Jump to content

Prosjekt: Lukket Fjord 21

Bastarden

Recommended Posts

Kjøpte meg en ombygd Fjord 21 for en tid tilbake,båten var tenkt til mindre fiske turer og ellers en tur på sjøen i ny og ne.

fjord_002.jpg

Men så begynte det med at eg skulle skifte ut skyvedøra,og da eg løste ned trekket innvendig i lugaren kom første overraskelsen,her var det mangel på skikkelig plastring :eek:

fjord_004.jpg

Det heile endte opp med å ribbe ut all innredning, for å få et innsyn i det eksisterande plastarbeidet,og det var så som så.

det heile har resultert i en mindre total resturering av båten,som har pågott i lengre tid.

Her har eg laga til en utvendig styreposisjon,samt tatt ut 2 hull for vindu i bakveggen,det minste vinduet er kun for å tilsyn til evetuelle varsel lamper,nå man er ute på dekket.

dsc00320.jpg

Her har eg pilla ut dei gamle sota vinduene og skjert ut for nye ruter (har prøvd å rette opp linjene litt)

https://baatplassen.no/bildearkiv/18/18103/hpim0545.jpg

Nå er eg komt et steg lenger,og har fått laga en ganster cap over vinduene foran.

https://baatplassen.no/bildearkiv/18/18103/bilde_004.jpg

ja taket er nok ferdig sparkla og grunna med topcoat,og vinduene er komt i også,så det er nok ingen vei tilbake der.

Hallen den er grei å jobbe i den,greit å ha båten på henger,da kan eg ta den inn i varmen når det passer. :cheers:

• 3 years later...

Skal du rulle, og etterstryke? I så fall, jobb 2 stykker. En ruller, en stryker. Og for guds skyld, ha på mange strøk, tilfelle du vil vannslipe for perfekt resultat, eller vil pusse bort litt sig. Etter du har hatt på antipest grunningen, kommer det første lakkstrøket til å sige. Nesten uansett. Sett av noen dager til tørk etter det første strøket. Slip ned igjen sig med 400 papir på maskin. Og så legger du resten av strøkene etter det. Anbefales på det sterkeste. Strøkene 2,3,4,5 osv siger ikke på langt nær så fort som det første.

• 2 weeks later...

Hvordan har du tenkt å komme deg ombord og hvilken motorinstalasjon skal du ha? lykke til med prosjektet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...