Jump to content

Svindlet ifm kjøp av båt, hva kan jeg gjøre?

Falcon1

Recommended Posts

Det er jo ikke så rart at selgere av dyre bestillingsprodukter ønsker et forskudd for å sikre seg mot useriøse kunder. Alt for mange kunder bestiller en vare for så å finne et bedre tilbud annet sted. Selger som da har bestil varen til denne kunden kan dermed bli skadelidende.

Størrelsen på forskuddet vil vel vanligvis fra selgers side være avgjort av evt. tap han vil lide om kunden trekker seg.

Dog om jeg i dag bestilte en ny båt så ville jeg ikke betalt forskudd uten å få sikkerhet i annet enn et mulig komkursbos midler. Der er det sjelden intet å hente.

Hva med en depositumskono i bank eller at man sikrer verdien i innskuddet ved at selger personlig vil måtte hefte ved utlegget om firmaet ikke overholder sin leveranse?

Redigert av motor (see edit history)

Spennende å se hvordan dette innlegget raskt klarte å få "boatnet" til å respondere. Mer normale former for kommunikasjon klarte det ikke.

Har til og med i dag fått en mail hvor "boatnett" bekrefter at han ikke er betalingsdyktig og at tilbakebetalingen uteblir.

Fagre ord og lovnader i midten av desember har ikke blitt innfridd. Mottok i dag flere lovnader om at "boatnet" vil tilbakebetale så fort det lar seg gjøre.

Kanskje det ikke er viljen det står på, men boatnett har definitivt ikke evnen til å gjøre opp for seg nå. Så får vi se da, hva framtiden bringer. Trist for min del er det i allefall. Får ikke den båten jeg ønsket meg, og har nå redusert kjøpekraft til å kunne gå til anskaffele av tilsvarende.

*snip*

Har til og med i dag fått en mail hvor "boatnett" bekrefter at han ikke er betalingsdyktig og at tilbakebetalingen uteblir.

Mottok i dag flere lovnader om at "boatnet" vil tilbakebetale så fort det lar seg gjøre.

snip*

Hmm lurere litt her har han brukt opp dine penger som du betalte forskudd?skulle ikke disse stå på foreks egen konto til alle formaliteter er i orden?MvhBjørn :rolleyes:

Virker nesten slik ja.

Om boatnett er litt normal så er han nok :sweat:

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...