Jump to content

Konstruktøren Bruce Farr tegner Bavaria?


Trond Aasvoll

Recommended Posts

Nå blir det enda mere fart i Bavaria seilbåtene, med Bruce Farr ved tegnebordet?

 

http://www.seilmagasinet.no/id/31064

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Etter mitt syn så er dette atter en gang et steg i riktig retning for Bavaria.... Bavaria satser på utvikling og det liker jeg.... Men synes at dette ene bildet av en datamodell er noe i minste laget for å kunne konkludere noe om hvordan denne 55 foteren egentlig blir...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vanskelig å si noe ut fra det bildet der men en farr tegnet båt det kan bli veldig spennende , og 55 fot til 2,5-3millioner uhoooi her må det spares en eller annen plass , klarer de å levere skikkelig dimensjoner for mer performance preget båt til den prisen i den størrelsen så er det av med hatten

Link to post
Share on other sites

Det er smart å bruke ledig kapasitet i nedgangstider til å teste ut nye ideèr. Jeg syns også den ligner på beneteau. Dette er modellen oceanis 440 som ble produsert i en årrekke mellom 1988 og 1995 (ca) i forskjellige varianter. Konstruktør var også her bruce farr. bene44hull.jpg

 

Den er kjent som mer velseilende enn mange andre oceanis'er og er basert på skroget til first 45 fra slutten av 80-tallet. SveinHa her på forumet har en 443 (en variant): http://www.sveinha.com/

 

Tror Bruce Farr kan få brukbar fart i båten men vil de lykkes i å selge mange av denne i dagens marked? Kanskje til en del charterkunder?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Den så jo flott ut, men er cockpiten så grunn som det ser ut som? Synes det ser ut som om cockpitkarmen/ryggstødet til benkene forsvinner ut i null bak ved tverrbenken. Det blir selvfølgelig større volum under dekk, men det er jo i cockpiten en oppholder seg stort sett. En så stor båt burde kunne by på "motorbåtcomfort" i cockpiten.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Synes det ser ut som om cockpitkarmen/ryggstødet til benkene forsvinner ut i null bak ved tverrbenken.

Tegningen viser veldig lave cokpitkarmer i forkant og dem forsvinner bak. Rormann har næsten ingen støtte. Bruce Farr tegner vel/lettseilte båtskroger men han gjør aldrig annet en de som markeden ønsker. BMW har ingen erfaring i båtkonstruktsjon men dem vet hvordan tingene skal se ut uten dem blir altid med den funksjonen kunden ønsker. Kannskje blir ikke noen bra turbåt her heller en førre dagen fra dette verft men den kundegruppen har ikke vært domerande hos dem hittil.

Link to post
Share on other sites

Da er det vel greit å kvitte seg med dagens bavariaer slik at man unngår prisfallet på disse når den nye serien kommer?

Ren ønsketenkning sunshine ;-)

Tror nok heller at dersom båten(e) blir en suksess så vil det løfte merkenavnet og det vil alle bavianer...eh, jeg mener bavarianer..e tjene på. Dessuten tar de nok innbytte i kun finværsbrukte Bavaria med nesten ubrukte seil. (selv om de har mange timer på motoren).

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Dessuten tar de nok innbytte i kun finværsbrukte Bavaria med nesten ubrukte seil. (selv om de har mange timer på motoren).

Hvertfall næste år blir vanskeligt å få brukbar innbyttepris på båter. Fleste jeg har pratet med kommer ikke til med å ta inn båt uten hvertfall 35-40% avslag fra registert markedspris som markeden er i dag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...