Jump to content

strømaggregat hyundai 2000w storinnkjøp


EXIT  II

Recommended Posts

Jeg tror at det bl.a. er punkt 5.2.2. FOR 2004-12-20 nr 1820: Forskrift om produksjon og omsetning av fritidsfartøy mv. som kan begrense bruk av bensinaggregat i fritidsbåten:

Alle rom der det er plassert tanker, skal være ventilert. Bensin skal oppbevares i tanker som ikke er del av skroget og som er: a)isolert fra motorrommet og alle andre antenningskilder, og b)atskilt fra oppholdsområder om bord. Diesel kan oppbevares i tanker som er en del av skroget.

 

Så da er det ikke lov å montere ett bensin aggregat med integrert tank i motorrommet.

Men er det lov å ha den i en kasse på platformen eller flybridge?

Eller er det her dette med "vannkjølt eksos" kommer inn for å stoppe den muligheten også.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner noen som har påhengsmotoren (m/innebygget tank) liggende i motorrommet. Altså...strengt forbudt det også. Men, når alt kommer til alt er nok ikke branfaren i motorrommet særlig stor u ansett..dersom man har en rimelig tanke for vedlikehold og ettersyn. Dersom vi snakker motorrom, så snakker vi om en motor som går på diesel.

 

Motorrommet er tydeligvis å anse som en antenningskilde......men er det det?

Link to post
Share on other sites

Alle rom der det er plassert tanker, skal være ventilert. Bensin skal oppbevares i tanker som ikke er del av skroget og som er: a)isolert fra motorrommet og alle andre antenningskilder, og b)atskilt fra oppholdsområder om bord. Diesel kan oppbevares i tanker som er en del av skroget.

 

 

Men hvad så hvis man køber et diesel-aggregat og ombygger det så det tager brændstoffet fra bådens egen tank? Det kan vel næppe være raketvidenskab?

 

Andy

Link to post
Share on other sites

foretok noen utskiftninger i min båt:

Byttet alle lyskilder til LED 145W ble plutselig til 12W i potensiellt forbruk!

Har også nytt kjøleskap og overvåker sulamitten ved hjelp av det innbyggbare voltmeteret som SveinHa var så vennlig å skaffe.

Lå i 3 døgn med kjøleskap i gang og vanlig drift på annet utstyr i sommer, og var ikke i nærheten av kritisk batterinivå.

 

På den andre siden av holmen kom det en svær rusk og la seg til. Noe av det første han gjorde var å rigge sitt aggregat opp - da trakk han svineriet over til "vår" side av holmen og dro igang.

Dette aggregatet stoppet opp på mystisk vis i løpet av natta.....

 

Å få en haug av apparater med motorsag lyd i hver uthavn er ingen drøm, men det er vel uungåelig så lenge folk heller vil ha mer strøm enn å redusere forbruket.

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...