finnarne Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 (redigert) Er i tvil om jeg ville valgt Malø eller HR av de. Men for meg er alle båtene for store. Jeg tror jeg liker best båter som er rundt 30 fot, gjerne litt under, og av dem tror jeg har funnet en favoritt i Nordship 28. Men det er etter å ha møt en på vannet, som jeg deretter har lest litt om. Har aldri vært oppi en av dem. Ellers fant jeg Vagabond 26 (eller var det 25+?) Den falt jeg for. Redigert 3.November.2008 av BoBeep (see edit history) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Lazy days 2 Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Jeg henger meg på Sydvestens liste. At vi deler drømmen om disse båtene hadde jeg ikke trodd. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 (redigert) Litt treg inn i denne tråden, men det er jo alltid kjekt å diskutere nye båter. Gjorde som SunFlyer, Elan 45 ser dritbra ut. At en ikke velger billigbåtene når pris ikke tas i betraktning er ikke så rart. Arcona 430 er drømmebåten for øyeblikket... Ellers må jeg si at jeg er litt fristet av Moody 45 også, helt konge konsept. Så kunne jeg f.eks hatt en Melges 24 på slep... Hvor har vi det fra at Hanse 430 går så dårlig fra? Ser at Rune Strømquist f.eks ble nr. 82 overall av 380 båter i Færdern, en av de første hansene på denne listen på dette strekket. Er det slik at vi har en par 430er her vestpå som går dårlig? Her er ellers linken til 430 competion Hanse 430 E Competion Redigert 3.November.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sun Flyer Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Jeg skal sikkert måtte bite i meg det utsagnet. Den ser altså veldig rask ut. Men den er bare middels rask. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Honduras Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 For meg som legmann innen seiling synes jeg det er kollosale forskjeller i konsept mellom HRs sentercockpit og de fleste andre som er "uten akterspeil". Skulle jeg krysset atlanteren med hele familien ville jeg gjerne hatt dem inni sentercockpit'en, men for en dag på fjorden må man vel føle seg litt avstengt fra sjøen... eller har jeg misforstått hele greia ? Hvordan er amerikanske seilbåter generelt i forhold til de europeiske? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
HaHa Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Jeg velger som Kosmix: X-37. Men jeg savner en frekk fransk båt i grei størrelse: RM 1050 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.