Jump to content

Hvordan bli kvitt uønsket kattebesøk i båten?


Elmer

Recommended Posts

Om du setter frem en skål til dem med kjøleveske fra motoren vil de nokk slute og komme på besøk.

 

:nonod: :nono: :headbang:

 

Hva du koser deg med hjemme er din sak men dette er dyreplageri. Det er straffbart, åndssvakt og direkte ondsinnet.

 

 

Nå er heldigvis ikke frostvæske noe som frister katter så de vil antakelig bare gå rundt skåla og pisse ved siden av..

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

På postordre fra "Nytt og Nyttig" kan du kjøpe en liten ugle med sensor. Den tuter og øynene lyser når noe beveger seg i nærheten. Jeg har selv prøvd den på naboens katt som hadde det med å komme på pissebesøk på vår trapp. Den kom ikke tilbake. Bakdel: Ugla satte faktisk støkk i kveldsbesøkende naboer også, men de kom da tilbake. Konklusjon: katter er mer pysete enn naboer. :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Det er stort sett fertile hankatter som markerer. Få katten kastrert, da slutter de fleste med markering og du slipper uønskete kattunger.

 

(Får jeg spore av og komme med dagens hjertesukk og kanskje en liten brannfakkel? :wink:

Så lenge folks holdning til katter er som den er, skulle jeg ønsket det var påbudt ved lov at fertile katter som ikke brukes i avl ble kastrert eller holdt innendørs. Da hadde vi sluppet mange av villkattene og folk hadde muligens etterhvert fått en bedre holdning til katt. Kan heller ikke helt skjønne hvorfor katter skal betraktes så helt annerledes enn hund. Det sies blant mange at en katt MÅ få gå fri og streife....? Hvorfor det? Hvorfor skulle jeg la mine katter være til sjenanse for naboen med markering og gjødsling av blomsterbed? En hund vil være nøyaktig like begeistret for å få streife fritt som en katt er. Nei, ta ansvar for kattene i like stor grad som for hundene, er min mening :wink:)

 

 

Først, selg båten så er du kvitt katteproblemet :wink::lol: ...

 

Hvordan definerer man å ta ansvar for hunden? Ha en liten garde som hunden står i til alle døgnets tider? Det høres jammen flott ut med slikt ansvar i boligfeltet der jeg bor. Her er det 6-7 som står slik :headbang: , og det er rett før jeg tilter...

Eller er det ansvar å passe på den løse hunden fra ytterdøra? En hund på 7 meters uttrekksline, kommer også ganske langt inn i gårdsrom og hager før den begynner å "kable".

Er det noe som gjør meg rasende :discuss: , er mange hunde-eieres snåle oppfatning av hva hundehold er. Og det topper seg når de svarer at "Ja, skal dere holde ungene deres inne da? De hoier og skriker når de er ute...", Når jeg prøver og si at hunden står ute og uler til sjenenase for naboer.

Nei. Som jeg pleier si. En hund er finest i hvit porselen og står til pynt i gangen :wink: ...

 

Unskyld for å spore mer av, men måtte bare få blåse ut :blush: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Det er som regel ikke hunden som er problemet, det er hunde eieren. Bikkjer er bikkjer, stort sett helt harmløse selv om de noen ganger liker å kjekke seg.

 

Helt enig. Det er heller ikke alle hunderaser som passer til alle folk og boligområder. Du har f.eks ikke en flokk huskyer i ei blokkleilighet ..

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

kopi_av_dsc_00038.jpg

Legger ved et bilde av katten vår (kastrert hannkatt) etter at den har blitt servert litt rester av julemiddagen. Usikker på hva som forårsaket reaksjonen, men heller til at det må være kålrabistappa eller surkålen.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Nå er heldigvis ikke frostvæske noe som frister katter så de vil antakelig bare gå rundt skåla og pisse ved siden av..

 

 

Ikke vær så sikker på det ! Jeg hadde en gang en liter frostvæske liggende i bilen . Bikkjen (Gordon Setter ) vår ble etterhvert rastløs og tygget hull på flasken og drakk en god del . Han ble helt krystallisert i øynene . Mot gift og medisin er alkohol . Vetrinæren ba oss om å gi brennevin . Så han ble gående noen dager på Smirnof med Tyrkisk pepper i :drink::cheers_wine: .

 

Så bare for å nevne det så er det særdeles viktig og holde frostvæske langt unna dyr og små barn , grunnet søt smaken på frostvæsken kan oppleves som god . :nono:

Link to post
Share on other sites

Så bare for å nevne det så er det særdeles viktig og holde frostvæske langt unna dyr og små barn , grunnet søt smaken på frostvæsken kan oppleves som god . :nono:

 

Huffda.. At hunder smaker på alt er jo velkjent men jeg mener å ha hørt katter er litt mer kresne. Mulig jeg tar feil.. Håper det gikk bra med bikkja di.

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Legg båten på svai. Veldig effektiv mot katter. :lol:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Vær sikker - Jeg er alt for glad i våre firbente venner til å prøve disse mer suspekte forslagene. På den annen side ser jeg på disse som humoristiske og ikke alvorlig ment fra innskriver. :yesnod:

 

Ser ut til at kattene våre går en høyst usikker fremtid i møte hva opphold i familieskuta angår. :flag: Synes kombinasjonen appelsin/sitron og pepper høres ut som en vinner.

Link to post
Share on other sites

Kanskje katten går om bord i båten fordi den er sosialisert der og regner båten for sitt territorium. Det er vel ingen garanti for at katten ikke finner seg en ny båt å markere i hvis den stenges ute fra eierens båt.

 

Katteelskere er dessverre litt fritatt for å tenke konsekvens på samme måte som hundefolk.

Link to post
Share on other sites

Frostvæske er yet pperlig stoff mot katter,mus og rotter. Og hunder. De liker søtsmaken i væsken. Men det er en langsom og pinefull død så dette stoffet syntes jeg ikke skal brukes til dette formåler. Alle dyr har sin misjon i naturen tross alt og det bør vi tenke litt over i disse juletider. :smash:

Link to post
Share on other sites

Eg hadde det problemet før, Hannkattene i nabolaget markerte i båten og på bilen, alt vi satte utendørs stinket. Så kom en kattemor og la igjen tre unger hos oss. To reiste til min søster og den siste, en hann, kastrerte vi og beholdt. Denne tenkte vi skulle holde rotter og mus vekke. Det gjorde den selvfølgelig ikke, men spesialiserte seg på små fugler isteden. Til min kjæres store sorg. Katten flyttet inn i ett hundehus ute og får mat i en forautomat. Etter 6-7 mnd begynnte ett h..... leven som varte hver natt i ett par uker, så ble det tyst,. Og luktfritt. ingen katt markerer hos oss lengre. Og Mjaua, ble helt.

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...