Bastarden Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Kjøpte meg en ombygd Fjord 21 for en tid tilbake,båten var tenkt til mindre fiske turer og ellers en tur på sjøen i ny og ne. Men så begynte det med at eg skulle skifte ut skyvedøra,og da eg løste ned trekket innvendig i lugaren kom første overraskelsen,her var det mangel på skikkelig plastring Det heile endte opp med å ribbe ut all innredning, for å få et innsyn i det eksisterande plastarbeidet,og det var så som så. det heile har resultert i en mindre total resturering av båten,som har pågott i lengre tid. Her har eg laga til en utvendig styreposisjon,samt tatt ut 2 hull for vindu i bakveggen,det minste vinduet er kun for å tilsyn til evetuelle varsel lamper,nå man er ute på dekket. Her har eg pilla ut dei gamle sota vinduene og skjert ut for nye ruter (har prøvd å rette opp linjene litt) https://baatplassen.no/bildearkiv/18/18103/hpim0545.jpg Nå er eg komt et steg lenger,og har fått laga en ganster cap over vinduene foran. https://baatplassen.no/bildearkiv/18/18103/bilde_004.jpg Quote Link to post
Ben Sin Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Dette har vært en Fjord Olympic eller en HT? Tenk å bygge om en slik klassiker...... Quote Link to post
Bastarden Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Ja ser ikkje vekk ifra at det har vert en slik i utgangspunktet. Quote Link to post
Ben Sin Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Det har nok vært HT modellen, for den mangler skyvevinduene fremst på siden. Quote Link to post
Bastarden Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Her har eg leika meg litt i paint Quote Link to post
Kosmix Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Det der ser jo ut til å bli riktig så fint! Hvis det er praktisk for deg, kan du jo legge på ca 10cm i høyden på hardtopen uten å ødelegge linjene...men det er kanskje for seint nå? Spennede prosjekt hvertfall, -og du har tydligvis en skikkelig hall å jobbe i Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Bastarden Posted November 7, 2008 Author Share Posted November 7, 2008 ja taket er nok ferdig sparkla og grunna med topcoat,og vinduene er komt i også,så det er nok ingen vei tilbake der. Hallen den er grei å jobbe i den,greit å ha båten på henger,da kan eg ta den inn i varmen når det passer. Quote Link to post
Bastarden Posted July 31, 2012 Author Share Posted July 31, 2012 Noen som har prøvd den nye topgloss brush and roller malinga til jotun ? skal til å malebåten om noen dager :-) Quote Link to post
Boogieknight Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Skal du rulle, og etterstryke? I så fall, jobb 2 stykker. En ruller, en stryker. Og for guds skyld, ha på mange strøk, tilfelle du vil vannslipe for perfekt resultat, eller vil pusse bort litt sig. Etter du har hatt på antipest grunningen, kommer det første lakkstrøket til å sige. Nesten uansett. Sett av noen dager til tørk etter det første strøket. Slip ned igjen sig med 400 papir på maskin. Og så legger du resten av strøkene etter det. Anbefales på det sterkeste. Strøkene 2,3,4,5 osv siger ikke på langt nær så fort som det første. Quote Link to post
Bastarden Posted July 31, 2012 Author Share Posted July 31, 2012 Ja var tenkt å rulle og stryke, hadde håpt det var nok med 2 strøk...... Quote Link to post
Boogieknight Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Jeg brukte 4 strøk på min fjord 24 dc, men skulle ønske jeg hadde brukt 10. Quote Link to post
Bastarden Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 (edited) Edited August 1, 2012 by Bastarden (see edit history) Quote Link to post
Bastarden Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Fikk ikkje til å legge inn tekst etter at hadde lagt inn bildene, men skal begynne å grunne båten i morra Quote Link to post
-morten- Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Hvordan har du tenkt å komme deg ombord og hvilken motorinstalasjon skal du ha? lykke til med prosjektet! Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bastarden Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 ombordstigning er ingen problem, det er bare å stige ombord som i en vanlig båt. Har en volvo penta tamd22 med sx drev som skal monteres inn. Quote Link to post
Bastarden Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Da ble det en litt annen motor enn tenkt, har kjøpt en FNM HPEP 250 Quote Link to post
okristi Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Flott prosjekt. Kom gjerne med erfaringer på ditt motorvalg. Har selv et Fjord 21 DC prosjekt stående i garasjen som venter på at det skal dukke opp litt arbeidslyst. Skroget er forlenget 3 fot + badeplattform som en forlengelse av skroget og ny hardtopp skal monteres. Quote fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Bastarden Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 (edited) Fikk sjøsatt båten i går. ble bare en liten test-tur med FNM motoren med altfor liten propell. men alt fungerte perfekt. Edited March 31, 2013 by Bastarden (see edit history) Quote Link to post
torbi Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Din båt ser fin ut med ny malt, Du sier prøveturen viser propellen er for liten, vet du hvilken størrelse propellen du skal ha.? Quote Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bastarden Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Ja, skal ha. 14 3/4x21 da vil den gå rundt 40 Quote Link to post
Polarn Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Masse mere bilder takk Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bastarden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Skal legge ut bilder når eg har fått dei nye putene til båten :-) Quote Link to post
okristi Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Hvordan gikk det med putene og FNM motoren? Ønsker en oppdatering! Quote fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Recommended Posts