Jump to content

Ny båten hentet (Sandvik 945)


bert

Recommended Posts

Kjenner en som fikk støpt på ny trimplan og badetrapp med dør i hekken, dette ble meget fint og båten ble like stødig som en halvplaner, toppfaten økte fra 16 til nesten 19 knopp prisen for jobben hos sandvik var eller ikke avskrekkende

Jeg har aldri hatt sandvik 945 selv men det er en fin lukket båt med topp kvalitet igjennom også en sikker investering vis du har båten i flere år

Kjøp av kjente båtmerker er som regel god innvestering, jeg vet ikke om Sandvik er noe bedere en andre men jeg kjøpte min i 1998 for 600 000 jeg ser det ligger en lik mod. og likt utstyrt på Finn i dag for 870 000, da må vi kanskje sin den har en bra annenhåndsverdi.

Link to post
Share on other sites

Hei bert! :o)

 

Jeg syntes at det var noe "kjent" med den båten der, ja. Så på deg da du gikk ut i fra havna i Trolldalen her på - enten lør- eller søndag. Jeg går tur med bikkja (svart puddel i lommeformat med refleks-vest på) forbi båthavna i Søndre Kråkerøy Båtforening hver dag.

 

Titta litt mere nøye idag og ja - riktig!

bp_solera4jpg.jpg

Det veiet en BP-vimpel i lanternemasta. Da var det bare å legge 2+2 sammen for å skjønne at det er din båt. Plassen du ligger på, er utleieplass for i vinter. For, han som har plassen fast ellers, var og titta på båten din og fortøyningen igår, så jeg. :smiley:

 

 

bp_solera1jpg.jpg

Du ligger bra her....

 

bp_solera2jpg.jpg

..og så har jo Sandviken godt selskap i en maken båt på motsatt side av brygga. Det er båten til Hasse L; - Formannen i båtforeningen og los i Fredrikstad. + at det ligger en annen Sandvik 945 i opplag på Tangen.

 

 

bp_solera3jpg.jpg

Fin båt du har der, bert!

 

Gratulasjoner også fra meg.

:seeya:

 

P.S. Vil du ha bildene (har flere) i digital form, så er det bare å sende meg e-postadressen din - så sender jeg.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

oi oi, er dette ny båt, ser ut som laget på begynnelsen av 70 tallet.

Hvis du ikke er så omtåket som du gjør inntrykk av så er det en gammel konstruksjon ja. Båten ble konstruert tidlig på 80 tallet av Jan Bjerke og har vert i produksjon siden den gang. Produksjonen av Sandvik 945Ligger på ca 10 til 15 båter i året.

Kvaliteten sammenlignet med billig drit fra statene er himmelvid forskjellig, så det bør du ikke bekymre deg for.

Båten har blit modifisert og justert opp igjennom årene hvor bl.a taket istyrhust ble løftet ca 5 cm. Dette ble gjort mot slutten av 90 tallet. Og så har det vert en del varianter på innredningen også. Siste versjon med akterport kom i år.

 

Har nå selv en Sandvik fra 02/04 som jeg innredet selv med deler levert fra fabrikken og er veldig fornøyd med båten.

Har Tamd 41m på 163 hk i min og marsjfart er som andre nevner ca 12 knop. Denne fart kan holdes kontinuerlig selv om det blåser litt og det blir noen bølger. Den er veldig god i motsjø og har opplevd gang på gang at andre båter med større kraft har måtte gi seg pga slag og ubehag i sjøen.

Vi er en familie på 5 som har feriert i denne båt minst 3 uker i strek hvert år siden 04. og har erfart at det er god plass til alle uten at en bør gå oppå verandre.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

bevares sikkert bra kvalitet og bra båt for sitt bruk, det jeg mener er hvis jeg passert en på brygga, ville jeg tenkt ,hvilken velholdt gammel båt.. Hvis de lager 10 til 15 stk hvert år så sier det seg selv at det er for spesielt intreserte . lurer på hva den koster med alt ekstra ustyr , meste er jo ekstra ustyr på Norskbygde båter .

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Sandvik 945 så vil jeg påstå at den er bygget på gode norske tradisjoner og, ikke minst, erfaringer av norske værforhold.

 

I en sterk kuling utenfor vestlandskysten i båt av en slik størresle, så hadde jeg nok foretrukket å vært ombord i en Sandvik 945, UTEN badeplattform vel og merke, fremfor en V-bunns båt med tverr hekk i samme størrelse.

 

Sandvik 945 har flotte klassiske linjer og former som moderne båtdesignere synes å ha glemt!

 

Gratulerer med en linje- og form- vakker, og ikke minst sjøsterk båt som jeg håper du får mye glede av i mange mange år fremover!!!

 

:flag:

 

mvh

Mateco

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...