frihågen Startet 28.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2008 Er det noen som har bilder av sin eller andres sin ferdigmonterte wallas 1800/2400? Alle bilder er intresange. Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Har jo sett bilder av en Wallas 1800 montert i en seilbåt ganske nyrligt, men finner ikke bildene igjenn. Har søkt på forumet, uten hell. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 har du prøvd å søkefunksjonen ?? finnes sikkert ett eller annet sted her inne. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Pipo Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Litt nede i denne linken ligger det et bide av Wallas 1800 http://www.toppfritid.no/baat/baatogmotor/.../ny_ocq_615.htm Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Skal ned i båten en tur i dag. Og da skal jeg knipse litt. Noe spesiellt du undrer på ang. monteringen? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Varmeren er montert rett innafor ei skapdør Det er viktig med svanehals, så vann ike kommer inn i varmeren. Og pass på så du har nok luft inn til rommet der den er montert. Det blir relativt høy temp der varmeren står. Men ikke sånn at det tar fyr. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Bruker du samme rørtype til eksosen som til dysene? I så fall,tåler disse varmen da...... Brukte slik en gang på eksosen til en eber d2,mener å huske vi ble litt svimmel da "slangen"ble varm,sprø og det gikk hull slik at eksosen tok turen inn i båten Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Eksosslangen går inni den luftslangen du ser. Er den som fulgte med. Man drar inn luft gjennom den ytterste, og blåser ut eksos via den som er inni og er av rustfritt Har ike problemer med at den blir varm. Og varmeren er 3 år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Ja,selvsagt.Dumme meg Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Skal montere en W 1800 i helga, var bare ute etter plsseringsløysninger hoss den enkelte. Når man ser bilder av forskjellige plaseringer ombor i båter, er det kansje enklere å få en helhet i hva man har gitt seg ut på. :) Går nokk bra...trur æ. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Ulempen med wallas, kontra eber, Ardic og andre "tønne" varmere, er at den tar stor plass og må monteres stående. Den fikk ikke plass under dørken eller benkene mine, så det måtte bli i et skap. Som om jeg ikke har lite skapplass fra før av Lampeolje-tanken har jeg montert lavere enn selve varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Ja, må nokk montere i et skap jeg også. Men varme må jeg ha :) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Er beste investeringen min i båten det Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Og husk at returslangen må ha fritt fall fra varmeren og ned i tanken. Uten hindring i form av svanehals eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Og ikke glem lufting i selve tanken også. Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Og husk at returslangen må ha fritt fall fra varmeren og ned i tanken. Uten hindring i form av svanehals eller lignende. Jepp!! Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Og ikke glem lufting i selve tanken også. ja, må vel læse monteringsanvisningen trur æ. når ikkje nåkka ajnna nøtte :) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Vi hadde en lang tråd om montering av wallas for et par år siden. Tråden inneholder også en del bilder Se https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=26214 Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Det blåser vell like mye luft fra begge utgangene på aparatet? Nederste blåseren blir vel den som blir varmest? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 31.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2008 Hmmm....Det har jeg ikke lagt merke til. Men det er bare å prøve det. Har et y-stykke på det øverste også med ca 3,5 meter slange. Varmer likevel greit av utblåsnings-hullet. Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 1.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2008 Ja, nu e det blitt varmt og godt i båten. Nettopp ferdig å montere. Ikke noe bråk av wallasen, bare varme, eneste man hører er at det blåser i ventilene :)) Tikkelyden fra pumpen som noen iriterte seg over, høre ikke jeg, den fins ikke. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 1.November.2008 Del på Facebook Svart 1.November.2008 Så deilig da Den tikkelyden er så ubetydelig at jeg ikke leger merke til den jeg heller Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 1.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2008 æ må næsten legg øre inntell apparate før å høre den. Foreløpig ser d bra ut, tar ca 4 min får han begynner å varme, ingen problem. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 1.November.2008 Del på Facebook Svart 1.November.2008 Da fungerer den da jo Sitér dette innlegget Link to post
frihågen Svart 1.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2008 jepp!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.