Jump to content

Ny båten hentet (Sandvik 945)


bert

Recommended Posts

Kjenner en som fikk støpt på ny trimplan og badetrapp med dør i hekken, dette ble meget fint og båten ble like stødig som en halvplaner, toppfaten økte fra 16 til nesten 19 knopp prisen for jobben hos sandvik var eller ikke avskrekkende

Jeg har aldri hatt sandvik 945 selv men det er en fin lukket båt med topp kvalitet igjennom også en sikker investering vis du har båten i flere år

Link to post
Share on other sites

Hei ! Jeg har ingen erfaring med Sandvik 945, men jeg lå ved siden av en i sommer og forelsket meg helt i den skuta ! Glimrende løsninger og den har det jeg savner i min Marex 770 ! Den er mere lukket og egnet på rufsete dager ! Kvaliteten virket bunnsolid ! Håper du blir fornøyd med den ! Tipper den er enkel å bli kvitt den dagen det skal skje også !

Link to post
Share on other sites

Hella, nå er ny båten hentet og en tur til Strømstad er det blitt.Vil gjærne høre andres erfaringer med denne, positive og negative. ps Sandvik 945. :seeya:

Gratulerer! :flag: Jeg har selv en Sandvik 945 med en 180hk Iveco og er svært fornøyd med båten. Marsjer på 12 knop/max 15. Båten er perfekt som tur/fiskebåt. Etter en sommer på Helgelandskysten, der vi har tilbrakt store deler av sommeren i båten, fungerer den meget bra. Sandvik oser av kvaliet i plastarbeidet, solid i rustfritt og gjennomtenkte løsninger selv om det innredningsmessige kan variere da det er mange halvfabrikata i markedet. Jeg er godt fornøyd med sjøegenskapene, fungerer meget bra i motsjø. Med sjø på skrå bakfra blir det en del ratting og rulling. Skulle jeg ønsket meg noen endringer så vil det være som følger:

- mer fart (bor innerst i en fjordtarm, blir mye transportetapper)

- bedre innstigningsmuligheter fra side og akter.

- sete i fartsretning for passasjer

 

Har montert mye nytt utstyr vinter 2007/2008 og er det noe du lurer på er det bare å spørre! :smiley:

Link to post
Share on other sites

:flag: GRATTIS :flag: med ny båt , du har fått en kjempe båt vil jeg mene . Dette er en båt som er bygd i en flott by ;) men som også er bunn solid ettersom jeg har forstått . Kjenner flere som har 945 og som er godt fornøyd med skuta , håper det snart er min tur nå ....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg jo at Sandvik 945 er en halvplaner, med fartspotensiale kanskje opp mot en 18-19 knop. Men med en 180 hk og ikke kunne marsje mer enn 12 knop synes jeg var lite Sveinhj?

12 knop er det som er komfortabelt med hensyn på støy og forbruk. Har 12 knop på 2750 o/min. 15-16 knop på 3200 o/min.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har en Sandvik 945 1995 mod. den har jeg hatt i 9 år og er meget fornøyd, har hatt mange båter men hva uteplass og plass i salongen angår så må du opp i ganske stor båt for å få lignende. Sjø rett i mot er båten myk og fin. Minuset med sjøegenskapene syntes jeg er sjø akterut og akten på tvers, der var min tidligere båt Hui 900 bedere. Fart over 16 knop kan du bare glemme da oppfører båten seg dårlig den løfter seg på kjølen og skjener til siden. Tillgangen til badeplattformen er også ett minus(særlig hvis en har passert 60 år.)

Link to post
Share on other sites

Grartulerer med flott båt som er bygget for bruk hele året..... Den gangen jeg eide en Sandvik 25AC så var 945'en en drøm...... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...