Jump to content

Fjerning av treplugger

Mariell

Recommended Posts

Skal ha ned noen lister i båten. Alle skrue hoder er skult bak sånn teak plugger. Hvordan får jeg ut disse pluggene uten å lage for mye skade. Om pluggene er limt fast eller ei vet jeg ikke.

Har blitt fortalt at, "det er så enkelt så, bare å bore dem ut". bore dem ut?

Hvordan ungå å skade skrue hodet?

Hvis limt fast hva da?

Teak listene er så pene at jeg helst hadde ungått å begynne å balle med det. Men det er en tetting av ett par vinduer jeg vil få sjekket opp. Og reprasjon av en gammel vannskade. For å få dette gjort, så må disse listene av.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hei!

Dette har jeg gjort mange ganger, en motode som funker er følgene:

Ta et flatt skrujern, sett det med jernet ned mot proppen, og ta en hammer og slå skrujernet inn i proppen.

Så tar du skrujernet og vrir litt rundt nede i proppen, for så bare å ta skrujernet og lirke opp proppen i bitter.

Forstod du hva jeg mente? :smash:

Glupt, Sylvester, den skal jeg kopiere!

:yesnod::yesnod:

Å hvorfor i all verden tenkte jeg ikke på en sånn enkel måte selv :rolleyes:

Forutsetter vel at pluggen ikke er altfor godt limt fast, men verdt ett forsøk.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

skru en skrue ned i senter av pluggen
Av og til dukker det opp en ide som er over gjennomsnittet..., og enkel:

"Colombi egg" Jeg har jobbet med trebåt noen år og tatt ut mye treplugger, men har aldri tenkt så smart!! :confused:

Er du så mye glupere enn meg, eller er jeg smart på en annen måte....?? (-håper det siste men....................) :rolleyes:

Av og til dukker det opp en ide som er over gjennomsnittet..., og enkel:

"Colombi egg" Jeg har jobbet med trebåt noen år og tatt ut mye treplugger, men har aldri tenkt så smart!! :confused:

Er du så mye glupere enn meg, eller er jeg smart på en annen måte....?? (-håper det siste men....................) :rolleyes:

Vi er sikkert like smarte, men kanskje på vær vår måte. Vi kommer jo fra Møre og Romsdal begge to. :wink:

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

men hadde du vært "skikkelig" sunnmøring hadde du allerede tjent din første million på å selge skruer enkeltvis for kr 49,- i en liten eske merket "Treplugg-ekstraktor"... :lol:

Du må ikke sammenligne sunnmøringer og romsdalinger, det tar vi ille opp. :nono: :wink:

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...