Jump to content

TV-antenne til digital bakkenett.


Servicemannen

Recommended Posts

Den er pen men tar den strøm fra dekoter eller er ekstern forsterker i pakke som strømforsyner den?

 

Jeg har en del båter med DSC-Pacific som skal ha dekoter koblet til. Tre av dem har jeg tatt og på en funkerer den men begrenset og på andre to er næsten ikke signal. Samme antenne har vært montert på noen av større Bavaria seilbåter. Den har rund TV stålantenne omkring VHF antenne. Noen med erfaring til den?

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Kjøp Glomex sin antenne.

Den tar både analoge og digitale bakkenett.

 

Tenkte å gå for Glomex-MarineMaster. Men ser på Glomex-Polaris står det: "For både digital og analoge signaler".....?

Hva mener de med at den er både for digitale og analoge signaler? For MarineMaster skulle gå fint til RiksTV den også, selv om det ikke står spesifikk at den også er for digitale signaler?

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Jeg har 37 cm modellen til Glomex og er kjempefornøyd med den, hvordan den er kontra 25cm modellen vet jeg ikke.

Men har erfart at jeg har hatt mindre problem med mottak en andre i diverse havner.

Har min montert på pushpiten foreløpig men skal opp på targabøyen når den tid kommer, synes den er for stor til å ha i masta.

Link to post
Share on other sites

Har vært borte i to båter med DSC-Pacific antenne og den funkerte ikke bra til digital sendingene.

I dag har jeg fått en del erfaring med DSC-Pacific antenne og vis noen har problemmer med den kan den samme sende meg IM eller mail. Dette er en av den mest avanserte antennen på markeden og er aldrig med i disse "Best i test" artiklene der dem tester har ikke budsjett til den.

 

www.lyth.se

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om det er stor forskjell mellom Glomex sin modell på 25cm sammenlignet med 37cm modellen?. Jeg skal ha den i toppen av masta, og den minste frister mest forutsatt at den ikke er mye dårligere...

 

Jeg byttet ut den lille med den store før Rikstv kom og fikk bedre forhold.

 

Kjøp den store, vil jeg si.

Et tips jeg måtte opp og lime fast en masse strips på høykant da det er plass til to måker på toppen.

 

Nå står den lille på lofte og virker bra på Rikstv.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke refere til verken tester eller noe, kun til hva jeg har blitt anbefalt hos forhandler som antenne til Rikstv. Har selv en slik og kan gjerne anbefale mottaksignalene på den. Av erfaring vet jeg at den tar inn signalene minst like godt som Glomex-antennene. Hva angår fester til seilbåt, så var vel ikke det tema. Jeg kommenterte bare mottakssignalene. Og de er bra!

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Har skaffet meg TV for å ha ombord, men enda ikke kjøpt antenne. I et innlegg ovenfor, etterlyses synspunkter med denne antennen som bl.a. selges av Seatronic. Tar mindre plass enn "tallerkenantennene" på 25 cm Ø og 37 cm Ø. Fastmontert rundstråler er mest praktisk enn å montere/demontere enn yagi-antenne, i alle fall hvis signalene er gode nok. Noen som har erfaringer med denne antenna?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...