Jump to content

Båtnavn : Bra forslag ønskes! :)


mea

Recommended Posts

Har sett flere store båter som heter "Kontoret"... :puke:

Synes jeg hører fra flybridgen en kar som sitter i telefonen: "Ja, jeg er på Kontoret nå...!"

:lol: :lol: :lol:

 

mvh

harBayliner

eller MS Office for de som foretrekker å ha det på engelsk... :lol: :lol:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

For ikke så lenge siden var det nære på at jeg kjøpte en båt med skrognummer 101, og da hadde navnet i god akademisk tradisjon blitt Grunnkurs.

 

Vil du ha et latinsk navn så kan du jo smake på Sub Rosa, men da må du ikke fortelle noen hvorfor den heter dét. :nono:

 

eystein,hvis du har forbakstavene til de i familien din,stokket om blir det #GALEN #

Eller Algen, om det ikke er feminint så er det i alle fall maritimt. Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil du ha et latinsk navn så kan du jo smake på Sub Rosa, men da må du ikke fortelle noen hvorfor den heter dét. :nono:

Tror ikke eg tør bruke et namn eg ikke vet hva betyr!

 

Eller Algen, om det ikke er feminint så er det i alle fall maritimt.

m/y Algen kan nok bli et bra navn! Takk skal du ha :cheers:

Link to post
Share on other sites

Fram'en heter North Bank. Alle fotballkyndige (beklager koblingen til dette på baatplassen forbudte spillet) vet hva det er. Mao, kall båten hva du vil, bare du har et forhold til navnet. Om det klinger i andres ører betyr jo i prinsippet ingenting.

Redigert av Fram25 (see edit history)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Mye brukt er jo navnet på fruen i huset eller en av unga . Yngste datter heter Christine , jeg har kalt henne for tine i alle år , dermed Tine II . Enkelt og greit + at du legger inn endel aksjer hos fruen :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hva med "SEA MASTER" ? Er det noe tess....`?

Du må jo ha noe ekte Æ`endalsk navn på snekka! Hva med "Ja, ja" (Hei på Arendalsk),"Jysla fin", E`kje bære bære", Hærli land og daer" eller "Pomfritten":lol:

 

Hei.

I Ærbødighetens Navn, ja det kunne du kanskje kalle båten din for, blir jeg forundret over at det for det første går an å spørre - ”ut i verdensveven” - andre hva sin egen båt skal hete (har du ingen nærstående?), og det andre er den tilsynelatende store interesse fra presumptivt oppegående medlemmer angående ditt eget valg av navn på din egen båt.

Tull og tøys! Selvsagt må han kunne spørre om det! Dette må gå på kontoen for sure oppgulp

 

Bare ikke gjør som en kamerat av meg gjorde,

han kalte båten "KURSK II" og det gikk slik:

Bilde

:lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...