Sydvesten Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Her ser man tydelig at en sak alltid har mer enn en side... den har svært ofte tre sider.... kjøpers side, selgers side og sannheten som gjerne er noe midt i mellom....... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
beauty of aqua Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 synes svindlet skal være fornøyd med at han får pengene tilbake. og kreve mer blir bare griskt og useriøst! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Levering skulle skje i begynnelsen av desember, men den svake kronen på dette tidspunktet gjorde at jeg ikke hadde mulighet til å overholde min del av kontrakten. Hva mener du med dette, at du ville tape på salget? Når ”svindlet” ble innformert om dette så ble vi enige om en muntlig ”intensjonsavtale” om å utsette handelen. Ja er man enige er jo saken grei... ”Svindlet” ønsket imidlertidig å få tilbakebetalt sitt forskudd, noe jeg selvfølgelig ikke hadde noen motsetninger mot. Vi var nå kommet til midten av desember. Var visst ikke enige likevel nei, hvorfor tar det mer enn en måned å føre tilbake pengene? Her er vel renter inkludert om det ikke blir noe båtsalg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 The three biggest lies according to Murphy: 1. The cheque is in the mail 2. Black is beautiful 3. I love you I denne saken dreier det seg om punkt 3. som enkelt betyr at jeg tror på alt så snart pengene er på min konto, fagre løfter er verdiløse! Forøvrig er den 12.januar en søndag så jeg tviler på om overføringen vil bli effektuert den dagen? ps Forøvrig har jeg tilgode å se/høre to avokater som er enige om noe som helst så det kan være verdt å ha en annen mening enn en advokat, selv SWs meninger, dog kun unntaksvis! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
sarp Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Forøvrig er den 12.januar en søndag Er ikke det en mandag da??? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Forøvrig er den 12.januar en søndag Er ikke det en mandag da??? Jo, i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Forøvrig er den 12.januar en søndag Er ikke det en mandag da??? Der ble jeg en dag eldre fryktelig fort! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
GeirT Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Det er to typer mennesker man kan ha med å gjøre. Det er de kravstore som vil ha alt her og nå for minst mulig og som med truende mine hevder sin rett om ting ikke går deres vei. Så er det de redelige og kompromiss-vennlige, som viser forståelse for problemer som kan oppstå. Det er ikke tvil om hvem jeg ville hatt som kunde. Jeg ville gjøre mitt ytterste for en slik kunde ved neste anledning. Den første kategorien ville jeg holdt meg langt borte fra. Enkelte som har skrevet i denne tråden syntes være av den første sorten og fremstår i tillegg som etternøler etter inkvisisjonen..makan til oppviglere ! Man kan ha meninger om mangt og mye, men bør holde det for seg selv dersom man ikke er er part i saken. Spar ulveflokk mentaliteten til tabloid-journalistene. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
BårdK Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Er du part i saken da, Geir T? Du tar jo stilling her du og. På generelt grunnlag: Dersom man kjenner en forhandler og vet at han eller hun har rent mel i posen er det jo greit å være romslig og tålmodig, men dersom du er usikker på det skjønner jeg at man kan bli engstelig om 100.000 kr. ikke står på konto når de skal ihht. til en avtale? Lærdommen må vel uansett være at man må sikre seg ifb. med forskuddsbetaling, ikke minst i disse tider med mange konkurser. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Nei, jeg er definitivt ikke part i denne saken. Og hvilken stilling har jeg tatt ? At trådstarter har uttrykt bekymring er forståelig. Men at folk som ovehodet ikke kjenner saken maler ut om hva han må gjøre og ikke - er hva jeg syntes er usmakelig. Som Syvesten skrev - en sak har mer enn en side.... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Suzumar Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Klart en sak har flere sider. Men at det er usmakelig å svare/foreslå/gi råd til et medlem som ber om det? Nei, det er utenfor min fatteevne. Worses råd er fortsatt gode selv etter boatnet sitt innlegg. Om du mener svada svarene som å reise etter ham eller hentydninger til å bruke torpedoer så er jeg enig med deg. Dette er en ukultur vi finner i mange tråder. Å kreve det en som kunde har krav på synes jeg er greit. Det må en kunne gjøre uten at den proffesjonelle aktøren surner. Har en krav på renter så skal en ikke gå med luen i hånden, men kreve dem med hevet hode. Akkurat i denne saken virker ikke boatnet akkurat så proffesjonell så jeg tror kunden skal være glad til når han får tilbake depositumet. Så kan han også gå en runde med hvor lett han gir fra seg 100.000.... Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Det at en sak har flere sider og at "anklageren" ofte ikke har noen sak er noe jeg opplever nesten daglig i mitt arbeid som teknisk konsulent. Feil som noen forbrukere mener påligger deres vare er ofte ikke å betrakte som feil, men som normalt. I denne sak ser det ut som om situasjon er den at Svindlet allerede ved oppmøte for politianmeldelse kunne blitt gjort oppmerksom på at han foreløpig ikke har noen "sak", forutsatt at motparts situasjonsbeskrivelse er korrekt. Det er derfor viktig at man tar et steg av gangen og følger loven og lar de rette personene gjøre hva som skal gjøres. Jeg er derfor helt enig med Geir T. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Jeg kjenner på gikta at Svindlet ikke får noe penger i morgen, det ville i så fall overaske meg veldig om han får noe som helst. En ansvarlig næringsdrivende ville selvfølgelig ordnet opp i dette, og betalt tilbake pengene før han reiste på noe jobb i utlandet (om han fortsatt hadde pengene), så jeg tror ikke dette stopper her. Men, det er hva jeg tror om saken. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
opus Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 "Levering skulle skje i begynnelsen av desember, men den svake kronen på dette tidspunktet gjorde at jeg ikke hadde mulighet til å overholde min del av kontrakten." Hm....lurer på hvordan meningsytringene i denne tråden hadde vært om den nye kontraktsfestede båten var avtalt levert i juni, men uteblir helt pga forhandlers forventede inntjening på handelen/valutaforandringer? (Jeg vet, sikkert forenklet scenario) Hvis man som kunde IKKE bare sier: "Ok, kan jeg ihvertfall være så snill å få igjen forskuddet mitt da, så jeg kan forte meg å kontraktsfeste en annen båt til vår-pris, som blir levert til høsten?" -så er man grisk og useriøs ? -og også en typisk dårlig kunde som forhandlere bør holde seg langt unna? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Litt merkelig at ikke Svindlet har kommet med noen kommentarer på innlegget til boatnet enneå... Det kunne vært greit å høre trådstarters kommentar til boatnet syn på saken... eller er det for pinlig mon tro ... Ser trådstrater var aktiv klokken 22.13 i går.. men det kommer vel snart en kommentar formoder jeg om ikke pengene er på konto og da med kraftigere skyts.. Innlegg: 2Reg.: 10.01.09 Aktiv:igår 22:13 Gruppe: Medlem Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sjonkel Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 aldri Aldri ALDRI forhåndsbetal noenting aldri Noensinne uansett.... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Det er også mitt motto sjonkel. Venter spent på svar fra "svindlet" og boatnet! Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Er det slik at man kan bryte avtaler fordi den ikke var lønnsom lengre? Eller har avtalen noen begrensninger som ikke er kommet frem her? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Har det kommet noe penger i retur i dag da? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Sydvesten Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Om de er sendt i dag så er det ikke sikkert de dukker på konto før i morgen..... Det kan jo være greit å vente til da før "dere" finner frem "øksen" igjen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hansi Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 aldri Aldri ALDRI forhåndsbetal noenting Sålenge en handler med seriøse aktører og har gode avtaler ser jeg ikke noe problem med det. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Det er jo også et par måter en kan sikre seg på selv ved forhåndsbetaling. Seriøse aktører ja hvem er det. Tror alle som evnt. hadde forhåndsbetalt noe til en av de Norske båtprodusentene som er konkurs, trodde de var seriøse. Men det var vel noen som tapte noen kroner på det. Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 problemet med seriøse gode aktører er at de også kan gå konkurs i tidsrommet mellom forhåndsbetaling og levering............... Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Hansi Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 (redigert) En må selvfølgelig ta en undersøkelse om tingenes tilstand hvis det lar seg gjøre da. Redigert 12.Januar.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Dette er typiskslike ting som kommer frem når tidene blir trange. Realiteten i å betale på forskudd, er at du LÅNER UT penger til selgeren. Tenk over akkurat det, og om du -- hvis det ikke dreide seg om båt -- ville ha LÅNT UT penger til ham. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.