Jump to content

Hvilken 4 hk påhenger bør jeg velge?


Suzumar

Recommended Posts

Jeg er ikke merkefiksert, men det kinesiske merket holder jeg meg unna. Ellers åpen for alt.

Trodde en påhengs var en påhengs jeg, men mye tyder på at det ikke er det.

Har tittet på noen annonser og nettsider og det gjør meg usikker.

Noen framhever at de har gass på styrehåndtaket, har ikke alle det altså?

Noen framhever at de har gear, trodde alle 4 hk hadde det jeg.

Noen framhever at de har startsperre slik at motoren kun starter i fri. Trodde alle hadde dette også.

Noen framhever at de har varsling for lavt oljenivå, ville nå antatt at dette var standard på alle 4-takter.

Og slik fortsetter det....

 

Jeg er ute etter en motor med gass på håndtaket, gear, startsperre om motoren står i gear, vannstråle som viser kjøling, som starter lett, integrert bensintank, som har lav vekt, som starter lett og som fungerer slik en vanlig påhenger gjør.

Ja, så vil jeg ha den rimeligst mulig.

 

Noen forslag?

Link to post
Yamaha 2-takt= Kvalitet.

Det er nå min mening.

 

Dette er min mening også ! Synd de ikke lages lenger ! Men styr unna den nye 4-takteren ! Den er tungstartet (unga klarer ikke) samt at den ruster på flere steder eller en sommers bruk ! Kjøpte min i sommer og angrer på valget !

Hadde ikke trodd at den var så tørst heller ! Innebygd tank på 1,2 liter er borte på 15-20 minutter :nonod:

Link to post
Holde meg unna yamaha 4-takt er notert. Gjelder dette selva også, de reklamerer jo med at det er samme motoren som yamaha??

 

Det er samme motoren, stemmer det ! Jeg har en tidligere tråd om akkurat det ! Men jeg vet ikke hviken jeg ville valgt isteden ! Mercury kanskje, men de har vel ikke 4 hk ? 3,5`en har ikke reversj, og det kan være greit hvis unga skal lære seg å kjøre båt :yesnod: Johnson sin 5 hk så jeg også på. Ville nok ikke utelukket den !

Link to post
Glemte foresten suzuki på listen min.

 

Det gjorde jeg også ! Ikke umulig at det er den beste heller :confused: Synd at 2-takteren er borte. De var lettere både i vekt og å starte ! Eneste fordelen på 4-takteren er vel at de går stillere og man slipper å blande 2-takt olje i bensina ! Tror det er noen nye lover og regler (sikkert EU) som setter standard for støy og utslipp, men er ikke sikker ?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...