Jump to content

Fjerning av treplugger


Mariell

Recommended Posts

Skal ha ned noen lister i båten. Alle skrue hoder er skult bak sånn teak plugger. Hvordan får jeg ut disse pluggene uten å lage for mye skade. Om pluggene er limt fast eller ei vet jeg ikke.

Har blitt fortalt at, "det er så enkelt så, bare å bore dem ut". bore dem ut?

Hvordan ungå å skade skrue hodet?

Hvis limt fast hva da?

 

Teak listene er så pene at jeg helst hadde ungått å begynne å balle med det. Men det er en tetting av ett par vinduer jeg vil få sjekket opp. Og reprasjon av en gammel vannskade. For å få dette gjort, så må disse listene av.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei!

Dette har jeg gjort mange ganger, en motode som funker er følgene:

Ta et flatt skrujern, sett det med jernet ned mot proppen, og ta en hammer og slå skrujernet inn i proppen.

Så tar du skrujernet og vrir litt rundt nede i proppen, for så bare å ta skrujernet og lirke opp proppen i bitter.

Forstod du hva jeg mente? :smash:

Link to post
Share on other sites

Glupt, Sylvester, den skal jeg kopiere!

 

:yesnod::yesnod:

 

Å hvorfor i all verden tenkte jeg ikke på en sånn enkel måte selv :rolleyes:

Forutsetter vel at pluggen ikke er altfor godt limt fast, men verdt ett forsøk.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

skru en skrue ned i senter av pluggen
Av og til dukker det opp en ide som er over gjennomsnittet..., og enkel:

"Colombi egg" Jeg har jobbet med trebåt noen år og tatt ut mye treplugger, men har aldri tenkt så smart!! :confused:

 

Er du så mye glupere enn meg, eller er jeg smart på en annen måte....?? (-håper det siste men....................) :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Av og til dukker det opp en ide som er over gjennomsnittet..., og enkel:

"Colombi egg" Jeg har jobbet med trebåt noen år og tatt ut mye treplugger, men har aldri tenkt så smart!! :confused:

 

Er du så mye glupere enn meg, eller er jeg smart på en annen måte....?? (-håper det siste men....................) :rolleyes:

Vi er sikkert like smarte, men kanskje på vær vår måte. Vi kommer jo fra Møre og Romsdal begge to. :wink:

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post
Share on other sites

men hadde du vært "skikkelig" sunnmøring hadde du allerede tjent din første million på å selge skruer enkeltvis for kr 49,- i en liten eske merket "Treplugg-ekstraktor"... :lol:

Du må ikke sammenligne sunnmøringer og romsdalinger, det tar vi ille opp. :nono: :wink:

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...