Jump to content

Bilder av montert wallas 1800?

frihågen

Recommended Posts

dsc01403.jpg

Varmeren er montert rett innafor ei skapdør

dsc01404.jpg

Det er viktig med svanehals, så vann ike kommer inn i varmeren. Og pass på så du har nok luft inn til rommet der den er montert. Det blir relativt høy temp der varmeren står. Men ikke sånn at det tar fyr.

Bruker du samme rørtype til eksosen som til dysene?

I så fall,tåler disse varmen da......

Brukte slik en gang på eksosen til en eber d2,mener å huske vi ble litt svimmel da "slangen"ble varm,sprø og det gikk hull slik at eksosen tok turen inn i båten :crazy:

Eksosslangen går inni den luftslangen du ser. Er den som fulgte med. Man drar inn luft gjennom den ytterste, og blåser ut eksos via den som er inni og er av rustfritt :yesnod:

Har ike problemer med at den blir varm. Og varmeren er 3 år gammel.

Skal montere en W 1800 i helga, var bare ute etter plsseringsløysninger hoss den enkelte. Når man ser bilder av forskjellige plaseringer ombor i båter, er det kansje enklere å få en helhet i hva man har gitt seg ut på. :) Går nokk bra...trur æ.

Ulempen med wallas, kontra eber, Ardic og andre "tønne" varmere, er at den tar stor plass og må monteres stående. Den fikk ikke plass under dørken eller benkene mine, så det måtte bli i et skap. Som om jeg ikke har lite skapplass fra før av :nonod: Lampeolje-tanken har jeg montert lavere enn selve varmeren.

Ja, nu e det blitt varmt og godt i båten. Nettopp ferdig å montere. Ikke noe bråk av wallasen, bare varme, eneste man hører er at det blåser i ventilene :)) Tikkelyden fra pumpen som noen iriterte seg over, høre ikke jeg, den fins ikke.