Worry II Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 (redigert) enter4u skrev: Kunne tenkt meg å fått tak i en tysk ubåtkapteins-lue fra WWII jeg da Syns dem er mektig tøffe Må du bytte til Bavaria også da , eller Neida, enig med deg ! De er knallkule ! Kos med en hyggelig tråd her nå ! En stund siden sist ! Synes vikinghjelmen til Jarle Andhøy er kul, jeg Redigert 15.Januar.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Dette blir jo synsing, men jeg mener nå at den lua ikke passer like godt sammen med alle typer båter. Greier liksom ikke se for meg den skipperlua på en kar i en planende båt 35-50++++ knop. Hører mere hjemme i en seilbåt av eldre årgang ei snekke eller en annen saktegående motorbåt av et eller annet slag, da hører den liksom med. Syntes derfor ikke det er så aldersbestemt, mere båtbestemt eller kansje et symbol på hvilken innstilling en person har til båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Enzo skrev: Tror jeg melder avbud på å kjøpe en sånn , føler ikke at tiden er inne for å se ut som jeg er 75år og ansatt på Polarlys har ingen själv....hade når jeg var liten...7-8 år da hade nesten alle gutter i klassen skipperlue(men det er ju over 40år siden)...men så seilte vi ju halve klassen...... va syns ni om denne da? Tilly eller Ultimate Hat......... Admiralinnen hater det når jeg tar på meg min.....den er vel saltvannsimpregnert Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
m/s draugen Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 denne da? http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:VladimirMasorin.jpg Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 :lol: Rene parabolen det jo Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 m/s draugen skrev: denne da?http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:VladimirMasorin.jpg Den ser jo mer ut som helidekk en skipperlue Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
m/s draugen Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 (redigert) Russer,helt på toppen i det maritime miljøet. I nød-en livbåt Redigert 15.Januar.2009 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 m/s draugen skrev: denne da? dom er kule...bare det, att dom russiske er litt dålige på navigasjon, det er ikke alltid dom hitter hjem Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
trikkern Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Finn Erik: Hvorfor de flybridgegutta ikke kan ha skyggelue? Den fyker på sjøen. Jeg fikk en slik til sjøsettinga av nyebåten av dattera. (Vi kaller den "Bømlahua" her på våre kanter). Den for på sjøen, gitt! Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 mange "ballalaika-orkester"som dukker opp i våre fjorder ja Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 m/s draugen skrev: denne da?http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:VladimirMasorin.jpg Helidekk? Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Man kan vel kle seg med alt idag bare man kler seg med stolthet. Når det er sagt hadde oldefar en slik lue, og bestefar. Seilskuteskipper, og fisker. Pappa har også en slik en som han tar frem på solskinnsdager når han sveiver igang bestefars gamle marna. Luen minner meg om sjømannskap, men jeg er ikke selv gammel nok til å kle den, selv om det er en stund til jeg fyller 40 da Forøvrig tror jeg ikke slike luer forteller dagens barn særlig mye om sjømannskap. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 (redigert) Forøvrig tror jeg ikke slike luer forteller dagens barn særlig mye om sjømannskap. Å det tror jeg man skal være svært glade for........... Redigert 16.Januar.2009 av trikola (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Formålet med en skipperlue er da vel den samme som for andre uniformsluer, nemlig å skape identitet, respekt og autoritet. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Før syntes jeg ikke noe særlig om disse skipperluene, men med årene synes jeg de har blitt bedre. Det vil si, de er jo uforandret, men de er ikke direkte stygge på hodet lengre. ..disse luene kler ikke en valp. ..og så varmer dem mere nå enn før. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 (redigert) Kasjettlue er for skikkelige mannfolk og noe som tenner oss damene Den er dessuten en viktig del av kystdrakten, festdrakten for hele Norges kystbefolkning. Mvh Ella Redigert 16.Januar.2009 av mor Amica (see edit history) Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
HaHa Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Kasjettlue? Det hørtes da fisefint ut. Min het nå blankskjermhuv da jeg kjøpte en i Rørvik for noen år tilbake. Men samme hva den heter bare den tenner damene... kanskje jeg skal ta den i bruk...? Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Kanskje dei flest bruker dei for å holde parykken på plass Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 (redigert) Har denne liggende i båten! Skikkelig norsk kvalitet. Men jeg er vel også pr. definisjon en gammel gubbe. Redigert 16.Januar.2009 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Er man medlem i KNBF så har de en rekke gode medlemsartikler. Du finner mer HER. Jeg liker godt de blå skjortene med kort og lang arm, samt sikkerlua selvfølgelig. Prisen på en slik skjermlua er kun 185.- pluss frakt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 mor Amica skrev: Den er dessuten en viktig del av kystdrakten, festdrakten for hele Norges kystbefolkning. fikk litt sansen for denne kystdrakten, både til kvinner og menn.... har ikke sett denne siden tidligere.. men lurer jaggu meg på om jeg skal få sydd en fruen og en til meg... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Som et alternativ til skipperluen så kan jeg anbefale denne... Betydelig mer praktisk og ikke kun ment som pryd for å dekke ny-månen på toppen av skallen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
kællen Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Vi kaller det for onsøybevis her i gamle onsøy kommune, og jeg bærer den med stolthet. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Ikke mange "gammle" gubber i havna som bruker skipperlua , men jeg bruker den innimellom . Syntes den hører litt med til båtlivet jeg , men som Astor sier .Den passer lissom best på gammlinger ,på en måte da .Kansje BP medlemmer skal starte ny trend å bruke den ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Sydvesten skrev: Som et alternativ til skipperluen så kan jeg anbefale denne... Betydelig mer praktisk og ikke kun ment som pryd for å dekke ny-månen på toppen av skallen Enig Sydvesten, absolutt mer sans for den der ja Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.