jandrea Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 Er det (nesten) ingen som behersker å legge till/fra med spring lenger? Joda, bruker det rett som det er. Men ser sjelden andre som bruker det. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 12.Januar.2009 Del på Facebook Svart 12.Januar.2009 (redigert) Ja og med 5 kh på vanjetsystemet vil man få ca 12Kg skyvekraft... Hvor står disse tallene?? Denne har vært oppe tidligere... https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...545&hl=Dyse Redigert 12.Januar.2009 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
Krimart Svart 14.Januar.2009 Del på Facebook Svart 14.Januar.2009 Det er det nok helt sikkert, men skal man først ha hjelpemidler så gjør det jo ikke noe at de virker? . Joda, baugpropell kan sikker være nyttig når man skal manøvrere på trange steder. Har man en er det selvsagt mindre bryderi enn å måtte rigge en spring. Å bruke spring når man er alene er vel ikke så enkelt heller. Vel, det krever litt mer jobb, det er så. Man må jo rigge springet så man kan løsne tauet lett i rimelig nærhet fra styreposisjon og dra inn tauet etterpå. Hvis man sitter inne i et styrhus og skal legge fra med sterk sidevind ser jeg selvsagt det ikke er bare-bare. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 oii glemte linken...http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Jeg monterte prototypen av den propellen. I den tiden hadde Belamarin agentur i Norge og dette så bra ut på brosyrene men i virkeligheten var dette ikke noet til å stole på. Disse pensjonerte Volvo-Penta enginørene møtte opp med nykonstrurerte deler og de ble byttet ut feil dimisjonerte tinger. I slutten klarte dem dette ett år senere med rettsak hangende over seg, båtimportøren, Belamarin og meg. Belamarin ga opp agenturen og jeg var ikke heltatt intresert med den heller. Seatronic fikk også desperat tilbud fra dem i Sverige men sagde nei! Eneste delen fra Lewmar er selve motoren og den funkerer men elektronikkboksen er følsomt og ikke til å stole på. Hvis den svikter kan den ødelegge eks. jekken. Har man plass til tunnel er den mest driftsikker og deretter er nedsenkbar fra eksempel MaxPower men prisen er mer en den fra SwingThruster og de er grunn til den forskjellen. Hallberg-Rassy monterte en fra SwingThruster i prøvebåt og etter grundig test av den ble den tatt ut og levert til bake. DragonFly har brukt den i 35 foteren og har store driftproblemer på den. Sikkert kan man telle fram flere båtprodusenter med dårlig erfaring av den produkten og jeg kommer ikke til å innstallere mer en den ene jeg holde med om året. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 (redigert) løfter denne tråden... Jeg vurderer nedsenkbar thruster og lurer på om noen har synspunkter på hva som er best av Side Power (Sleipner) og Max Power? Tips om andre kandidater er også velkomment. Redigert 31.Juli.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 31.Juli.2009 Del på Facebook Svart 31.Juli.2009 (redigert) slettet... Redigert 31.Juli.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.