Jump to content

Hva kan man få for en VP MD7A som ikke går?


benq

Recommended Posts

Har en VP MD7A som har satt seg. Den sto i båten da jeg kjøpte den, men nå er den på land. Selger sa at den var nyoverhalt, de hadde brukt den noen få timer etter overhalingen , men så stoppet den, siden er det ingen som har fått den igang. Jeg har ikke prøvd, men konstaterer at den har satt seg. Jeg blir sannsynligvis å kjøpe ny "Sole" diesel og har derfor ikke bruk for VPaen. Hva kan man forlange for en slik motor, har diverse pakninger og en ny dynamo til den også. :cheers:

Link to post

Tja - ikke godt å si - så en Yanmar 144 hk på EBAY som hadde stoppet med en vippearmsfeil. Nye deler var vedlagt, men ikke montert. Motoren hadde gått i størrelsesorden 1000 timer - hvilket ikke er så mye. På bildene så den ikke gammel ut. Mener å huske den gikk for noe i størrelsesorden $1000, og det var en motor som kanskje kostet ny $35000 der borte. Så moralen min er vel at en motor som er kaputt med ukjent status er ikke mye verdt verken som delemotor eller noe annet.

 

Ta noen bilder av den - og legg i tråden her - kanskje du har flaks og blir kontaktet av noen som trenger deler, og kanskje er motivert for å finne ut hva som kan brukes.

 

Et annet alt. er å få den til å gå igjen - det vil nok gjøre betydelig forskjell på hva du kan få for den.

 

-koh

Link to post

Prisen du får er nok avhengig av hvor travelt du har med å få den vekk eller om du kan vente på rette person som depserat letter etter akkurat denne.

 

Har den satt seg og du har lyst til å se litt på den kan du fylle litt diesel i hver sylinder, la det stå noen dager og se om det hjelper.

 

Ring tidligere eier og hør hva som ble utført på den. Overhaling er alt fra oljebytte eller en runde med en lakk sprøyte.

Jo mere info du kan gi kjøper jo bedre.

 

Ta noen bilder og legg den ut på Finn, om det er noe du har behov for kan du nevne om du vil bytte mot noe, på den måten kan du få mere for den.

Link to post

Den sitter bare på en sylinder, her har det stått alt fra diesel/rustløser av forskjellige sorter, men fortsatt sitter den (har ikke sett på den på en uke). Men det er klart, man kan jo ta det som vintersyssel å skru den fra hverandre og prøve å få den igang, og legge den ut på FINN til våren. Uansett så skal jeg ikke ha noen blodpris for den. :flag:

Link to post

"Kan ha satt seg i veiva. Ta en skralle med forlenger å sett den på svinghjulet. Så er det bare å trøkke tell, skader jo ikke å prøve om motoren er antatt død allikevel da. "

Den sitter i sylinderveggen, har hatt veivlageret løst og prøvd å tørne svinghjulet, men nei ingenting skjer. må vel knuse stemplet for å få det ut. Det andre stemplet er løst og veiva er løs. Vi får se, må vel ta alt løst fra undersiden og teste derfra. :flag:

Link to post
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...