gangso Startet 16.Desember.2008 Del på Facebook Startet 16.Desember.2008 hei. driver da på med draco 1700 diesel prosjekte mitt. og kansje nåken her er interisert i og følge med på det? her i vertfall link til prosjekte. http://gangso.webs.com/ sliter litt med og lage websida men kommer seg litt etter kvart Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 16.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 har eit lite spørsmål. passer ein motor som har stått på eit vp270drev over til ein vp280drev? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Hilmar 2 Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Detta har vel neppe du lov å kjøre Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
gangso Svart 16.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 er no bare 1år til eg har lov :). håper og få ein bra båt.. har montert stort stereo no. med sub forsterker og 6*9 Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Seilaren Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 Draco 17 er tøffe båter. Men penest i gult.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
gangso Svart 16.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 har faktisk vurdert og lakke den opp i gjenn i gult. men vetsje om eg gidde gjer de dinna sesongen. lakken er litt dårlig men funker. blir opplakking neste vinter kvit eller gult får se:) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 da er motoren solgt og demontering begynner i dag. biler kommer i kveld :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 for dåkke som ikkje gidder gå inn på sida mi :) Er ei stund sida eg kjøpte båten. eller kjøpte den i september 2008 trur eg. båten er da ein draco 1700st. noken veit kansje kass båt de er og noken kansje ikkje? men litt info: -namn draco 1700 st -størelse: 17fot -st står for suntopp(ombygd) står orginalt ein 140hk volvo maskin som blir pella ut og bytta med ein iveco 110hk diesel :) båten gjer ein rundt 35knop med 140hk maskina. med dieselen vill den selfølgelig ikkje gå så fort da motoren er noe tyngre. men den vill gå fort nukk, da ditta ikkje skal vere noke speedbåt. men skal vere ein kose båt som eg kan bruke og "råne" med. her blir planen om ka eg skal bytte ut og kjøpe nytt og fikse på. planer: - stereo sub og noe greier. - nye stoler - teppe - madrass på suntoppen - ratt - iveco diesel 110hk - trim flaps - litt ommbygging i hekken. William Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Bearded Beast Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 dette blir flotte saker men hvorfor en diesel i en kosebåt? blir knapt mulig å føre en samtale under gange. Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 for og være helt ærlig. så valgte eg diesel pga forbruk og sikkerhet.. som du kansje skjønner så er eg 15år, og har ikkje så mye penger og så vill eg i tilleg ha ein sikker båt som starter og går uansett. :) motor er foresten kjøpt og der er montert annlegg. skal plukke sønd motorkassa i dag sån eg får bedre plass når eg skal ta ut motoren og montere ny motor. :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SF Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 har eit lite spørsmål. passer ein motor som har stått på eit vp270drev over til ein vp280drev? Hei, ser ut som et flott prosjekt du har fått deg. Når det gjelder spørsmålet over så er svaret ja men..............270 og 280 dreva er i utgangspunktet mer eller mindre identiske, hovedforskjell er undervannshuset og utforming av eksosutløp og kavitasjonsplate. Det problemet du kan komme borti er at det kan være ulik spline på mellomaksel som sitter i svinghjulskåpa og den som er på drivknuten. Disse ble endret på et gitt tidspunkt, jeg mener at første generasjon 280 drev er lik 270, men at de ble endret på senere 280. Har selv montert 280 drev på en tidligere båt som originalt var levert med 270, alt passet rett på. Skulle de være forskjellige kan du bare bytte drivknuten. Lykke til med prosjektet Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bearded Beast Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 ja om du hadde et gammelt brøt av en 4 syl volvo bensiner i så kan nå det få enhver til å ty til diesel ;) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 da passer drevet sikkert :) dreve er vell ganske gammelt sida de er på montert draco orginalt.:) fikk løsna motoren i dag og er klar til og takas ut. må bare finne ein måte bilder(dårlig bilde kvalitet): Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Noflow Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 på tide du kom i gang william! men høres bra ut planene dine, det er sikkert. blir nok en av de råeste ungdomsbåtene til sommern :) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 takker så mye :) har ikkje planer om og ha den råaste men. vill ha noke som går og som eg faktisk har råd til og bruke :). og så er de litt deilig med stort annlegg og :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Seilaren Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Gjør du alt dette selv? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
gangso Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 må nukk de ja. :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Seilaren Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Det liker jeg (Julebrus ) Bra ikke alle bare sitter å spiller på PC.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
gangso Svart 18.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 blir litt spilling i blant da :P men mest surfing etter "deler" til båten Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SF Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Hei, motoren du nå monterer er det den som lå på finn.no en stund, ferdig marinisert? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 18.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 nei er ikkje den... vill ikkje sei kem eg har kjøpt den med enda. for er ikkje helt avklart, men eg har sagt eg skal ha den og forsto de sån at de va greit... Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Tom J. Svart 19.Desember.2008 Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Flott prosjekt. Har selv pusset opp en gammel Draco 17. Det er artige båter med pene linjer. Ikke dårlig til å være konstruert tidlig på 70 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Desember.2008 Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Besøk www.dracofan.no Dette er siden for Draco eiere. Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 19.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 takker for alle kommentarer :) blir ein stopp no til etter jul/nyttår. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 19.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 er det mulig og få tak i stål propell til vp 280 drev? evt pris og kor? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.