Jump to content

Båtnavn : Bra forslag ønskes! :)


mea

Recommended Posts

Hei.

I Ærbødighetens Navn, ja det kunne du kanskje kalle båten din for, blir jeg forundret over at det for det første går an å spørre - ”ut i verdensveven” - andre hva sin egen båt skal hete (har du ingen nærstående?), og det andre er den tilsynelatende store interesse fra presumptivt oppegående medlemmer angående ditt eget valg av navn på din egen båt. (Ja der ser du, jeg gikk også på limpinnen.) :wink:

 

Det får stå sin prøve men nå må ikke baatplassen.no falle ned på Båtplassen sitt nivå når det gjelder spørsmål og svar, med setninger like lange som et ord.

Mange av forslagene er likevel både morsomme og kunne kanskje passe for din båt. Men likevel.

Det er jo din båt (men ofte er det banken som eier den?) og da finner du på et navn som passer på din båt. Relater navnet til noe du har gode følelser for. Svigermor kanskje. (Der har jeg personlig bare gode følelser). :smiley:

 

Og så vil kanskje noen kondisjonerte si at det er lov å spørre om alt mulig her på forumet, og ære være for det, men da må det også være lov å svare på alt mulig også. Men akkurat nå er jeg bare forundret. :flag:

 

Mitt råd når det gjelder navn vil således være at du finner på noe som passer deg selv.

 

Godt valg. :flag:

 

KAT

Link to post
Share on other sites

Hvis mea ville hatt ett personlig navn på båten, tror jeg nok at han/hun hadde klart å finne noe selv, men hvis du leser første innlegg så står det:

 

"Jeg er ute etter noe som er litt orginalt/stilfullt."

 

Båtnavn trenger ikke nødvendigvis å være personlig.

 

Jeg synes det har vært masse gode ideer til båtnavn her!  :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

hva med Gjeldfrid

 

Trodde jeg var alene om dette navnet, skriver det riktig nok slik: Gjeld-Frid. Det var forrige båt nå heter den jeg har Gjeld-Frid II. Nå så ser jeg at det blir foreslått som navn til andre båter pluss at et medlem har dette navnet. Så jeg er nok ikke så alene som jeg trodde. :headbang:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Min ny kjøpte Master 680 må jo ha navn!

 

 

hva med  " SEKSÅTTI "

Jeg som er fotballfreak kommer (hvis admiralinnen ikke går helt fra konseptene da...) kommer til å kalle Fram'en for Arsenal (De har et knakende godt damelag også, ref at alle båter er hunkjønnn).  :wink:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Har hørt om en båt som ligger mer på land enn på vannet, den har fått tilnavnet "Vannskrekk"  :lol:

Passer kanskje på min båt (ligger på land enda...) Navnet er µ (Mikro eller My)

Har sett navnet "Costa Noc". Hva med "Costa µ" (kosta my)? Kan foståes begge veier :puke:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...