Jump to content

Hva kan man få for en VP MD7A som ikke går?

benq

Recommended Posts

Har en VP MD7A som har satt seg. Den sto i båten da jeg kjøpte den, men nå er den på land. Selger sa at den var nyoverhalt, de hadde brukt den noen få timer etter overhalingen , men så stoppet den, siden er det ingen som har fått den igang. Jeg har ikke prøvd, men konstaterer at den har satt seg. Jeg blir sannsynligvis å kjøpe ny "Sole" diesel og har derfor ikke bruk for VPaen. Hva kan man forlange for en slik motor, har diverse pakninger og en ny dynamo til den også. :cheers:

Tja - ikke godt å si - så en Yanmar 144 hk på EBAY som hadde stoppet med en vippearmsfeil. Nye deler var vedlagt, men ikke montert. Motoren hadde gått i størrelsesorden 1000 timer - hvilket ikke er så mye. På bildene så den ikke gammel ut. Mener å huske den gikk for noe i størrelsesorden $1000, og det var en motor som kanskje kostet ny $35000 der borte. Så moralen min er vel at en motor som er kaputt med ukjent status er ikke mye verdt verken som delemotor eller noe annet.

Ta noen bilder av den - og legg i tråden her - kanskje du har flaks og blir kontaktet av noen som trenger deler, og kanskje er motivert for å finne ut hva som kan brukes.

Et annet alt. er å få den til å gå igjen - det vil nok gjøre betydelig forskjell på hva du kan få for den.

-koh

Kanskje sveise på litt jernrask hist og pist og senke den ned til fortøyning, ville jo bli ganske bra og billig anker.Fra spøk til alvor så er jeg ikke noen mekaniker og å leie noen til å se på den er ikke regningssvarende, så jeg må kanskje bare ta bilder og legge den ut på nettet som en dele motor.

Prisen du får er nok avhengig av hvor travelt du har med å få den vekk eller om du kan vente på rette person som depserat letter etter akkurat denne.

Har den satt seg og du har lyst til å se litt på den kan du fylle litt diesel i hver sylinder, la det stå noen dager og se om det hjelper.

Ring tidligere eier og hør hva som ble utført på den. Overhaling er alt fra oljebytte eller en runde med en lakk sprøyte.

Jo mere info du kan gi kjøper jo bedre.

Ta noen bilder og legg den ut på Finn, om det er noe du har behov for kan du nevne om du vil bytte mot noe, på den måten kan du få mere for den.

Den sitter bare på en sylinder, her har det stått alt fra diesel/rustløser av forskjellige sorter, men fortsatt sitter den (har ikke sett på den på en uke). Men det er klart, man kan jo ta det som vintersyssel å skru den fra hverandre og prøve å få den igang, og legge den ut på FINN til våren. Uansett så skal jeg ikke ha noen blodpris for den. :flag:

Kan ha satt seg i veiva. Ta en skralle med forlenger å sett den på svinghjulet. Så er det bare å trøkke tell, skader jo ikke å prøve om motoren er antatt død allikevel da.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

"Kan ha satt seg i veiva. Ta en skralle med forlenger å sett den på svinghjulet. Så er det bare å trøkke tell, skader jo ikke å prøve om motoren er antatt død allikevel da. "

Den sitter i sylinderveggen, har hatt veivlageret løst og prøvd å tørne svinghjulet, men nei ingenting skjer. må vel knuse stemplet for å få det ut. Det andre stemplet er løst og veiva er løs. Vi får se, må vel ta alt løst fra undersiden og teste derfra. :flag:

• 1 year later...

Hei

Er på jakt etter Gir til MD7A da jeg har kjøpt en med seildrev som jeg ikke får plass til (må ha gir med aksel ut) så har du en delemotor med gir er jeg interesert i den, ser det er en stund siden men har du den så kan du maile meg svebbe5@gmail.com

Hilsen Fredrik