Suzumar Startet 27.Desember.2008 Del på Facebook Startet 27.Desember.2008 Jeg er ikke merkefiksert, men det kinesiske merket holder jeg meg unna. Ellers åpen for alt. Trodde en påhengs var en påhengs jeg, men mye tyder på at det ikke er det. Har tittet på noen annonser og nettsider og det gjør meg usikker. Noen framhever at de har gass på styrehåndtaket, har ikke alle det altså? Noen framhever at de har gear, trodde alle 4 hk hadde det jeg. Noen framhever at de har startsperre slik at motoren kun starter i fri. Trodde alle hadde dette også. Noen framhever at de har varsling for lavt oljenivå, ville nå antatt at dette var standard på alle 4-takter. Og slik fortsetter det.... Jeg er ute etter en motor med gass på håndtaket, gear, startsperre om motoren står i gear, vannstråle som viser kjøling, som starter lett, integrert bensintank, som har lav vekt, som starter lett og som fungerer slik en vanlig påhenger gjør. Ja, så vil jeg ha den rimeligst mulig. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 jeg er godt fornøyd med en 4 hk mercury som henger på gummibåten,starter altid,veier ikke så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Yamaha 2-takt enkelt og greit fordi det er yamaha. Yamaha 2-takt= Kvalitet. Det er nå min mening. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Worry II Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Yamaha 2-takt= Kvalitet.Det er nå min mening. Dette er min mening også ! Synd de ikke lages lenger ! Men styr unna den nye 4-takteren ! Den er tungstartet (unga klarer ikke) samt at den ruster på flere steder eller en sommers bruk ! Kjøpte min i sommer og angrer på valget ! Hadde ikke trodd at den var så tørst heller ! Innebygd tank på 1,2 liter er borte på 15-20 minutter Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Valianto: kansje litt OT men jeg legger merke til at det står "motorløs" i signaturen din, er din motor også stjålet? Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Nei, synn å høre at din er blitt stjålet Hadde en eldre mariner 9.9 fra 1989 på båten i sommer, men den levde sitt eget liv og er nå solgt for 3000. Så er på "motorjakt" for tiden. Får håpe det ordner seg med din motor da uansett hvordan det går ! Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Suzumar Svart 27.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Holde meg unna yamaha 4-takt er notert. Gjelder dette selva også, de reklamerer jo med at det er samme motoren som yamaha?? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Hold deg unna selva uansett er nå mitt tips . Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Worry II Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Holde meg unna yamaha 4-takt er notert. Gjelder dette selva også, de reklamerer jo med at det er samme motoren som yamaha?? Det er samme motoren, stemmer det ! Jeg har en tidligere tråd om akkurat det ! Men jeg vet ikke hviken jeg ville valgt isteden ! Mercury kanskje, men de har vel ikke 4 hk ? 3,5`en har ikke reversj, og det kan være greit hvis unga skal lære seg å kjøre båt Johnson sin 5 hk så jeg også på. Ville nok ikke utelukket den ! Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 27.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Ok. Utelukket med motor uten revers. Sitter vi da igjen med johnson og tohatsu og honda? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Må du ha 4takter da ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Worry II Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Jeg angrer på at jeg kjøpte 4 hester og ikke 5 ! 4 er akkurat litt for lite på en gummibåt (Aquaquick 265) De veier ikke mye mer, og da kan du også se på Mercuryen ! Tror ikke du får noe annet enn 4-taktere lenger ! Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 27.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Jeg vil ha en ny, og da har jeg vel ikke noe valg?? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Hos noen forhandlere har de fortsatt noen på lager men. Jeg foretrekker 2-takter, men du skal kanskje bruke den til andre ting enn meg da. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Suzumar Svart 27.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Nei. Finner jeg en totakter så ønsker jeg det. Regner med at de også er litt lettere. Glemte foresten suzuki på listen min. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Jeg kan sjekke litt rundt omkring. 2-takterne er vel lettere ja. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Worry II Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Glemte foresten suzuki på listen min. Det gjorde jeg også ! Ikke umulig at det er den beste heller Synd at 2-takteren er borte. De var lettere både i vekt og å starte ! Eneste fordelen på 4-takteren er vel at de går stillere og man slipper å blande 2-takt olje i bensina ! Tror det er noen nye lover og regler (sikkert EU) som setter standard for støy og utslipp, men er ikke sikker ? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Er det lang eller kort stamme på båten ? Du kan jo også få noen billige brukte 2-taktere og. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Suzumar Svart 27.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Kort stamme. Ja, en kan få noen billige brukte, men ønsker ikke en som har levd et liv jeg ikke kjenner til. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 27.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Glemte jeg mariner også, eller er ikke de i produksjon lenger? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Glemte jeg mariner også, eller er ikke de i produksjon lenger? Nei de har ikke så små motorer lenger, dessverre Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Samarbeider ikke Mercury\Mariner med motorer ? Eller er jeg bare dårlig oppdatert ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
chagall Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Hei, skal du ha en 4 hk, så ville jeg gått for en Tohatsu 2-takt. Meget driftsikre motorer. Mulig West System fortsatt har noe igjen på lager.? Se link: http://www.westsystem.no/index.php?sideNav...p;produktID=643 Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 27.Desember.2008 Del på Facebook Svart 27.Desember.2008 Eksosutslipp gjennom propellen medvirker til motorenes lydsvake gange. Etter det jeg har hørt bråker tohatsu 2-takt fært eller hvertfall de litt større men er kanskje litt forskjell ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
MajorAndy Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Jeg har haft en Mariner 4 HK (firetakter)i snart seks år. Veldig fint tilfreds! Ikke antydning af rust og helt driftsikker også - når man husker at skifte tændrør... Jeg ser at Mariner i hvert fald i DK stadig har en 4-hesters på programmet: http://www.ketner-outdoor.dk/produkter/mot...er/ma-f4mh.html Andy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.