Jump to content

Finn.no - jubileum. 4000 besøkende på båtannonsen


Fru Jacobsen

Recommended Posts

At det er så mange visninger for de annonsene som dere sier, beror nok på at svært mange har såkalt autosøk...dvs at de i en e-post får tilsendt båter som legges ut for salg i den kategorien som er interessant for dem. Da er det lettere å klikke seg inn den og den....

 

Dernest er det noen som er ekstra interessert, de vil kanskje klikke seg innpå både 10 og 20 ganger.

 

Det er nok ikke 4000 ulike interessenter som besøker annonsen.

Link to post
Share on other sites

At det er så mange visninger for de annonsene som dere sier, beror nok på at svært mange har såkalt autosøk...dvs at de i en e-post får tilsendt båter som legges ut for salg i den kategorien som er interessant for dem. Da er det lettere å klikke seg inn den og den....

 

Dernest er det noen som er ekstra interessert, de vil kanskje klikke seg innpå både 10 og 20 ganger.

 

Det er nok ikke 4000 ulike interessenter som besøker annonsen.

Godt å høre! da er det kanskje bare 3500 båtkjøpere som ikke vil ha min da, HA HA :santcheers:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

min bikka nettopp 3000, har gått ein del ned i pris. Eg har hatt to som har sett på båten). Og flere relativt lave bud, rundt 15000, fra folk som ikke en gang har sett på båten, er dette normalt?

 

Jeg ser at du har oppgitt lengde på båten til 640 cm, iflg brosjyre som ligger ved annonsen er båtens lengde 580 cm. :headbang::confused:

Du burde oppgi riktige opplysninger, eller forklare hvorfor det er avvik - det er tross alt relativ stor forskjell på 21" og 19"

Link to post
Share on other sites

Da båten ble tollet inn i Norge, så hadde eieren skrevet 580, så sjekket tollerene dette og fant at den var 640, derav står det 640 i reg. papirene. Forskjellen er 0,3 i fartspotensial, innholdet i denne båten overgår ganske mange 21 fotere. men hvis du mener dette er utslagsgivende for salget så må jeg ta det med, jeg trodde det var flisespikking, og ville heller bruke plass i annonsen på andre ting ved båten

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

min bikka nettopp 3000, har gått ein del ned i pris. Eg har hatt to som har sett på båten). Og flere relativt lave bud, rundt 15000, fra folk som ikke en gang har sett på båten, er dette normalt?

Vil ikke påstå det er unormalt med sinnsyke skambud.... i mitt tilfelle som selger en ungdomsbåt er det mange drittunger for og si det sånn som ringer, men ikke har mer enn 100kr i sparegrisen....

 

Fikk et bud på båten på 40 000 inkl motor, båten sto annonsert til 35 uten motor, og motoren sto annonsert til 40 :crazy:

Dagen etterpå solgte jeg motoren for 38 000.....

Link to post
Share on other sites

ok, men forstår kje at folk gidde, I dag fekk eg ein mail fra ein så sko "hjelpa" meg med å bli kvitt båten for 10'. Trur folk at dei så selge e desperate eller ? eg syns det e ein bra båt, så får eg ikkje nok for den så bruke eg den sjøl. Å sånn e det vel for dei fleste

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

Grattis med salget! Jeg fulgte rådet til Enzo, og la på et par hundrelapper for å få annonsen på forsiden. Har nå hatt 4200!!! visninger på to dager.MEN.. båten ligger innpakket i boblehavn med motorluker på gløtt, puter og tepper er hjemme etc.. ikke veldig representativt, men NÅ vil folk se på den..


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Det skal sies at når annonsen din ligger på fremsiden, eller på disse "promotion" bannerne, så får du treff hver gang noen går på forsiden, eller annonsen din vises der. Det trenger altså ikke å være så mange som har vært innpå annonsen som det ser ut som.

Mange som blir "lurt" der.

Det burde vært slik at antall visninger KUN ble registrert når hele annonsen ble åpnet og ikke telles med bare den vises på fremsiden.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det skal sies at når annonsen din ligger på fremsiden, eller på disse "promotion" bannerne, så får du treff hver gang noen går på forsiden, eller annonsen din vises der. Det trenger altså ikke å være så mange som har vært innpå annonsen som det ser ut som.

Mange som blir "lurt" der.

Det burde vært slik at antall visninger KUN ble registrert når hele annonsen ble åpnet og ikke telles med bare den vises på fremsiden.

Sikker på at du har rett her Ulven? , for nå har det nesten stått helt stille i et par dager, og det må da være fler enn en 15-20 stykker som har vært inne på forsiden til FINN-båt på to dager?


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Nå står vel ikke båten din på forsiden hele tiden konstant, mener det veksler på bildene som er på fremsiden. Roterer i en eller annen form.

Hvilket betyr at bildet ikke har vært på forsiden på et par dager da.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Helt enig sodne, de som har satt listen på sin liste burde fått en mail når annonsen ble endret.

Jeg ser det er 28 stk som har satt min båt på sin liste, og de burde fått info om at jeg nå ha lagt inn flere bilder samt har justert prisen litt og oppdaterte detaljer.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

La ut båten min til salg i går kveld klokka 20.00 Til nå etter 15 timer er det 930 som har sett annonsen og en masse telefoner. Problemet er at prisen er såpass lav at de uten penger også ringer, men det er jo lov til å drømme.... Håper sjarken blir solgt raskt og uten for mye styr.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

La ut båten min til salg i går kveld klokka 20.00 Til nå etter 15 timer er det 930 som har sett annonsen og en masse telefoner. Problemet er at prisen er såpass lav at de uten penger også ringer, men det er jo lov til å drømme.... Håper sjarken blir solgt raskt og uten for mye styr.

Og solgt ble den jo, rimelig raskt og uten alt for mye styr... :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...