Jump to content

Dom i vannscootersak i dag...?

Puma 420

Recommended Posts

Leste fra nyhetsklippene på skjerminfoen på jobben i dag at noen hadde fått medhold i at vannscooteren han ble tatt i var en båt.

Regner med dette dreier seg om de mye omtalte CE-merkede scootrene tilvirket i EU?

Finner desverre ikke igjen saken på nett, men nå er det vel mye mulig vi har presendens på at enkelte typer vannscootre (båter) er lovlig i bruk?

Ble ikke vannscooterforbudet nylig opphevet? Har ikke fulgt så nøye med siden det ikke er aktuelt for meg men akkurat vannscooterforbudet må vel være noe av det tåpeligste forbudet som finnes (kan det være en stortingsrepresentant e.l. som har en overivrig vannscooterfanatiker som hyttenabo som er årsaken til slike ting???)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
  • 2 uker senere...

Tror dette blir lovligt, og da må de sikkert gjøre noe for de som vil kjøre snøscooter også.

noe slikt som de har i sverige.

----

Vi her oppe på nisseberget må slutte med disse særegne lovene slik vi har i dag.

--

eks:

på sommeren kan man sjøsette og kjøre rundt på inlandsvannet med speed båt og mange hundrer hester i hekke, så mye man vil.

- men så faller temepraturen og vi får snø og is på det samme vannet, da bruker våre myndigheter masse resssssurser på folk , hellikopter i jakten på de som kjører snøscooter på det samme vannet,

som de om sommeren kunne kjøre fritt med båt på.

Det blir litt for dumt :smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Enig, Careka! Snøscooter OPPÅ snøen - hvilken skade gjør det???

Det er vel helst for å beskytte ski-friluftsfolket mot motorlyd, men hvorfor har vi det ikke sånn på sjøen om sommeren? Fritids-motorbåter er kun tilatt brukt på sjøen innenfor piggdekksesongen! :lol:

Da hadde vel alle opprettet et personlig foretak.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

• 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
eks:

på sommeren kan man sjøsette og kjøre rundt på inlandsvannet med speed båt og mange hundrer hester i hekke, så mye man vil.

Dette er nå ikke helt riktig da. Mange vann på innlandet har hk-begrensninger, typisk 10 eller 15 hk. Møsvatn, der jeg er en gang i året har det ikke, men det vannet er da også så stort at der må det brukes store båter da det bønder/næringsdrivende/turisme som har behov for det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...