Jump to content

laguna 1180fb, trenger hjelp til div, haugesunds omr.


Frikar

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Er det noen som bor i haugesunds området og ønsker å hjelpe meg med å ferdigstille min laguna 1180fb som stort sett er ferdig men noe er det jo igjen da.

Jeg har lagt ned ca 1350 timer i båten så langt å trives godt der nede, men grunnet mye jobbing å mindre mulighet for å kunne jobbe så mye som jeg egentlig bør frem til sommeren for å få ferdig det jeg ønsker.

Ønsker selvsagt å "betale" for meg. Jeg har en del jeg kan bytte inn i hjelp som helt ny waeco 25a lader, div tau, fendere fra danfender, seajet bunnstoff. 1 stk galvanisk isolator pluss en del annet....

 

Det jeg trenger hjelp til er vel

 

-litt finsnekring

-resten av monteringen av en simrad autopilot, nesten ferdig.

-skifte et hydraulikkrør til styringen som lekker litt/ lufte systemet

-muligens vask / boning

-Innstilling på raymarine c120 plotter, alt er montert men får ikke opp dybde?

-div montering av småting

-legging av teakdørk akterdekk

-trekking og oppkobling av ql trimflaps til fb, er ferdig montert ellers.

-soting av vinduer salong

 

 

Noen som kan hjelpe meg med noe av dette, om så bare en ting så er det en ting mindre å noe jeg vil være utrolig takknemlig for.......

 

Båten ligger i haugesund og er beskyttet for vær og vind. Det er strøm og varme i båten samt alt nødvendig utstyr.

 

Håper på noen som kan hjelpe meg, dersom dere ikke trenger noe utstyr så kan jeg jo betale..

 

Espen

Link to post
Share on other sites

Takk for det gutter.

 

Bare slik at det ikke skal missforståes, jeg ønsker ikke at noen skal bruke fritiden sin på min båt uten å få betalt......

 

Jeg betaler gjerne enten med penger eller ting som nevnt ovenfor.

 

Synd jeg ikke er østlending nå............. hehe

 

Vi er egentlig greie her oppe og men bare litt trege, så jeg håper enda det kommer.

 

Espen

Link to post
Share on other sites

Frikar,

 

Jeg forstår det slik at du har innredet en Laguna 1180 selv. Det kunne vært interessant å høre mer om denne prosessen, hva det innebærer av arbeid, tidsbruk, kostnader osv. Jeg tror flere enn meg kunne vært interessert i en prosjekttråd.

 

Jeg forstår deg om du ønsker å ha båten helt ferdig før du tar den i bruk. Men de fleste av de gjenstående oppgavene du beskriver er etter mitt syn av en sånn karakter at båten godt kan tas i bruk. Så jeg tillater meg å foreslå en alternativ strategi:

 

Bytt slangen og luft styringen, og eventuelt få orden på dybdemålingen på plotteren. Deretter vasker du båten innvendig og tar den i bruk. De andre oppgavene du beskriver tar du som småpussel når du er ute på tur med båten. Ingenting er vel bedre enn å benytte en mild solrik vårlørdag i en hyggelig havn til å montere styring til trimflaps oppe på fly-en.

 

For oss som er vant med gamle båter er vi nødt til å leve på dette viset, vi blir aldri ajour med alt som skulle vært ordnet på. Min to-do liste er aldri kortere enn to A4-sider.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei Brigg

 

Ja jeg kan jo se om jeg klarer å lage en prosjekttråd over arbeidet jeg har gjort.

 

Jeg har begynt å bruke båten, logget 98timer og 52overnattinger sist sesong( sjøsatte ikke før midten av juni)

 

Min to do liste er også lang men det kommer den nok alltid til å være....

 

Espen

Link to post
Share on other sites

Pose og sekk?

Med tanke på reklamasjoner og hva gjør man hvis båteier har en annen kvalitetestanke enn den som jobber der for underbetaling? Hadde aldri turt å begynne..

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Ja det e dyrt med båt. Eg vett det at eg hadde ikkje jobba øveti (jobb på ettermiddag/helg) for 200 kr. timen. Har blitt kontakta av flere her på baatplassen som trenger "hjelp". Og som blir sjokkert da jeg opplyser om at jeg kommer til å ta betalt.

Trist
Var trådstarter kommentar till askeladdens konkurs, men når han selv har tjangs til å bruke båtbransjen så begynner en å syte om at det er dyrt. Du finner sikkert folk som jobber med båt som tar mindre enn 950 i timen, da inkl. dette skatter, forsikringer og avgifter,kansje ender en oppi 750,- men da unngår en jo og å gjøre seg til en kriminell. Trur kje folk på Haugalandet e spesielt treige eller uhjelpsomme, eg har iallefall aldri opplevd det sånn.

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

200,- kroner/timen i utgift.

Så skal oppddragsgiver betale arbeidsgiveravgift, mottaker skal betale skatt (jeg regner med at dette blir mer enn 1000,- som er avgiftsfri grense). I tillegg har oppdragsgiver ansvaret hvis noe går galt (båten tipper, arbeideren slår hodet, får strøm i seg osv) med den som utfører oppdraget. Jeg har selv falt ned fra båten i vinteropplag og knust deler av en kompressor på veien ned, så det er ikke risikofritt.. Det blir vel slik hvis utførende er "ansatt". Hvis man snaker om at den som utfører jobben er "konsulent", må han betale 25% mva (avhengig om han har passert 50K grensen for mva registeret) og sitter igjen med "nada"

 

Essensen: Mottaker sitter igjen med utrolig lite..

 

Mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Att frikar spør etter noen som kan hjelpe han med diverse ting mot bytte av ting eller for en rimlig timebetaling er jo en helt ærlig sak det blir jo opptil hvær enkelt om en er intresert i og jobbe eller ikke så hva i Svarte H har dette med saken og gjøre og begynne og snakke om timebetaling på opptil 800 900 kr timen og henvise til gule sider det er jo ikke dette mannen har spurt etter.

Link to post
Share on other sites

Helt enig Inter Tc

 

Tydligvis noen som tok seg nar av dette.

 

Dersom det er noen her inne som av en eller annen grunn ikke har jobb nå, eller er pensjonist å har en del relevant erfaring med båt som jeg tenkte på da.

Bavaria32sport å sodne slapp av.

 

Jeg hadde ikke noe ønske om at noen skulle skulke fra jobb for å komme å hjelpe meg da!!!!

 

Har jeg tid vil jeg gjøre det for en av dere, men det er gjerne jeg som er for snill/naiv eller rett å slett stokk dum høres det ut som

Link to post
Share on other sites

Det var frikar så nevnte 950,- i timen, jeg linket til gule sider fordi det er en bra plass å finne fagfolk. 200 er ikke en rimlig timepris. For eg går utifra at dette er inkl. moms eller i ett arbeidsgiver forhold, hvis ikkje bryte dåkke loven, for viss ein begynne å formidle svart arbeidskraft her inne så havne dei så står bak forumet i trøbbel. Kjøp litt billigare båtar, så har du råd til å betale folk skikkelig :wink:

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne hjulpet deg, det er alltid gøy å jobbe med båt (nesten da). Men med påbegynte prosjekter som nytt bad, ny kjellerstue og en båt som venter på ny motor tror jeg nesten ikke det er plass i timeplanen for mer....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Sodne hold kjeft å hold deg for god til å kommentere som en dri***ekk.

 

Selvfølgelig ønsker jeg ikke å lage noe problemer for de suverene guttene som drifter siden her.

 

Men er det ulovlig å spørre etter hjelp?

 

Men nå lurer jeg på om det er noen som har tid/ lyst? De som ikke har tid, det er helt forståelig. Men de som kun ønsker å skrive innlegg som sodne for å kverulere kan bare gi fa...

 

INDEX takker for tanken og har full forståelse for at du ikke har tid, bare spør meg en annen gang du trenger hjelp til noe så trør jeg til dersom jeg har tid.

Link to post
Share on other sites

Flott det Terje.

 

Men jeg reiser til Teneriffe nå på onsdag å da er det en del som må gjøres på jobb etc før avreise så det spørs om jeg får tid til noe før.

 

Takk for tilbudet til dere som har tilbudt dere, jeg kommer garantert til å ta kontakt med dere, om ikke annet en for å faktisk få snakket med noen andre bp medl. Greit å få bli bedre kjent og vettu.

 

Sodne hva vil du oppnå? Når du strartet unnskyldte jeg deg med at du hadde en dårlig dag/ fått kjeft av kona nylig men nå ser det ut som du faktisk bare er ute etter å plage å mase på meg. Kjenner jeg deg at det er noe persolig??

 

Espen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...