Jump to content

Yanmar 4jh-hte, ulelyd etter gearoljeskift

m/s draugen

Recommended Posts

Eksempel. Noen Dodge / chrysler kan ikke bruke vanlig dx3. En trenger original oljen . Det som skjer er ulyder og feil funksjon. Samme med servo styringer. Samme hva forhandler sier. Har testet dette mange ganger.

Men om dette er problemet på ditt gir vites jo ikke.. Det er 2 liter rett olje for å teste..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Ifølge #3 i denne tråden skal du bruke ATF-A olje og Shell Donax TM (type A, suffix A) er en slik olje.

Så lenge den er enkel å få tak i, ville jeg brukt denne.

Tror ikke Shell ville hatt den i sitt utvalg, hvis alle kunne bruke dexron 2 eller 3 isteden for.

Selv om mange andre oljer overgår denne i spesifikasjonene er det ikke sikkert at den er bedre for ditt gear.

Oljene er tilpasset friksjonsbelegget på "clutchplatene" i gearet.

Denne oljen er nesten blank og noen tilsetter fargestoff for at den skal bli rød og lettere å se f.eks. på peilepinnen.

Ifølge #3 i denne tråden skal du bruke ATF-A olje og Shell Donax TM (type A, suffix A) er en slik olje.

Så lenge den er enkel å få tak i, ville jeg brukt denne.

Tror ikke Shell ville hatt den i sitt utvalg, hvis alle kunne bruke dexron 2 eller 3 isteden for.

Selv om mange andre oljer overgår denne i spesifikasjonene er det ikke sikkert at den er bedre for ditt gear.

Oljene er tilpasset friksjonsbelegget på "clutchplatene" i gearet.

Denne oljen er nesten blank og noen tilsetter fargestoff for at den skal bli rød og lettere å se f.eks. på peilepinnen.

Da er jo det en av de typene jeg har funnet.Sitter med den foran meg nå.Og som du sier er den blank.

Har jeg ditt ord på at denne passer mitt gear så legger jeg problemet dødt?

Men hva er da forskjellen på rød og blank?blank=gearolje.rød=gear/hydrolikk?

Du skal ikke ha Shell Donax TM olje på denne kassa.

Den inneholder lamell clutch pakke.

Du skal ha automatgear olje på dette gearet.

Jammen denne er en automatgearolje,ATF.

Nei nå blir jeg jaggu forvirra.

Førstemann som finner en olje i shell sitt sortiment som tilfredsstiller mitt behov(#3)og samtidig høster enighet med flere,får tilsendt en flaske cognac fra meg :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...