Jump to content

US import og plastpest rep. til 300,000.....

Mr. Import

Recommended Posts

American Yacht Europe, var det ikke de som ble omtalt som relativt "omflakkende" for en tid tilbake ?

Hva som er årsaken til etablering i Talinn veit ikke jeg, antagelig det høye prisnivået på ett eller annet her i gamlelandet... :smiley:

Hørs ut som et bunnsolid og gjennomseriøst firma. Firmatelefonnummeret er iallefall til en privatperson, helt i tråd med Normale Bedrifters Praksis. :smiley:

Suzuki

No boat needed..

hmm, tar du den ja.. telefon via internett for firma hadde ikke TELIO.no den gangen jeg ordnet mine nummer. Og at jeg flyttet til Tallinn har jeg ikke angret ett sekund på, meste er billig her , og da tenkte jeg ikke på damer.. i avgiftslandet er det bare naturen og gode kunder som er interesant.

Men blir billige båter på kundene, da jeg ikke betaler moms på meglinghonorar til Norge , og Estland betaler man ikke moms på penger tjent i utlandet. så er 2 fluer i en smekk. Tror nok mange , hvis de hadde hatt mulighet til og gjøre det samme, ville gjort det.

Og at jeg flyttet til Tallinn har jeg ikke angret ett sekund på, meste er billig her ; i avgiftslandet er det bare naturen og gode kunder som er interesant. Men blir billige båter på kundene, da jeg ikke betaler moms på meglinghonorar til Norge , og Estland betaler man ikke moms på penger tjent i utlandet. så er 2 fluer i en smekk.

Jeg antar du slipper å forholde deg til norsk lovgivning også, og det er kanskje vel så viktig for deg.

Tenker da på norsk lovgivning rundt forbrukerkjøp, reklamasjonsrettigheter osv.

Jeg forstår bare ikke åssen et firma med adresse Talinn kan operere med norske telefonnummer, men alt er vel greit sålenge det er billig nok.

Suzuki

No boat needed..

Jeg antar du slipper å forholde deg til norsk lovgivning også, og det er kanskje vel så viktig for deg.

Tenker da på norsk lovgivning rundt forbrukerkjøp, reklamasjonsrettigheter osv.

Jeg forstår bare ikke åssen et firma med adresse Talinn kan operere med norske telefonnummer, men alt er vel greit sålenge det er billig nok.

Suzuki

hei SUZUKI

hva har jeg gjort deg siden du er så negativ??

kan ikke jeg velge selv hvor jeg vil bo og selge motorer og båter i fra??

Brukte båter er det ikke garanti på, men har stort sett vært fleksibel der det vært noe problem, også endel kunder som utnytter situasjonen og så lenge de ikke betalt alt etter de fått båt.

På båter over 30 fot tar man en taxt , de vil si en uavhenging taxtmann bruker 10 til 15 timer på og sjekke båten og kommer med en 18 siders rapport om alt på båten, er det mye galt og selger ikke vil fikse dette, kan man få depositum tilbake betalt, Hvordan kan det bli sikrere enn dette ???

Normalt når man handler en båt som står på brygga i Norge, så går man over båten ,sjekker at alt virker osv. MEN dette kommer ikke i nærheten av hva en taxtmann som kan alt om båt vil finne ut.

Norsk nummer, er ikke det bra? hvorfor skal man betale 5 kr pr min eller mere for og ringe kontortlf her, når det er gratis og ringe meg på Norsk nummer ?

når nesten 100 prosent av kundene tjener penger på båten når de selger videre, hva er negativt med det?

Jeg kjenner ikke til Mr.import, hans firma eller kunder...men Servicemannen.. hva er galt med å få en 18 siders rapport om tingenes tilstand? Er det bedre om den hadde vært på 12 sider? skjønner ikke problemet :confused:

Jeg tror jeg heller handler av en kar i Tallin som kan gi meg en 18 siders takstrapport om båten, enn en kar jeg møter via en annonse på Finn, og som peker på båten sin og sier at "du må gjerne ta en titt, men alt er 100% i orden".

Når en leverandør bruker forumet systematisk og gjentatte gange for å " mele sin egen kake " da bør noen reagere.

Om jeg da av heiagjengen omtales som en som har til hensikt " å slenge dritt og spre om seg med uforstand om alt mulig." får så være. Jeg har hørt det før, og kommer sikkert til å høre det igjen.

Mr. Import-man:

du skryter side opp og side ned,om hvor fint du har det i utlendighet.

I dine annonser står det ikke ett eneste sted at firmaet bak alle de fine ordene befinner seg NOE annet sted enn i Trøndelag. Til og med telefonnummeret indikerer dette. Om du har stikki til utlandet av bekvemmelighetshensyn, grunnet rasende kreditorer, kunder eller langsint kone, interesserer meg ikke. Det som imidlertid er helt hevet over enhver tvil, er at det er helt andre krav til forbrukerlovgivning i Estland enn det er i Norge. Hvilken du opererer under, vites ikke for det har du ikke sagt noe om. Du lirer av deg en masse om hvor fornøyde kundene er,og det er fint,både for deg og kundene.

Spørsmålet er; hva skjer når noe oppstår. Altså når kunden IKKE er fornøyd lengre, hva for rettigheter har han da ?

Norske ?

Svenske ?

Estiske ?

Bolivianske ?

Ingen av de nevnte ?

At det av og til oppstår sånne situasjoner, er en selvfølge. Det behøver selvsagt ikke være selgers skyld engang, mitt anliggende er at man som kjøper, og i Norge faktisk definert som den svake part kan ende opp rettsløs.

Med personlige erfaringer i bagasjen, det unner jeg ingen...

Det er et gammelt ordtak som lyder som følger ( lett omskrevet dog )

"If it walks like a duck, and talks like a duck, it smells like a duck and looks like a duck, it is probably a duck..."

Hadde det vært så enkelt at man kunne importere i stor stil fra utlandet og samtidig sørge for at ALLE impliserte parter ble rike av det, så tror jeg vi hadde sett mer av dette.

Foreløpig forbeholder jeg meg retten til å mene at det må ligge mer bak.

Suzuki

No boat needed..

Walk like a duck så er det en duck, enig i det, en Princess eller Fairline levert av meg mener jeg med stor sikkerhet hadde vært en bedre handel og sikkerhet enn om du bare sett en på brygga selv, så lenge det er tatt en grundig taxt på båten. Kan ikke protestere på FAKTA info om en båt.

Angående at jeg sitter i en by som Tallinn ,forøvrig tryggere en OSLO,TRONDHEIM og Bergen tilsammen er at jeg liker og bo her.

Mele min egen kake , ja det må man gjøre hele tiden mener jeg.

Annonsering og mitt Trondheims nummer er av taktiske og praktiske og kostnadsmessige grunner meget fordelaktig for alle parter, Hadde jeg brukt kun mine Estiske nummer ville jeg ikke fått tak i 90 prosent av kundene av forskjellige årsaker, som at DE tror det fortsatt bare horer og Maffia her , som er helt feil ,Norge er faktisk 10 gang verre. OSLO vell og merke.

Så kunden ville utelukket meg før han vet hva ting dreier seg om, og ikke sett eller hørt referanser jeg har. SÅ gratis for kunden og ringe, lett nummer og huske.

DET som er viktig med alle salg av varer og tjenester er Ærlighet og redlighet etter min mening, hadde jeg lurt folk eller tatt deres penger ,ville jeg vært ute av buisness for lenge siden.

Jeg sier ikke at kundene blir rike , men er endel som tjent bra ja, det er riktig!! Poenget mitt ,er at som kunde skal du ikke tape penger når du eventuelt selger skuta.

Når det kommer til Garantier , på Nye båter så er det motor leverandør Mercruiser eller Volvo Penta som har ansvaret etter garantikort levert inn. Og er det noen annet med båten,så ordner vi opp det med vår leverandør av båten .

På brukte båter der garanti gått ut på motor og båt er det ingen garanti , men der har jeg vert fleksibel med og ordne saker i det store og hele.

Skulle sett mye av de lokale leverandører som tar telefon kl. 22 p kvelden hvis en kunde har ett problem eller spørsmål , jeg sier en tlf. for mye er bedre enn en for lite.

AT DU SUZUKI har gjort en dårlig deal en eller annen plass , kan ikke du sitte og skyte på meg for .

ha ha , ja ja, jantelåven sitter hardt i, sist noen prøvde og dra meg ned på disse sider solgte jeg denne båten på grunn av at kunden ble forbannet på stupiditet .. her er linken

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32738

oi her er en til

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28080

nei så sannelig, enda en

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32875

ok, nå skal jeg gi meg.

Hi Hi :smiley: Jeg synes du gjør en fin jobb jeg MR import. Du tilbyr båter til en gunstigere pris en normalt og det er bra..

Jeg selv kommer ALDRIG til og handle i Norge igjen. Da det og handle i utlandet er artig og man sparer en stor slump med penger :yesnod: Og ikke minst turen jeg hadde hjem med skuta.. rett og slett GØY.

Vi nordmenn er jo født skeptiske av natur tror jeg :lol: derfor er mange skeptiske for og handle utenlands.

selv så betaler jeg ikke i hundretusenkroners klassen for en forbrukerkjøpslov på en eldre båt.. det er det ikke verdt når man i utlandet får takstrapporter som er 100% mer troverdig enn et privatkjøp her på bjerget.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Stå Mr.Import.

Har værti kontakt med deg var en hyggelig samtale det og du fulgte opp mine ønsker meget bra og på en hyggelig måte.

Du respekterte et nei på en bra måte og det er det ikke alle selgere som gjør:-)

Desverre kjøpte jeg båt et annet sted, hvor det har vært ufatterig mye ball.

Angrer kort og godt på at jeg ikke handlet av deg MR. :sailing::flag:

Jeg kommer til og legge ut mer info om han jeg handlet båt av i en annen tråd for og advare andre BP medlemmer

www.ribtjenester.no

Skjønner ikke problemet. Vi kan selv bestemme hvor vi vil handle. Tommy er med på å holde prisene nede. Han blir jo en konkurent til norske importører. Det er lov å være skeptisk, men jeg skjønner ikke poenget med å rakke ned på noen en ikke har personlige erfaringer med. Dersom en ikke ønsker å ringe til noen i Estland kan man bare ringe til en norsk impotør å betale det de skal ha for båten her hjemme. Jeg er sikker på at samtlige firmaer som finnes i Norge har både fornøyde og misfornøyde kunder, noe også Tommy har. Synes ikke det virker som om han har flere misfornøyde kunder enn andre, så jeg synes han skal få holde på sin business uten at vi skal rakke ned på han for at han flyttet til Tallinn.

Dette var da min private mening om denne saken :flag:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Helt enig i det, og de fleste importører er sure som bare det Bayliner ,Monterey,Sea Ray Princess, Azimut , Fairline, finner på skremme historier og ting til potensielle kunder osv , får jo tilbakemelding fra mine kunder på det hele tiden, men jeg blir litt sur selv hvis noen har en billigere båt enn det jeg har , men det hører med til sjeldenhetene da..

ingen av delene , men ingen som klaget på kontrakter ennå , ALT er meget klargjort og lett forståelig . ER mest Megling av båter vi driver med , og hva som er garanti og ikke garanti er lett forståelig for alle og enhver før en eneste krone er betalt inn.

Varierer mye fra båt til båt ,ny eller brukt osv.

Ny båt er det USA båt, 1 års garanti på interiør og 5 år på skroget, motor og drev, blir det fylt ut garantikort etter kontroll i Norge og sendt inn til hovedimportør for Volvo eller Mercruiser ,og da kan kunde bruke de verksteder som er godkjent fra de på eventuelle reprasjoner.

Brukt båter er stort sett megling, og ikke noen garantier ,hvis det ikke er fra motorfabrikk eller båtfabrikk noen garanti igjen. Men skjer det ting at båten ikke er slik den skal være , så ordner vi opp innen rimlighetens grenser, lov og bruke hodet og være fornuftig, noen ganger kan man tape litt penger , men er greit det så lenge kunden er happy.

Suzuki sier

Så i praksis, Mr.Import,det du sier, er at OM noe skulle oppstå, så er i praksis kjøper fullstendig rettsløs

Syns det er greit at folk veit sånt jeg da. Ettersom du sikkert ikke framhever det i kontraktene dine. Heller.

HA HA, DU GIR DEG IKKE DU , ettersom jeg sikkert ikke fremhever det i kontrakten , HVA VET DU OM DET ?? 0 nothing vet du om det, så slutt med dine antagelser og negativitet om ting du ikke vet noen ting om.

SOM JEG SA, alt om garanti ansvar står i kontrakt hvis båten har garanti .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...