Jump to content

Prosjekt: Ombygging av 35 fots sjark


lundberg

Recommended Posts

Dette prosjektet ser meget bra ut spør du meg! Flott sjark. :wink:

Støtter de som synes at skroget ikke bør males. Det ser kanskje ikke tilfredstillende ut, men jeg mener at skroget uansett hvordan det ser ut, har det bedre hvis det ikke er malt over. :smiley: Jeg synes du bør olje det, og la det bli som det blir.

Link to post
Share on other sites

Fint gulv da...lagt det selv ? :lol: :lol:

 

Nope så morsomt har ja inte haft det:)

 

Det ser kanskje ikke tilfredstillende ut, men jeg mener at skroget uansett hvordan det ser ut, har det bedre hvis det ikke er malt over

 

Nu har jag tänkt att blanda en linoljenalning själv .

Det är i stort bara linolja o zinkoxid så treet kan andas igenom.

Jag har faktiskt en tro på att det är minst lika bra om en bättre för tret en bara olja.

Men oljat är ju flottare att se på .

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

ok då var det nog inte greas som låg i startern.

jag uppna locket bak o där var nått som likna på en luftig fomage eller nått.

 

Har en känsla att startern är helt gåen ja

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

jag har en nycervad starter på gång så för den sakens skull så är det ingen fara.

Men gal som man är så e det ju en sport att få igång det andra kallar skrot.

Nu har jag i alla fall fått lös kuggjulet o det går in o ut igen snurrar gör det o.

Så har jag vaskat den innvendigt o spruta elektrospray.

O i morgon skall ja se om ja inte får kopla ström o se om den inte går.

 

Men ja har inte stort hopp nej

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Karen som ja skall köpa den av har 2 st o en dynastarter som förövrigt är min gamla så ja kan höra med honom om du är int.

Får jag i gång denna så skall ja nog hennga den på skottet i lugarn som minne på att det omöjliga är möjligt :crazy:

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

sleipner om du är i behov av delar så kan det hända att ja får någe över.

Jag skall snart bygga ihopp en typ g av 3 st motorer.

Om du vill så skickar ja ett im på de delarna som är nått att ha.

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Hei igjenn!

 

Er interessert i startmotor så fremt prisen interesserer meg.. :lol: Jeg har sett noen nye til 3000,- og jeg skal sveive mye for 3000,- :wink:

 

Om du har brukende deler til overs er det jo bare og ta kontakt. Jeg vet ikke om noen deler jeg trenger nå, men om du har følgt med i tråden min så har jeg et problem med at den ene støtstangen står lavere enn den andre. Kan være jeg kan trenge noen deler i sammenheng med dette!

 

Men om jeg trenger noe så kan jeg jo eventuelt nevne det for deg? :wink:

Link to post
Share on other sites

Det är kanske tid för att göra en liten uppdatering här nu.

Den senaste tiden har jag renskrapat skroget drevat o natat det.

Ja har även smort ena sidan klart med terpentin o olja så nu är det bara lacken kvar där.

 

Jag rev dän en gammal blybot i botten o det skulle ja inte gjort :crazy: det hade nog

varit bettre o levt i ovishet framm till sommaren hehe.

 

Men men gjort är gjort så nu är det bara att bita i det sura epplet o fixa det.

 

Skall färsöka ta några bilder senare i dag.

 

Mvh J.Lundberg

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Finnes det serøse mekanikere i dag som bruker såkalt "kjemisk metall" ved overhal/reparasjon av motortopper??????

 

Hva består kjemisk metall av ? :confused::confused:

 

Alt må jo ses i sammenheng og det er mulig å bruke kjemisk metall. Det er mange småskader og sår som kan repareres og holde i mange år og en kan dermed spare mange tusner, kanskje titusner på en reperasjon.

Normalt sett brukes ikke slikt stoff, men det er nå engang slik at det somregel en kunde (DERE) som har siste utspill i slike saker. Feks...rep skade 1000 kr eller kjøpe ny del 10.000 kr.

 

Hva stoffet er laget av er classified ... :lol:

Link to post
Share on other sites

Stiller meg svært tvilende til noen som bruker/anbefaler ett epoxybasert fyllmiddel med metallkomponenter til bruk som dette.

I en topp er det svært store temp.svingninger og dertil spenninger i matrialet og en topp er som kjent en kritisk vital del hvor sprekker kan forårsake fare for liv og helse.

Vet at stoffet er velegnet til mange andre kosmetiske utbedringer og at det sogar kan gjenges og reklamen sier også at det kan støpes eller erstatte manglende tenner i tannhjul etc.

I dette tilfellet hvor det er snakk om en sprekk eller tæring i en topp har jeg en sterk mistanke om at det er bare å lure seg selv/andre!

 

I dette tilfellet tror jeg den "nyslåtte" Sabb-eier Lundberg, har kunnskap nok til å ikke velge dette stoffet i sitt prosjekt! :flag_sw:

 

Om andre har erfaring med dette stoffet er det kanskje verd å diskutere i en annen tråd?

Link to post
Share on other sites

Vet flera tillfellensom kemisk mettall har fungerat på motorer.

O jag tror att det skulle fungerat i detta tillfelle med då det skulle vart som ett ploster o hindrat fortsatt täring.

O i det aktuelle tillfellet så var det ej hål o inget mekaniskt slitage.

 

Et tips når det gjelder trebåter er steder en tror det kan være eller område en mistenker tæring er å dynke med frostvæske da stopper en råte-prosessen, men en reparerer det ikke.

Tack för tipset men som tur är så e det inte råta utan en qvist som sleppt oturligt nog så var den presice i bordkant så det ser skumt ut.

Faktiskt är det förvånans värt lite råta på båten trotts att vedlikehollet har vart under all kretik under många år

 

s1034072.jpg

 

Den råte som är ligger direkt under tauet på stäven men det skall en båtbyggare hjälpa mig med till sommaren

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...