Draco 1700 AQ130 Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 jajaja, det her høres bra ut, pågangsmot er bra Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 1.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 noken som har aning ka de kosta og frakte ein båt på 30fot, 1500kg som er 3meter brei. fra oslo til sogn og fjordane? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
ekko Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Har fulgt denne tråden helt siden du startet, og er meget imponert, men nå lurer jeg, og sikkert flere hva du har på gang. 30 fot, 1500 kg, 3 meter bred, hva i all verden????? Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 1.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 eg har masse rart på gang noke er fornuftig noke kansje ikkje.. men de har seg sån at onkelen min har bugd ein plattgatter på 30fot. han har brukt litt over 4år på den. men no har han blitt gammel, og har andre ting og ta seg til. så eg vurderer og kjøpe den båten med han, og gjere den ferdig. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 1.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 (redigert) men de får ligge i tankene foreløbi.. no er de draco som står for tur, nokk ein gang. har to planer som ligger og surrer i haude eg kan i vertfall sei at begge er motor bytte. innenbords vs utenbords eg vill gjerne høyre andre sine idea og. to haud er bedre en eit Redigert 1.Oktober.2009 av gangso (see edit history) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 vær så snill IKKE heng påhengsmotor på dracoen din Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 1.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 har veldig lyst. noke ikkje alle andre har.. og eg meiner båten er litt liten for innenbords ( liten plass inni, lav på ræva som gjer at den tar lett inn vann i luftehulla på sida ) og så er de lettere og få det til med påhengs. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SeaRaymond Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Hva med da å selge å kjøpe en båt for utenbords, f.eks Nordkapp 17 fot, solid og god båt som tar sjøen bra Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 noken som har aning ka de kosta og frakte ein båt på 30fot, 1500kg som er 3meter brei.fra oslo til sogn og fjordane? Ca 15 båtlapper tipper jeg Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
gangso Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Hva med da å selge å kjøpe en båt for utenbords, f.eks Nordkapp 17 fot, solid og god båt som tar sjøen bra probleme er vell at eg ikkje får solgt dracoen sån som den ligger no.. eg kan ikkje selge den for ingen ting heller, har jo nykalesje og nyeputer no. og de koster jo litt Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco 1700 AQ130 Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Du må få den opp, vaske og spyle den, få den innendørs, støype og fikse den. Du må huske å tørne på motoren, ta ut glødepluggene, da får du tørna den lett, spray noe wd40 inn i sylinderene før du tørner da berger du stempelringene i å sette seg / ruste fast i stempelet, da forsvinner komprisjonen og de setter seg. Kraftvask fortynna 1:5 i vann er fint å vaske motoren utvendig, oljesøl og slikt, 1:10 til båten, høytrykksspyl den. Helt sikker på du klarer dette, du er ganske flink. Må foralldel ikke bygge den om til bruk for påhengsmotor, burde kansje hatt den gammle røde i, den e lett og enkel å styre med, men men. Jobber du litt på den noen dager i uken , blir den nok ferdig til sommeren skal du se, mange her som helt sikkert trer til med gode råd når du lurer på noe, håper virkelig du får til dette, den båten er jo en flott båt med gode sjøegenskaper, min har jeg hatt i 18 år. Bare ståpå du, så klarer du nok dette også fint, men få den inn i et naust eller låve Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 dæven kondolerer , men som det blir sagt over - du er flink og har pågangsmot - få fiksa det - det er nok uansett inngangsbillett til neste prosjekt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
gangso Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 blir enten ny diesel motor no eller v8 bensin ka som er mest fornuftig? tenker da på når eg skal selge. ka eg får i gjenn for båten. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 eller kansje ein rød ein (orginal) vist eg får tak i det. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco 1700 AQ130 Svart 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 v8... uff, den har bensinrøret sitt inn i kontoen din en lett dieselmotor eller en aq171, den har 16v og stroka veiv, 2,5 liter, eller en aq151 8v 2,5, eller aq145 kansje, søk, finnes rimelig i Sverige om du ikke vil ha en nostalgisk B20 da, aq130, den kan stresses litt, min er 160 hk man må lete, er noen som tror de kan få gull og grønne skoger for de malmhauene Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 sei i fra vist de er noken som har ein ok motor til meg da :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco_1 Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 blir enten ny diesel motor no eller v8 bensin ka som er mest fornuftig? tenker da på når eg skal selge. ka eg får i gjenn for båten. V8 vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Medmindre du eksperimenterer med en letvægts motor i alu, som f.eks Porsche 928 V8. De mest anvendte GM motorer 5,0 & 5,7 er meget tunge og 1700'eren er smal bagtil. Kender en person som har en 1700 med V8, den har en enorm acceleration og går omkring 50 knob på toppen. Men tager man gassen af for hurtigt, slår vandet ind over den i bag. En løsning kunne være noget ballast i forenden. Men det giver måske andre problemer. Find en AQ 151, den passer perfekt til båden. Sitér dette innlegget Link to post
Draco 1700 AQ130 Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Je enig med Draco_1, glem v8... men penta fra AQ145 (B230 8v 2316 ccm, 2 x solex 44) AQ151 (B230 8v, ca 2500 ccm) begge er helt kurante maskiner B20 AQ130 er sikkert lettere å få fatt i, billigere og, men enkere å trimme opp effekten. fra AQ145 bruker de en fin topp, den har nummeret 1000531, eller omtalt som 531 toppen, veldig store kanaler i den, sitter forøvrig i 240 classic (B230FX, 136 hk) i noen 740 og 940... ja Volvo da murstein Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 eg leiter i vertfall etter motor :P er ein aqad 31 noke og putte i? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 (redigert) doppel post. Redigert 5.Oktober.2009 av gangso (see edit history) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco 1700 AQ130 Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 den er for tung, 4 syl 125hk ? rundt der, den veier vel 350 kilo bare maskinen, men veldig fin i større båter, overhala en sån for 2 år siden Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 6.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 oki. får begynne og leite etter ein b21 - b23 Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Hvorfor ikke putte nedi en ny Iveco? Siden alle tilpasninger og ombygninger allerede er tatt mener jeg? Litt usikker på resultatet kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 6.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 de og kan jo vere ein mulighet. men eg vill ha noke som funker. noken som veit om dei nye iveco er lik dei gamle? og turboen min er sprekt. og de er ein uorginal garret turbo. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco 1700 AQ130 Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Garrett er jo Italiensk, det er jo Fiat og Iveco også hva med å skru på den du har ?, ta av toppen å se, kartlegg hva som er gåent og ikke, kansje den du har kan fikses rimelig. som jeg sa tidligere, vask og spyl, få den under tak, da er det morsommere å skru, samt da får du støypa glasfiber. kan jo hende med minimale kostnader så får du den dieselen du har til å spille på lag, ordner seg for flinke gutter vettu Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.