Jump to content

Ny suzumar 225 til 2500, billig?


Suzumar

Recommended Posts

Ja; det er rimelig, i hvilken grad det er et godt kjøp for andre kommentere.

 

Jeg er iaf klar på at det er STOR forskjell på RIMELIG og GODT KJØP....

 

Sjekk at forhandler har deler på lager. Hjelper lite om båten er billig, om du mister en åre, ødelegger en ventil eller på annet vis trenger service og deler.

Fler her på siden har klaget over dette på Suzumar båter tidligere, forsøk å søke så ser du hva det dreier seg om.

Kvaliteten er sikkert helt grei, bedre enn de billigste, men selvsagt ikke som en Zodiac eller Bobard.

Skulle bare mangle; disse koster fra det dobbelte og oppover...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ja, er enig i at det kan være stor forskjell på rimelig og godt kjøp.

Kjøper uansett ikke båt som er dyrere enn 3500, så om denne er på størrelse med dem på europris o.l. så er det kanskje et godt kjøp for meg?

Så at andre har hatt problemer med deler til dette båtmerket. Rart i grunnen. Stor importør og stort forhandlernettverk.

Link to post
Share on other sites

Godt kjøp. Har båten og kjøpte den i 2007 for 3990,- og da på tilbud på båtmessa på Lillestrøm. Vi er fornøyd med båten og har en påhengs på 3,5 HK på den. "Fyker" avgårde i 10-11 knop. Den har "spilebunn" og er dermed enklere å gå ombord i/stå i enn en del andre lignende båter, synes jeg.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hvor fant du dette tilbudet? Er selv interessert

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Men om det er en båt til den prisen, eller om de har lageret fullt vet jeg ikke. Det sa annonsen ikke noe om.

 

Hvis de har bare noen få til den pris må de si det i annonsen. Ellers er det ulovelig markedsføring. Er du der på lørdag og de er "utsolgt" er det en sak til forbrukerombudet.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Dette stemmer sikkert - har ikke lest BT rett før jul, men synes det allikevel er litt underlig. Står ingenting på nettsidene deres og jeg kan ikke huske å ha sett (kjører jevnlig forbi Din Båtbutikk på Søreide) en plakat eller lignende om at det skjer noe her. Synes også det er en litt underlig dag å "gjenåpne" på. Lørdag i romjulen. Mulig å få litt mer eksakt gjengitt annonsen?

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

OK, da forstår jeg. Det er Bergen Båt som flytter ned til Søreide. Det betyr kanskje at Din Båtbutikk legges ned...?

 

Veiledende pris er 3990,- (hvis en ser på importørens pris - Erling Sande A/S). Uansett er dette et knalltilbud. Løp og kjøp en flott gummibåt!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Ikke sant - etter alt pinnekjøtt og julekaker blir det deilig å gjør noe fornunftig. :sailing: Tror jeg kjøper båt brukt fra en venn men skal nok se om de har andre kjekke ting som er kjekkt å ha... :smash:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Yepp - båt er båt. Kjøpte meg en Suzumar 225 idag morges, jeg også. Virket grei kvalitet disse båter og til 2500 er jo dette knallbillig. Men jeg tror jeg beholder nicknavnet mitt... :lol:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Ja, båt er båt.

Har akkurat blåst opp båten på stuegulvet til min kones store fortvilelse. Nå gjelder det bare å få luften ut og pakke den slik at jeg får den ned i baggen. Tror konemor tviler sterkt på at jeg får det til.....

Da er det bare motor igjen. Noen som har noen tips til knalltilbud på en 4 hk motor?

Link to post
Share on other sites

Jeg var der sånn i halv tolv til tolv tiden. Da sto det tror jeg rundt 4 pakker ved siden av kassen og de hadde visst solgt et par stykker før den tid. Jeg var en god stund i butikken men jeg la ikke merke til at noen andre kjøpte. Mange som handlet de oppblåsbare HH-redningsvester som var jo også knallbra til 400 kr.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Har hørt at mange sier at bombard og zodiac er de beste gummibåt og RIB produsentene, men dette tyder ikke akkurat på det:

Jeg skulle hjelpe en kompis av meg å sjøsette hans bombard ax2.

Vi bærte den fra hytta hans rett ved vannet og satte den fra oss på brygga for å hvile og gjøre klar motor.

Noen sekunder senere hører vi en lyd av luft som siger ut og er raske til å finne ett hull, som er lagd av et blåskjell :eek:

Han ble forbanna og ble kjørende rundt i en pioner 12 til de fikk skaffa lappesaker.

Link to post
Share on other sites

Jammen godt jeg ikke har Mercedes da .

 

- men jeg kjøpte en Suzumar 225 i sommer. Den er vel ikke optimal for annet enn korte turer til/fra båten når den ligger på svai.

 

Jeg hadde et problem med at alle maljene rustet etter veldig kort tid. Dette ble byttet hos forhandler. Alt er ok nå.

 

Vi har en 2.5 Suzuki. ( lett å bære) Vår lengste tur i sommer var fra en av øyene utenfor Fjelbacka og inn til sentrum. Det tok ca 30 min.

 

Vi var glade og våte da vi kom frem. Hekk bølger fra kun mindre båter er nok for en skikkelig kald dusj gitt.

 

- men den er utrolig grei å ha med seg og lett å stue vekk. ( men neste gang blir det nok en litt større jolle)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...