Cruise Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Vi var en gjeng som for noen år siden bygde hver vår kano etter stitch and glue prinsippet. Ett spant av vanlig plank. skrog av 4 mm vannfast kryssfiner behandlet med epoxy. Skjøter belagt med glassfiberduk og limt med epoxy. Kanoene ble på 14,5 fot. vekten varierte en del, da noen monterte oppbevaringsrom i begge ender, mens andre satset på lettest mulig. Min ble den mest minimalistiske, med kun skrog og tynne eikelister på ripa. Ca 16 kg og lettvinn å bære med seg fra bil/vei til vann. Oppdaget at en del kjøpekanoer faktisk kunne være flere kg tyngre enn dette. HVis noen er interessert å bygge lignende, kan jeg sikkert skaffe nettstedet til leverandør av byggetegninger. Quote Link to post
Honduras Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Mange som har dette, blandt annet Glen-L Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Executive Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Jeg bygget "Tubby Tug" fra Glen-L etter stitch and glue prinsippet. Super enkelt og kjempegøy. Anbefales alle å prøve. Jeg bygget båten på en helg (intensivt jobbet). Quote Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Cruise Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Var inne på siden til Glen-L, og der fant jeg modellen. 14,5 fot Rob Roy. Den er anslått der å være noe tyngre enn min ble, men det skyldes at byggetegningene også inneholder bagasjerom. Jeg droppet disse. Quote Link to post
Honduras Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 240SD - Kan du ikke lage en liten tråd og bilder av Tubby'n din. Har en guttunge som mer eller mindre har bestilt en sånn av meg. Fasinerende liten båt. Artig med flere Glen-L konstruksjoner her. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts