Jump to content

Båtkonsult AS, er det nokon som kjenner til desse?

peterka

Recommended Posts

Eg har nettopp vore borti dei angående ein Skipsplast 655 2008 modell. Dei påstår at dei har solgt denne båten for kr. 260.000?? Lyg dei eller er dei så dum å selge båtem til denne prisen (200.000 under liste pris). Eller seier at dei har solgt denne til dumpingpris bare for å irritere oss som kommer med skambud. Må vell vere andre som har kjøpt båt av dei. Virker litt spesielt dette firmaet.

Eg glemte ein ting. Eg bydde kr. 290,000 for 14 dager siden og da var det svar med tydleg NEI. Spurte igjen og da var den solgt for 260.000??? Dei legger inn annonser fleire gonger i veken at dei kjøper båter cash. Mystisk.

Det de driver med er da ikke vanskelig, de kjøper billig og prøver å selge dyrt. At de driver og "tusker" ved å avslå 299 000 og så selge for 260 000 tror jeg ikke på, antagelig er det snakk om forskjellige båter. De er veldig flinke til å følge opp det som for dem er interessante bud. De hadde veldig mange fine båter stående utenfor butikken sin i høst, nå tror jeg det bare er 3 stykker igjen. Jeg har ikke handlet med de men kjenner folk som har kjøpt både båt og bil av de og de er fornøyd ihvertfall.

Tror ikke du har rett hpd70 i at de setter båter som solgt for så å avertere de igjen. De hadde da minst 5 Skibsplast og 4 White Shark båter stående der samtidig i sommer og høst så når en er solgt så har vel bare nestemann rykket opp ?

Du som ser båtene som ligger ute hos Båtkonsult. Ser du om det står ein Skipsplast der? Den båten som Båtconsult solgte for 260.000 og eg bydde 290.000 er den samme båt. Så det er ingen tvil om. Så derfor bgynner eg å tvile på heile firmaet.

Skal se etter hva som står der i kveld. Som sagt så stod det ihvertfall 4 eller 5 Skibsplast båter på rekke og rad der for litt siden så det er godt mulig at det er en båt eller to igjen

Jeg har ikke hørt noe spesiellt negativt i nærmiljøet om dette firmaet.

Ikke sikkert at de hadde lyst å selge båten til deg, kan være så enkelt som det eller andre årsaker. Å trekke et selskaps seriøsitet i tvil på grunnlag av en annonse er heller ikke mye seriøst etter min mening.

Hvis det stemmer at en ny Skibsplast 655 nå er solgt for under 300 000, så vil vel det måtte bety et og annet for de brukte som ligger i større mengder på finn.no; iallefall har gjort det tidligere i høst. Her er det mange helt tilbake til 2003-modeller som har hatt prisantydning på godt over 300 000, ja opp mot 350 000.

Dette søket på Finn viser med all tydelighet hva jeg mener (selv om det her også dukker opp en del andre modeller).

Hva vil dette bety for bruktprisene? Hvis nye modeller går så langt ned i pris, blir det vel vanskelig å unngå et solid prisfall på båter som er opptil 5-6 år gamle, eller? Vet noen om Skibsplast ligger ute hos forhandlerne med mange båter, eller? Har hørt at de også har vært nødt å permittere noen mann fra produksjonen.

mvh Bergen Dørk

Har ikkje noko med annonsen og useriøs å gjøre for min side, men når eg sender ein mail og lurer på om dei har tenkt på budet mitt til kr. 290.000 og så får eg til svar at den vart solgt nettop for kr. 260.000,- så føler eg at det er noko som ikkje er som det skal. Får det ikkje til å stemme. Eller kva seier du og det hadde vore morro å fått bekreftet min mistanke om at det er eit eller anna mistenkeligt.

De annonserte en P-45 som jeg har fått høre var solgt hver gang jeg ringte dit, men båten kom alltid tilbake på Finn til forskjellige priser og "må selges", "går for høyeste bud I DAG" etc.. men den var uansett aldri mulig å få kjøpt,

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Det de driver med er da ikke vanskelig, de kjøper billig

Jeg ble tilbudt 300.000 for min ............

Mener jo den er verdt noe mer en det da, men det er jo selvfølgelig lov å prøve seg. Er jo ikke ulovlig å kjøpe billig og selge dyrt?

Det er vel det de fleste gjør som driver med kjøp og salg.

Kan jo være en stakkar som er desperat nok!

Det var de som hadde en Ibiza 24, 08 modell gått 14 timer, tilsalgs for 300" under nypris, og som kunne gi meg 170" i innbytte på min, da jeg kontaktet dem i høst "for løye"...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Ikke sikkert at de hadde lyst å selge båten til deg, kan være så enkelt som det eller andre årsaker. Å trekke et selskaps seriøsitet i tvil på grunnlag av en annonse er heller ikke mye seriøst etter min mening.

En annonse er ofte det første jeg ser fra et firma. Man har da alltid antennene ute når noe er såpass spesiellt som disse annonsene er. Jeg for min del blir veldig skeptisk til hele firmaet. Mulig det er uten grunn, men man må da gå inn for å virke troverdig vertfall.

Det må vell vere nokon som har kjøpt båt hos dette firmaet som føler at alt ikkje er som det skal vere.

Hvorfor må det være det da ? :confused: Det kan antagelig sies både negative og positive ting om alle firma vil jeg tro.