Ribtjenester Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Høyere proppell Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bearded Beast Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 venstre Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Høyere proppell Lavere propell :) ikke vondt ment for all del Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Ehm... Den er høyregåande. ja. Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Nå må dere bestemme dere da Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 ja de seier eg og :P ingen som er 100% sikker? :P er ein vp 280 sp propell Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 da er høgregåande propell bestilt.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Du kan bruke både høyeregående og venstregående på 280 drevene, må bare sjaltes om på gearvelgeren Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 oki :) skal bestille trimflaps rele ein anna dag. må ringe til maritim for og få tak i det, ligge ikkje på nett Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 har fått skrudd "litt" motor i dag.. vert i båten sida etter skulen(15.00) til kl 20.00 ca. men vart ikkje så mykje klokere av den grunn.. tempen min viser ca 50grader på tomgang så eg tviler på at den er rett.. turteller har eg ikkje fått til og fungere. og så sliter eg med og finne ein plass og sette oljetrykk måleren på.(viktig før eg begynner og kjøyre) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 17.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Det sitter vel orginal oljetryks giver på motoren fra før? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 ja de gjer de.. men de viser over 7bar med ein gang eg vrir på nøkkelen. så enten er de feil med instrumente(funka i fjord) (bensin motor) ellers så er de feil med giver. men prøvde to stk og de vart samme resultate begge ganger. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Moyja Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 (redigert) Oljetrykks måleren må ha giver som er til den. Du kan ikke bruke den orginale Fiat/Iveco føleren. Du har også to typer, føler dom slår av på oljetrykk lyset , som jeg tror du har. Du skal ha en variabelføler, en som forandrer motstand etter hvor høyt trykket er. Turtallet får du fra W utaket på dynamoen (ikke sikkert du har) for tempen gjelder det samme som oljen, du må ha rett føler til instrumentet. Redigert 18.Juni.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 18.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 ok. har ikkje w utake nei men skal få tak i ein dynamo til det.. ok da må eg få kjøpt nye instrument ;) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Du skulle ha plukket av givere for temp og oljetrykk fra den gamle motoren før du solgte. Turteller må du nok uansett kjøpe ny. Vanligvis har dynamoen "W" uttak, hvis ikke er det enkelt å lage til selv. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 18.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 har to dynamoer så kan jo prøve lage w-utak på den eine. har ny giver og temp føler men finner ikkje noke plass og montere det.. dimmen på "bolten"/gjengane" på temp skruen og oljeføleren passer ikkje overrens med dei nye. så må få tak i to spacere eller noke lignande styr. men eg har veldig lyst på teak eller teak look på gulve. er de mulig og få tak i noke sån tepper eller noke lignande og klippe til og lime på gulve? eller blir de ikkje fint? er ikkje noke god snikker så tviler eg vill prøve og lage eit teak gulv i båten. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Moyja Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Du må få tak på overganger til følerene, ta med de nye og gamele til en rørleggerforetning eller hydraulikkverksted mulig de kan hjelpe deg. For og få et teaklook billig kan du jo lime inn gulvbelegg med teaklook. Du kan jo kjøpe en ferdig teakgulv plate og lage ny dørk. At du ikke er noen flink snekker betyr ikke noe, ta tiden til hjelp og vær så nøye du kan så blir det bra Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Her har du tips fra Ingar om hvordan du skal lage en w-utgang selv: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...&hl=w-uttak Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 skrudde fast motor kassa i dag. måtte bytte noken slanger på sjøvansfiltere og div. i dag. fikk ikkje veggen helt ned så måtte tilpasse. skal bli flinkere og oppdatere her.. jobba for harde live no for og få båten strøken, orker ikkje bruke ein båt som eg veit har masse mangler. kansje ikkje folk ser de mangler men eg veit de er der og går og irritera meg over sånt så gjer de sikelig når eg først bala med det. skal i vertfall prøve og ta de meste. har funne ein liten olje lekasje på motoren som eg skal fikse i morga. og så skal eg bytte olje og oljefilter i morga. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Har du funnet ut av veivhusventilasjonen din da? du kunne kanskje montert et stigerør isteden for filteret der, med en slags "vannlås", dette vil muligens hindre olja i og komme opp og dampen har fri vei, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Dieselboy Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Tror ikke bare et "stigerør" vil hjelpe. Avluftingen må ha "klar bane" fra innsiden. Det vil si at uttaket må flyttes slik at det ikke ligger i oljebad. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Jeg ville, som en prøve, plugget utluftningen som er det nå og prøvekjørt båten med oljepåfyllingslokket av. Om dette fungerer grei, burde det være kurant å lage til en ny utluftning på toppdekselet etterpå. Enten sveise på en stuss eller rett og slett skru på en vanlig skroggjennomføring til å feste slangen på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Har du funnet ut av veivhusventilasjonen din da? du kunne kanskje montert et stigerør isteden for filteret der, med en slags "vannlås", dette vil muligens hindre olja i og komme opp og dampen har fri vei, mekanikeren eg snakka med trudde de var at båten la seg sån på ræva at all olja samla seg i veihusfiltere og tetta seg sån de blei trykk. de kan jo stemme ganske bra for båten står jo nesten rett til himmels når eg skal plane med båten. har aldri opplevd at ein båt står så mykje opp i lufta når eg skal plane før. men skjønte ikkje helt de der med stigerør?? Jeg ville, som en prøve, plugget utluftningen som er det nå og prøvekjørt båten med oljepåfyllingslokket av. Om dette fungerer grei, burde det være kurant å lage til en ny utluftning på toppdekselet etterpå. Enten sveise på en stuss eller rett og slett skru på en vanlig skroggjennomføring til å feste slangen på. eg tviler på at de vill funke noke spesielt bra med oljepåfyllingslokke av. fordi olja som ligge på kamakslinga spruter opp der.. gjer i vertfall det på tomgang. og så sån ellers. så fant eg ut at eg hadde fylt olje ned på som var vatn i(har ingen forklaring på den) og så sprekte truboen der med olje kjølinga i dag. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Forstår mindre og mindre jeg . Trodde du at vannet var olje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 ja nesten. fant ein olje donk i garasja. og fant ut etter kvart den hadde stått ut i regne og va vist full i vatn. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.