conky Startet 4.Desember.2008 Del på Facebook Startet 4.Desember.2008 Er Kmv with 200 dromedille malt med 1 eller 2 komponents maling orginalt? Min Kmv with 200 dromedille er i den klassiske gulfargen de brukte. Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 5.Desember.2008 Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Er ikke den gul fargen gelcoat? I tilfelle den er lakkert fra fabrik vil jeg tro det er 2 komponent... test med ei fille lynol eller tynner. Gni på det gule med dette, går fargen av er det 1 komp. Sitér dette innlegget Link to post
conky Svart 5.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Prøvde med white sprit i sted men ingenting skjedde så det er sikkert gelcoat som du sier, den ser slik som denne ut: Går det fint å pusse den ned, grunne og male med 2 komp etterpå på gelcoat? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Desember.2008 Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Ja, du kan matte ned og lakke med 2K. Men hvis det ikke er noen store skader osv som gjør lakkering påkrevet, er den en tråd her på BP med en kar som sliper ned båten med (Abralon?)2000 eller 4000 papir og polerer opp etterpå med kjemperesultat. Da fjerner du bare det matte ytterlaget i gelcoaten og får frem "frisk" gelcoat. Det kan være fornuftig å teste ut på en liten flekk før du går til det skritt å lakkere. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 5.Desember.2008 Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Det går fint! Vask først med silikonfjerner, mattslip hele båten med 320-400 papir, sparkle i eventuelle hakk og mal i vei. Skal du gjøre det helt skikkelig grunner du et par strøk med Antipest primer før malingen. Slip gjerne lett over båten mellom strøkene for å fjerne nupper og ujevnheter. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hydrox Svart 5.Desember.2008 Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Der kom det jaggu meg et bilde av første båten min Det er gul gelcoat, ikke noe lakk eller maling. Min båt ble malt med Jotun sin Penguin Hardtop og den var ganske så holdbar, hvit inni, blått skrog, gul stripe i vannlinjen og svart bunnstoff. Flotteste with'en i nabolaget.. Sitér dette innlegget Link to post
conky Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Nå har jeg mattet ned båten med 120 papir, bør jeg gå over hele båten med et finere papir for og unngå sliperiper før jeg begynner med grunningen? Og bør jeg slipe med et finere papir etter mellom strøkene med gunning og 2 komp maling? I såfall hvor fint bør det være? Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Om du ikke alt har gjort det, så ville jeg slipa over hele båten med 320 papir før du legger grunninga. Så lett mellom sliping med 400 papir mellom grunning og 2 strøk med 2 komp. lakk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.