Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

for dåkke som ikkje gidder gå inn på sida mi :)

 

 

Er ei stund sida eg kjøpte båten. eller kjøpte den i september 2008 trur eg.

båten er da ein draco 1700st. noken veit kansje kass båt de er og noken kansje ikkje?

 

men litt info:

 

-namn draco 1700 st

-størelse: 17fot

-st står for suntopp(ombygd)

 

står orginalt ein 140hk volvo maskin som blir pella ut og bytta med ein iveco 110hk diesel :)

båten gjer ein rundt 35knop med 140hk maskina. med dieselen vill den selfølgelig ikkje gå så fort da motoren er noe tyngre. men den vill gå fort nukk, da ditta ikkje skal vere noke speedbåt. men skal vere ein kose båt som eg kan bruke og "råne" med.

her blir planen om ka eg skal bytte ut og kjøpe nytt og fikse på.

 

planer:

 

- stereo sub og noe greier.

- nye stoler

- teppe

- madrass på suntoppen

- ratt

- iveco diesel 110hk

- trim flaps

- litt ommbygging i hekken.

 

 

 

25092008004.jpg

25092008003.jpg

 

 

 

William

William Andrè

Link to post
Share on other sites

for og være helt ærlig. så valgte eg diesel pga forbruk og sikkerhet.. som du kansje skjønner så er eg 15år,

og har ikkje så mye penger og så vill eg i tilleg ha ein sikker båt som starter og går uansett. :)

 

motor er foresten kjøpt

og der er montert annlegg.

 

skal plukke sønd motorkassa i dag sån eg får bedre plass når eg skal ta ut motoren og montere ny motor. :)

William Andrè

Link to post
Share on other sites

har eit lite spørsmål.

 

passer ein motor som har stått på eit vp270drev over til ein vp280drev?

 

Hei, ser ut som et flott prosjekt du har fått deg.

 

Når det gjelder spørsmålet over så er svaret ja men..............270 og 280 dreva er i utgangspunktet mer eller mindre identiske, hovedforskjell er undervannshuset og utforming av eksosutløp og kavitasjonsplate.

 

Det problemet du kan komme borti er at det kan være ulik spline på mellomaksel som sitter i svinghjulskåpa og den som er på drivknuten. Disse ble endret på et gitt tidspunkt, jeg mener at første generasjon 280 drev er lik 270, men at de ble endret på senere 280.

 

Har selv montert 280 drev på en tidligere båt som originalt var levert med 270, alt passet rett på.

Skulle de være forskjellige kan du bare bytte drivknuten.

 

Lykke til med prosjektet :flag:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...