Pelle Parafin Startet 23.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2008 (redigert) Er det noen som har erfaring med Biltema sine gummibåter?En i vår båthavn har kjøpt en slik,og den holder ikke luft.Noen som har samme problem med denne varen? (kansje det er dyrt å kjøpe billig) Redigert 23.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 En kamerat av meg kjøpte en slik med tilsvarende lekkasjeproblem. Kontaktet leverndør som sendte lappesaker. Lekkasjen var i en søm, noe han fant ut vha såpevann. Etter å ha tettet lekkasjen (som var veldig liten) holder den tett. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Hadde jeg kjøpt en gummibåt som hadde lekt, så hadde ikke jeg nøyd meg med lappesaker. Lappe gjør man når man har vært uheldig selv, ikke for å tette etter dårlig produksjon. Jeg hadde forlangt ny. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Vår har holdt på luften, men motorbraketten(platen på akterspeilet) falt av.... Er vel ikke topp kvalitet.... Sitér dette innlegget . Link to post
Pelle Parafin Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Vår har holdt på luften, men motorbraketten(platen på akterspeilet) falt av.... Er vel ikke topp kvalitet.... Dette høres mer og mer ut som ett "jalla"produkt Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Ja, men er det ikke ofte slik da, en får hva en betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
dølle Svart 30.Mai.2012 Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 Hei noen som vet om det er fortsatt trøbbel med disse biltema gummibåtene, ser de koster rundt 5000,- nå, er de blitt bedre? skal kjøpe gummibåt til å ha på badeplattformen, og lurer på hva som lønner seg å kjøpe.. ser etter brukt også, men ikke mye å finne her i trøndelag. noen som har et tips? Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 30.Mai.2012 Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 Maritim har flere rimelige, f.eks denne: http://www.maritim.no/klar-fritid/gummibat-og-utstyr/gummibat/maritim-pvc-gummibat-277cm-nordic Noen som har erfaringer med denne eller andre fra Maritim? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 30.Mai.2012 Del på Facebook Svart 30.Mai.2012 Det ligger en slik en på utsiden av maritim-butikken i Arendal, og jeg reagerte på at den ene dørkplata har brekt. Om den brekker av å ligge der, hva skjer når man bruker den i sjøen? Kan jo selvfølgelig hende at dette er en brukt båt og at skaden har skjedd i sjøen, men uansett ikke noen god reklame. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
SoBo Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Har hatt en slik maritim gummibåt. Den holdt aldrig på lufta og disse dørkplatene var meget tynne. Stivet av med et lektesystem over platene. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ray Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Vi har vår maritim passport på femte sommeren nå. ikke noe problem med den. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Christensen Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 (redigert) Har erfaring med begge som blir nevnt her! Kjøpte Biltemajolle for noen år siden, var jubileumstilbud, så den kosta 2500.- Helt grei å ro med, ubrukelig i plan, blir for myk! Maritimjolla er litt bedre, stivere i dørken, men må blåses hardt i dørken for å kjøres med, da buler dørken godt, kunne nok vært litt mer solid i dørkplatene, malinga flasser av platene, men etter min vurdering ei mye bedre jolle enn Biltemaen, den ga jeg bort!! Redigert 31.Mai.2012 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
FjordHT Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Har en tråd fra tidligere ang billig gummibåt, jeg kjøpte en oceanrunner 290 fra bakken, ser ut til å være en kjempebåt men var ikke 100% tett, skal forsøke å ringe bakken igjen å høre hva de har å si om saken Båten virker ellers kjempebra. Sitér dette innlegget Link to post
dølle Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Er det andre steder å få kjøpt gummibåt, har vel ingen Maritim butikker så langt nord som trøndelag? En lett, rimelig solid båt til ca 3-6000,-kr Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Er jo noen rimelige å se på Finn.no, ser jeg. Fadern skal for øvrig selge en Aquaquick 8 eller 9 fot for en ganske rimelig penge. Den er fire, fem år gammel, men aldri brukt. Ikke pakket ut engang. Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Hadde Biltema jolle til den båten jeg solgte i fjor. Hadde litt problemer med lekkasje i en luftventil for den oppblåsbare kjølen. Fik tips om å smøre litt syrefri vaselin i ventilen før jeg blås opp, og var kvitt problemet. Kjøpte ny jolle til den båten jeg har nå, på XXL. 3500,- for en på 2,77m opp til 9,9 hk., aluminiumsdørk. Vet jo ikke hvordan kvaliteten er, men ser fåreløpig bra ut. Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Janoho Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Har kjøpt den maritim båten til ca 3000 kr, samme som ligger utenfor butikken i Arendal med maritim sin logo. Denne båten har jeg forløpig bare eid i ca 1 mnd, inntrykket er ok, men det virker ikke som en båt som vil holde i 10-15 år slik som de gamle zodiac gjorde. Duken virker brukbart slitesterk med forsterkning på de viktigste områdene, båten kan ta opptil 10hk, jeg har en 4 hk på og det er litt vanskelig å få den i plan med meg ombord. Ventilene kunne nok vært litt bedre, ser litt jalla ut men jeg har ikke noen holdpunkter for å si om de kommer til å vare lenge eller ikke. Medfølgende pumpe er i billig plast, manometer gikk i stykker under første pumping. Her vil en fotpumpe som f.eks zodiac legger ved virke bedre. Overflatehandling på akterspeil og dørkplater er "brukbar", men her vil det begynne å flasse litt maling etterhvert. Båten har foreløpig ikke mistet noe luft, så det har ikke vært nødvendig å etterfylle den. Årene er todelte og av aluminium, måtte tilpasse det ene hullet slik at de to delene hang sammen. Det var borret på feil sted, uansett en bagatell. Anbefalingen er å gjerne kjøpe denne båten som slepejolle/leketøy for unger eller hvis man ikke bruker den veldig mye. Det koster mye mer for en zodiac eller AQ, kanskje vurdere dette hvis man bruker båten mye. Uansett så er jeg ganske fornøyd (fornøyd nok ..) med Maritim gummibåten min. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 (redigert) 5390,- for den nye Aquaquicken (270). Det er mye og god båt for pengene ! http://www.finn.no/f...nnkode=35117582 Biltema sin har etter min mening blitt for dyr, og så er den vel ikke så fin (smaksak) ? Redigert 31.Mai.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dølle Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Er den her i trøndelag båten til far din Ko-Stens? Hva tror du han skal ha for den? Vekta på den fra XXL da Knut T tro? kan ikke ha så veldig tung båt bak på plattformen, sliter nok med å få båten i plan som det er..:) Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Vekta på den fra XXL da Knut T tro? kan ikke ha så veldig tung båt bak på plattformen, sliter nok med å få båten i plan som det er..:) Tror den er litt over 30 kg. Jeg og madammen hadde ikke store problemer med å få båten opp på takstativet på bilen, for å kjøre den til båten Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Pettern1972 Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Tror den er litt over 30 kg. Jeg og madammen hadde ikke store problemer med å få båten opp på takstativet på bilen, for å kjøre den til båten i.flg. hjemmesiden til xxl veier den 41,5 kg Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.