Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

Du må få den opp, vaske og spyle den, få den innendørs, støype og fikse den.

Du må huske å tørne på motoren, ta ut glødepluggene, da får du tørna den lett, spray noe wd40 inn i sylinderene før du tørner

da berger du stempelringene i å sette seg / ruste fast i stempelet, da forsvinner komprisjonen og de setter seg.

Kraftvask fortynna 1:5 i vann er fint å vaske motoren utvendig, oljesøl og slikt, 1:10 til båten, høytrykksspyl den.

Helt sikker på du klarer dette, du er ganske flink.

Må foralldel ikke bygge den om til bruk for påhengsmotor, burde kansje hatt den gammle røde i, den e lett og enkel å styre med, men men.

Jobber du litt på den noen dager i uken , blir den nok ferdig til sommeren skal du se, mange her som helt sikkert trer til med gode råd når du

lurer på noe, håper virkelig du får til dette, den båten er jo en flott båt med gode sjøegenskaper, min har jeg hatt i 18 år.

Bare ståpå du, så klarer du nok dette også fint, men få den inn i et naust eller låve

Link to post

v8... uff, den har bensinrøret sitt inn i kontoen din :headbang:

en lett dieselmotor eller en aq171, den har 16v og stroka veiv, 2,5 liter, eller en aq151 8v 2,5, eller aq145 kansje, søk, finnes rimelig i Sverige

om du ikke vil ha en nostalgisk B20 da, aq130, den kan stresses litt, min er 160 hk :yesnod:

man må lete, er noen som tror de kan få gull og grønne skoger for de malmhauene

Link to post
blir enten ny diesel motor no eller v8 bensin :crazy:

 

ka som er mest fornuftig?

tenker da på når eg skal selge. ka eg får i gjenn for båten.

 

V8 vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Medmindre du eksperimenterer med en letvægts motor i alu, som f.eks Porsche 928 V8. De mest anvendte GM motorer 5,0 & 5,7 er meget tunge og 1700'eren er smal bagtil.

 

Kender en person som har en 1700 med V8, den har en enorm acceleration og går omkring 50 knob på toppen. Men tager man gassen af for hurtigt, slår vandet ind over den i bag. En løsning kunne være noget ballast i forenden. Men det giver måske andre problemer.

 

Find en AQ 151, den passer perfekt til båden.

Link to post

Je enig med Draco_1, glem v8...

men penta fra AQ145 (B230 8v 2316 ccm, 2 x solex 44) AQ151 (B230 8v, ca 2500 ccm) begge er helt kurante maskiner

 

B20 AQ130 er sikkert lettere å få fatt i, billigere og, men enkere å trimme opp effekten.

 

fra AQ145 bruker de en fin topp, den har nummeret 1000531, eller omtalt som 531 toppen, veldig store kanaler i den, sitter forøvrig i 240 classic (B230FX, 136 hk)

i noen 740 og 940... ja Volvo da murstein :smiley:

Link to post

Garrett er jo Italiensk, det er jo Fiat og Iveco også :smiley:

hva med å skru på den du har ?, ta av toppen å se, kartlegg hva som er gåent og ikke, kansje den du har kan fikses rimelig.

som jeg sa tidligere, vask og spyl, få den under tak, da er det morsommere å skru, samt da får du støypa glasfiber.

kan jo hende med minimale kostnader så får du den dieselen du har til å spille på lag, ordner seg for flinke gutter vettu :yesnod:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...