Trond Aasvoll Startet 9.Desember.2008 Del på Facebook Startet 9.Desember.2008 Nå blir det enda mere fart i Bavaria seilbåtene, med Bruce Farr ved tegnebordet? http://www.seilmagasinet.no/id/31064 Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Man kan se samme hekken og Bruce Farr sette på Beneteau tidlig på 90 tallet Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Herr Felle Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Ikke veldig vakkert i mine øyne. Ligner på Oceanis-modeller fra 90-tallet. Og det bør ikke være noen målestokk hva gjelder design. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Tror båten kan bli fin. I følge tegningen vurderer dem fast aksling. Ser ut som dem skal heve standarden og montere turbåtutstyr til dem båtene dem skal markedsføre som turbåter Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Etter mitt syn så er dette atter en gang et steg i riktig retning for Bavaria.... Bavaria satser på utvikling og det liker jeg.... Men synes at dette ene bildet av en datamodell er noe i minste laget for å kunne konkludere noe om hvordan denne 55 foteren egentlig blir... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Vanskelig å si noe ut fra det bildet der men en farr tegnet båt det kan bli veldig spennende , og 55 fot til 2,5-3millioner uhoooi her må det spares en eller annen plass , klarer de å levere skikkelig dimensjoner for mer performance preget båt til den prisen i den størrelsen så er det av med hatten Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Dette så da rett så lovende ut, spennende og hyggelig at det kommer nye toner derfra... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Det er smart å bruke ledig kapasitet i nedgangstider til å teste ut nye ideèr. Jeg syns også den ligner på beneteau. Dette er modellen oceanis 440 som ble produsert i en årrekke mellom 1988 og 1995 (ca) i forskjellige varianter. Konstruktør var også her bruce farr. Den er kjent som mer velseilende enn mange andre oceanis'er og er basert på skroget til first 45 fra slutten av 80-tallet. SveinHa her på forumet har en 443 (en variant): http://www.sveinha.com/ Tror Bruce Farr kan få brukbar fart i båten men vil de lykkes i å selge mange av denne i dagens marked? Kanskje til en del charterkunder? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Den ser flott ut. Ikke minst ser jeg av bildet att masten er flyttet lengre fremover slik att den for mindre forseil/større storseil. Blir spennende. Tøff satsning i tøfft marked. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Så er det bare å håpe at denne blir vellykket og at de lager den i mindre versjoner etterhvert. 55fot er vel noe over the top for den gjengse Nordmann Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 55fot er vel noe over the top for den gjengse Nordmann Men jeg tror ikke de samarbeider med Bruce Farr kun for en båt. Det blir nok flere flotte båter med blå linje. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Da er det vel greit å kvitte seg med dagens bavariaer slik at man unngår prisfallet på disse når den nye serien kommer? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 håper de bedrer kvaliteten også i samme slengen, og klarer å holde nede prisene, så kan det være vi må se på Bavvene igjen som aktuell kadidat Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
tuffff Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Den så jo flott ut, men er cockpiten så grunn som det ser ut som? Synes det ser ut som om cockpitkarmen/ryggstødet til benkene forsvinner ut i null bak ved tverrbenken. Det blir selvfølgelig større volum under dekk, men det er jo i cockpiten en oppholder seg stort sett. En så stor båt burde kunne by på "motorbåtcomfort" i cockpiten. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Dette hadde jeg aldri trutt om Bruce Farr, tenk å synke så lavt. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Dette hadde jeg aldri trutt om Bruce Farr, tenk å synke så lavt. Lavt og lavt, han er kjent for å samarbeide med de beste. Og ikke tror jeg han synker lavt heller. Han bruker HH. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Synes det ser ut som om cockpitkarmen/ryggstødet til benkene forsvinner ut i null bak ved tverrbenken. Tegningen viser veldig lave cokpitkarmer i forkant og dem forsvinner bak. Rormann har næsten ingen støtte. Bruce Farr tegner vel/lettseilte båtskroger men han gjør aldrig annet en de som markeden ønsker. BMW har ingen erfaring i båtkonstruktsjon men dem vet hvordan tingene skal se ut uten dem blir altid med den funksjonen kunden ønsker. Kannskje blir ikke noen bra turbåt her heller en førre dagen fra dette verft men den kundegruppen har ikke vært domerande hos dem hittil. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Det kan se ut som båten er beregnet for tilbakelent charterseiling i middelhavet. Bavaria mangler jo en virkelig stor chartermodell. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Vis dem skal med den inn på chartermarkeden kan dem ikke bruke denne cokpitløsningen. De er gjørt større sikkerhetskraver til den markeden! Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Leading Edge Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Da er det vel greit å kvitte seg med dagens bavariaer slik at man unngår prisfallet på disse når den nye serien kommer? Ren ønsketenkning sunshine ;-) Tror nok heller at dersom båten(e) blir en suksess så vil det løfte merkenavnet og det vil alle bavianer...eh, jeg mener bavarianer..e tjene på. Dessuten tar de nok innbytte i kun finværsbrukte Bavaria med nesten ubrukte seil. (selv om de har mange timer på motoren). Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Dessuten tar de nok innbytte i kun finværsbrukte Bavaria med nesten ubrukte seil. (selv om de har mange timer på motoren). Hvertfall næste år blir vanskeligt å få brukbar innbyttepris på båter. Fleste jeg har pratet med kommer ikke til med å ta inn båt uten hvertfall 35-40% avslag fra registert markedspris som markeden er i dag. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Blanco Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Dette hadde jeg aldri trutt om Bruce Farr, tenk å synke så lavt. Han er bare ikke preget av fastlåste snobbete holdninger til båt slik altfor mange som bidrar til underholdningen her inne kjennetegnes ved!!! Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post Share on other sites More sharing options...
fem@il Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Han er bare ikke preget av fastlåste snobbete holdninger til båt slik altfor mange som bidrar til underholdningen her inne kjennetegnes ved!!! Innertier. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
"Mathilde" Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Dessuten tar de nok innbytte i kun finværsbrukte Bavaria med nesten ubrukte seil. (selv om de har mange timer på motoren). Du har helt rett. Skal man kjøpe bruktbåt, bør man se etter Bavaria. De er like gode som nye Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Jeg tror den tegningen viser heltatt ikke båten som blir på messa. Bavaria kommer kostnadmessig ikke til med å innstallere fast aksling og den cokpitten er totalt ubrukbar og tviler på den kan få CE-godkjennelse. Dette er sikkert ønskeutsend fra en i bilbransjen... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.