interresert trenger ikke henge seg opp i juss'en eller i avtalemessige forhold. Har du kjøpt det av konkursboet, er det ditt...

Så ring bostyrer og legg inn bud.

Edited by Honduras (see edit history)
Det er ikke noe hokus-pokus dette.

Enig i at dette ikke er noe hokus-pokus rent teknisk, men stusser over at så mange har klare meninger om hvem som eier, eller har pant, i båtene og min påstand er at det vet vi vel ikke sånn "uten videre".

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Sendte en mail ang den 33 foteren til ca 1.8 mill og spurte banken som er selger her , hva ligger budet på ? Nei jeg måtte bare legge inn et bud , så skulle dem vurdere det deretter .Så skulle jeg da få svar ettervært , litt rar budrunde kansje ? Enten går det til det høyaste budet ettersom buda blir lagt inn ( sånn som hus salg ), eller det er lukket bud og høyeste vinner . Sånn trudde jeg det funka , men her sjønner jeg ikke helt da det ikke er noe å gå ut ifra .Men så klart ,det er jo bare å gi et bud ,så får du nei også er det vel bare å øke om du vil . Så her er det da banken som selger , en ting til som står i annonsen er .Null service eller garanti fra selger står det ........

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Det de sier om ingen reklamasjon eller garanti er jo en saklig opplysning om at selskapet går inn og om at det da -- når det ikke lenger eksisterer -- heller ikke er et selskap å reklamere til. Ikke hokus-pokus dette heller. Men man ah jo foregående salgsless/produsent å forholde seg til, selv om det kan bli ganske kronglete. Poenget er vel at man kan vente seg gode prisr når man kjøper p ådisse vilkår. For da kan man jo i budgivningen "trekke fra" alt man venter seg å få av feil og mangler.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Sendte en mail ang den 33 foteren til ca 1.8 mill og spurte banken som er selger her , hva ligger budet på ? Nei jeg måtte bare legge inn et bud , så skulle dem vurdere det deretter .Så skulle jeg da få svar ettervært , litt rar budrunde kansje ? Enten går det til det høyaste budet ettersom buda blir lagt inn ( sånn som hus salg ), eller det er lukket bud og høyeste vinner .

Tine III

Høyeste budet står jo i annonsen, det. Er oppe 1.350000 nå. Bare å hive seg på videre. :lol:

Og så har de en Nordkapp 620 Avant, bud foreløpig 200.000. Det var en slik jeg var på Yachtsenteret og siklet på, men den ble solgt.

Noen som vil ha en Hydromarin kjapt og billig :wink: ?

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...