Sequoia Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Ble slått konkurs 14/10. Sikkert mulig å gjøre et allright kupp. Har båter liggende på Finn. Quote Link to post
Hansi Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Hvis de er slått konkurs kan de vel ikke selge noe. Blir vel boet / banken som tar over butikken og midlene blir fryst inntil videre. Quote Link to post
Honduras Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Bostyrer kan selge det som tilhører boet. Så fort de har oversikt over hva som er bedriftens eiendeler begynner salget. Bare å kontakte bostyrer og si hva man er interresert i å gi bud på. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mouche Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Og da kommer det samme spørsmålet fra meg nok en gang; hvem eier båtene, forhandler eller produsent? Flere fornuftige personer her på forumet har gjentagne ganger sagt produsent, jeg tviler på det! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 (edited) Den som har det beste pantet ligger vel best an hvis konkurs, eller ? Og i mange tilfelle er det som regel hovedbankforbindelse. Edited October 16, 2008 by Hansi (see edit history) Quote Link to post
Skipper Worse Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Og da kommer det samme spørsmålet fra meg nok en gang; hvem eier båtene, forhandler eller produsent? Flere fornuftige personer her på forumet har gjentagne ganger sagt produsent, jeg tviler på det! Det kommer helt an på hva de konkrete faktiske forhold er og hva forhandler og produsent har avtalt. Hvis forhandleren har kjøpt båtene, går de inn i hans varelager. Da er de sikkert dekket inn under varelaerpant til fordel for forhandlers bank. Har forhandleren båtene "i kommisjon" så tilhører de fortsatt produsenten. Det er ikke noe hokus-pokus dette. Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Honduras Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 (edited) Det er det bostyreren skal finne ut av, og når han har fastslått hva som tilhører boet, selger han det... Varer som tilhører kunder, produsenter, leasingselskaper osv blir sortert vekk, og så sitter man igjen med en rest som skal avhendes, og pengene fordeles til kreditorene. De som er interresert trenger ikke henge seg opp i juss'en eller i avtalemessige forhold. Har du kjøpt det av konkursboet, er det ditt... Så ring bostyrer og legg inn bud. Edited October 16, 2008 by Honduras (see edit history) Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mouche Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Det er ikke noe hokus-pokus dette. Enig i at dette ikke er noe hokus-pokus rent teknisk, men stusser over at så mange har klare meninger om hvem som eier, eller har pant, i båtene og min påstand er at det vet vi vel ikke sånn "uten videre". Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skipper Worse Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Det er bare ignorant uvitenhet det, Mouche. Når alle kan lese alt mulig rart på nettet, blir jo alle både eksperter og meningsberettigete -- uansett hva de egentlig "vet" eller ikke. Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Tine IV Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Sendte en mail ang den 33 foteren til ca 1.8 mill og spurte banken som er selger her , hva ligger budet på ? Nei jeg måtte bare legge inn et bud , så skulle dem vurdere det deretter .Så skulle jeg da få svar ettervært , litt rar budrunde kansje ? Enten går det til det høyaste budet ettersom buda blir lagt inn ( sånn som hus salg ), eller det er lukket bud og høyeste vinner . Sånn trudde jeg det funka , men her sjønner jeg ikke helt da det ikke er noe å gå ut ifra .Men så klart ,det er jo bare å gi et bud ,så får du nei også er det vel bare å øke om du vil . Så her er det da banken som selger , en ting til som står i annonsen er .Null service eller garanti fra selger står det ........ Tine III Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hansi Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Kan de vri seg una det ansvaret hvis du kjøper en ny båt ? Skjønner jo at service på båt ikke er primærnæringen til en bank, men alikevel ? Hva sier kjøpsloven om slikt ? Noen som har peiling ? Quote Link to post
Honduras Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 (edited) Du skal se at får du motortrøbbel så kommer Syversen fra luke 2 ned og tar en titt.. Tror nok du skal basere deg på å finne en annen service-partner. Men tiden er åpenbart inne for skambud Edited October 17, 2008 by Honduras (see edit history) Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Det de sier om ingen reklamasjon eller garanti er jo en saklig opplysning om at selskapet går inn og om at det da -- når det ikke lenger eksisterer -- heller ikke er et selskap å reklamere til. Ikke hokus-pokus dette heller. Men man ah jo foregående salgsless/produsent å forholde seg til, selv om det kan bli ganske kronglete. Poenget er vel at man kan vente seg gode prisr når man kjøper p ådisse vilkår. For da kan man jo i budgivningen "trekke fra" alt man venter seg å få av feil og mangler. Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
1975david Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Vurderer å legge inn bud på Nordkapp enduro 500 m/ 75HK E-TEC. Hva mener dere er et fornuftig bud på denne? Quote Link to post
GeirFrode Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Sendte en mail ang den 33 foteren til ca 1.8 mill og spurte banken som er selger her , hva ligger budet på ? Nei jeg måtte bare legge inn et bud , så skulle dem vurdere det deretter .Så skulle jeg da få svar ettervært , litt rar budrunde kansje ? Enten går det til det høyaste budet ettersom buda blir lagt inn ( sånn som hus salg ), eller det er lukket bud og høyeste vinner . Tine III Høyeste budet står jo i annonsen, det. Er oppe 1.350000 nå. Bare å hive seg på videre. Quote Link to post
Kjetil1 Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Og så har de en Nordkapp 620 Avant, bud foreløpig 200.000. Det var en slik jeg var på Yachtsenteret og siklet på, men den ble solgt. Noen som vil ha en Hydromarin kjapt og billig ? Kjetil S Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts