Jump to content

Ny suzumar 225 til 2500, billig?


Suzumar

Recommended Posts

Blåste den opp i stua i kveld. Synes den virker skikkelig bra kvalitet. Ventilene, hekkspeil, innfestninger, medlevert luftpumpe, bæreveske etc virker veldig solid. Har en venn som er veldig fornøyd med den.

 

Det er klart at det er ikke en båt for langtur men nettopp å komme seg 100 m at og fram fra seilbåten, rundt kaien eller som lekebåt for ungene når man gjør strandhogg en sommerdag. Jeg tror jeg skal ikke ha motor på den i det heletatt. Den er nok lett å ro, og en motor er alltid litt ekstra plunder og heft.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil uansett ha en reservemotor til den båten jeg kjøper. Tenkte at en 4 hk ville kunne funke til det formålet og som motor til gummibåten.

Litt usikker er jeg. Vil en 4 hk kunne bringe en ett tonn tung båt til land om hovedmotoren skulle gi seg? Føler på meg at det kanskje er for lite til å få styrefart dersom det er ørlite vind.

Link to post
Share on other sites

Hvis du tenker en Quicksilver 580 eller noe slik tror jeg du klarer å oppnå styrefart med en firehester i ellers helt rolige forhold. Er det vind eller strøm - tja.... Jeg husker Quicksilveren hadde til og med en egen brakett til hjelpemotor. Saken er at du bør i allefall har en langstamme hvis du tenker å ha den som hjelpemotor for den store.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jo da, men selv ved en nødmotor bør propellen rekker ned under bunnen av båten - ellers blir det ikke noe særlig effekt i det hele tatt.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...