m/s draugen Svart 6.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 ifølge yanmar norge så står det bare DEXTRON,ATF. Det jeg lurer på er;står DEXTRON for det samme som DX i transway DX III? Skal prøve å legge ut pdf filen tilsendt av yanmar norge Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 6.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 Nei,å legge ut en pdf-fil får jeg ikke til Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 6.November.2008 Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 Her er linken Yanmar oljer Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 6.November.2008 Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 Nå har jeg sjekket i servicehåndboken til Yanmar 4JH-DTE/HTE Den sier AFT-A eller Dexron II, tror du skal høre med Yanmar igjen. Manualen ligger i arkivet her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Som tidligere nevnt her på Baatplassen bruker jeg denne oljen fra Carlube på mitt gear. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Vil det da stå på flaska,ATF-A???eller vil A`en stå ett annet sted? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Da skal etter det eg husker stå tydelig ATF - A Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Har nå vært innom flere forhandlere og sett i deres utsalg....Ingen der det står atf-a på. Nærmeste er Shell sin;donax,ta typeIID eller donax TM,GM type A suffix A. Sistenevnte er ikke rød Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Om du bruker ATF DXII eller DXIII spiller da ingen rolle. ATF A er en gammel spec Overgått av DX2 og 3 for mange år siden. Har du problemer med gearet ditt er noe annet årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Om du bruker ATF DXII eller DXIII spiller da ingen rolle. ATF A er en gammel spec Overgått av DX2 og 3 for mange år siden. Har du problemer med gearet ditt er noe annet årsaken. Men det rare er jo at dette skjedde rett etter oljeskiftet.Må vel være noe med oljen å gjøre vil jeg tro???? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Eksempel. Noen Dodge / chrysler kan ikke bruke vanlig dx3. En trenger original oljen . Det som skjer er ulyder og feil funksjon. Samme med servo styringer. Samme hva forhandler sier. Har testet dette mange ganger. Men om dette er problemet på ditt gir vites jo ikke.. Det er 2 liter rett olje for å teste.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Sukk,stønn,etc....Ikke enkelt dette for en lite kyndig mann i startfasen med båtkarrieren. Må vel engasjere noen overbetalte mekanikere for å finne ut av dette. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Om du ikke alt har fått dette tipset - sjekk med forrige eier hvilken olje han brukte og skifte til denne. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Tror ikke det.Han hadde båten knapt i sitt eie.Visste knapt frem og tilbake på den og kan ENDA mindre enn meg.Dessuten er vi ikke på talefot pga.en rekke feil og mangler som dukket opp Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Ifølge #3 i denne tråden skal du bruke ATF-A olje og Shell Donax TM (type A, suffix A) er en slik olje. Så lenge den er enkel å få tak i, ville jeg brukt denne. Tror ikke Shell ville hatt den i sitt utvalg, hvis alle kunne bruke dexron 2 eller 3 isteden for. Selv om mange andre oljer overgår denne i spesifikasjonene er det ikke sikkert at den er bedre for ditt gear. Oljene er tilpasset friksjonsbelegget på "clutchplatene" i gearet. Denne oljen er nesten blank og noen tilsetter fargestoff for at den skal bli rød og lettere å se f.eks. på peilepinnen. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Ifølge #3 i denne tråden skal du bruke ATF-A olje og Shell Donax TM (type A, suffix A) er en slik olje.Så lenge den er enkel å få tak i, ville jeg brukt denne. Tror ikke Shell ville hatt den i sitt utvalg, hvis alle kunne bruke dexron 2 eller 3 isteden for. Selv om mange andre oljer overgår denne i spesifikasjonene er det ikke sikkert at den er bedre for ditt gear. Oljene er tilpasset friksjonsbelegget på "clutchplatene" i gearet. Denne oljen er nesten blank og noen tilsetter fargestoff for at den skal bli rød og lettere å se f.eks. på peilepinnen. Da er jo det en av de typene jeg har funnet.Sitter med den foran meg nå.Og som du sier er den blank. Har jeg ditt ord på at denne passer mitt gear så legger jeg problemet dødt? Men hva er da forskjellen på rød og blank?blank=gearolje.rød=gear/hydrolikk? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Tror ikke det.Han hadde båten knapt i sitt eie.Visste knapt frem og tilbake på den og kan ENDA mindre enn meg.Dessuten er vi ikke på talefot pga.en rekke feil og mangler som dukket opp da dropper du det. Får bare håpe denne ulyden ikke viser seg å være nok en mangel. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Mix Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Du skal ikke ha Shell Donax TM olje på denne kassa. Den inneholder lamell clutch pakke. Du skal ha automatgear olje på dette gearet. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Du skal ikke ha Shell Donax TM olje på denne kassa.Den inneholder lamell clutch pakke. Du skal ha automatgear olje på dette gearet. Jammen denne er en automatgearolje,ATF. Nei nå blir jeg jaggu forvirra. Førstemann som finner en olje i shell sitt sortiment som tilfredsstiller mitt behov(#3)og samtidig høster enighet med flere,får tilsendt en flaske cognac fra meg Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Skal du absolutt bruke Shell er Shell Donax TA et alternativ. Men hvorfor tar du ikke en telefon til Yanmar Norge da ? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Skal du absolutt bruke Shell er Shell Donax TA et alternativ.Men hvorfor tar du ikke en telefon til Yanmar Norge da ? Har gjort det.Brukte oljen beskrevet i #1,link#9.Etter å ha byttet til denne startet elende. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Rød automatgear olje. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Rød automatgear olje. ja ha,hvilken som helst.Mange å velge mellom Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Bruk ATF - A Den er ikke rød. (type A, suffix A) Jonas har heilt rett Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Tusen hjertelig.Med 2 med samme svar trår jeg til. Samtidlig har jeg sentdt mail til yanmar og ber de klargjøre hvilken typa av Shell som kan brukes. Igjen..............TAKK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.