Jump to content

Gummibåt fra Biltema

Pelle Parafin

Recommended Posts

• 3 år senere...

Hei

noen som vet om det er fortsatt trøbbel med disse biltema gummibåtene, ser de koster rundt 5000,- nå, er de blitt bedre?

skal kjøpe gummibåt til å ha på badeplattformen, og lurer på hva som lønner seg å kjøpe..

ser etter brukt også, men ikke mye å finne her i trøndelag.

noen som har et tips?

Det ligger en slik en på utsiden av maritim-butikken i Arendal, og jeg reagerte på at den ene dørkplata har brekt. Om den brekker av å ligge der, hva skjer når man bruker den i sjøen? Kan jo selvfølgelig hende at dette er en brukt båt og at skaden har skjedd i sjøen, men uansett ikke noen god reklame.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Har erfaring med begge som blir nevnt her! Kjøpte Biltemajolle for noen år siden, var jubileumstilbud, så den kosta 2500.- Helt grei å ro med, ubrukelig i plan, blir for myk! Maritimjolla er litt bedre, stivere i dørken, men må blåses hardt i dørken for å kjøres med, da buler dørken godt, kunne nok vært litt mer solid i dørkplatene, malinga flasser av platene, men etter min vurdering ei mye bedre jolle enn Biltemaen, den ga jeg bort!!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Hadde Biltema jolle til den båten jeg solgte i fjor. Hadde litt problemer med lekkasje i en luftventil for den oppblåsbare kjølen. Fik tips om å smøre litt syrefri vaselin i ventilen før jeg blås opp, og var kvitt problemet.

Kjøpte ny jolle til den båten jeg har nå, på XXL. 3500,- for en på 2,77m opp til 9,9 hk., aluminiumsdørk. Vet jo ikke hvordan kvaliteten er, men ser fåreløpig bra ut.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Har kjøpt den maritim båten til ca 3000 kr, samme som ligger utenfor butikken i Arendal med maritim sin logo. Denne båten har jeg forløpig bare eid i ca 1 mnd, inntrykket er ok, men det virker ikke som en båt som vil holde i 10-15 år slik som de gamle zodiac gjorde.

Duken virker brukbart slitesterk med forsterkning på de viktigste områdene, båten kan ta opptil 10hk, jeg har en 4 hk på og det er litt vanskelig å få den i plan med meg ombord. Ventilene kunne nok vært litt bedre, ser litt jalla ut men jeg har ikke noen holdpunkter for å si om de kommer til å vare lenge eller ikke.

Medfølgende pumpe er i billig plast, manometer gikk i stykker under første pumping. Her vil en fotpumpe som f.eks zodiac legger ved virke bedre. Overflatehandling på akterspeil og dørkplater er "brukbar", men her vil det begynne å flasse litt maling etterhvert.

Båten har foreløpig ikke mistet noe luft, så det har ikke vært nødvendig å etterfylle den.

Årene er todelte og av aluminium, måtte tilpasse det ene hullet slik at de to delene hang sammen.

Det var borret på feil sted, uansett en bagatell.

Anbefalingen er å gjerne kjøpe denne båten som slepejolle/leketøy for unger eller hvis man ikke bruker den veldig mye.

Det koster mye mer for en zodiac eller AQ, kanskje vurdere dette hvis man bruker båten mye.

Uansett så er jeg ganske fornøyd (fornøyd nok ..) med Maritim gummibåten min.

Jon

Vekta på den fra XXL da Knut T tro? kan ikke ha så veldig tung båt bak på plattformen, sliter nok med å få båten i plan som det er..:)

Tror den er litt over 30 kg.

Jeg og madammen hadde ikke store problemer med å få båten opp på takstativet på bilen, for å kjøre den til båten

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...