Jump to content

Skipperlua, bare for gamle gubber?

Astor

Recommended Posts

Kunne tenkt meg å fått tak i en tysk ubåtkapteins-lue fra WWII jeg da :yesnod: Syns dem er mektig tøffe :yesnod:

Må du bytte til Bavaria også da , eller :lol::lol::lol: Neida, enig med deg ! De er knallkule ! Kos med en hyggelig tråd her nå ! En stund siden sist ! Synes vikinghjelmen til Jarle Andhøy er kul, jeg :lol::lol:

Redigert av Worry II (see edit history)

Dette blir jo synsing, men jeg mener nå at den lua ikke passer like godt sammen med alle typer båter.

Greier liksom ikke se for meg den skipperlua på en kar i en planende båt 35-50++++ knop.

Hører mere hjemme i en seilbåt av eldre årgang ei snekke eller en annen saktegående motorbåt av et eller annet slag, da hører den liksom med.

Syntes derfor ikke det er så aldersbestemt, mere båtbestemt eller kansje et symbol på hvilken innstilling en person har til båtlivet.

Tror jeg melder avbud på å kjøpe en sånn , føler ikke at tiden er inne for å se ut som jeg er 75år og ansatt på Polarlys :smiley:

:lol::lol::lol:

har ingen själv....hade når jeg var liten...7-8 år da hade nesten alle gutter i klassen skipperlue(men det er ju over 40år siden)...men så seilte vi ju halve klassen......

va syns ni om denne da?

UHCC_crusher_copy.jpg

Tilly eller Ultimate Hat.........

Admiralinnen hater det når jeg tar på meg min.....den er vel saltvannsimpregnert :wink:

S/Y Gunga Din

Man kan vel kle seg med alt idag bare man kler seg med stolthet.

Når det er sagt hadde oldefar en slik lue, og bestefar. Seilskuteskipper, og fisker. Pappa har også en slik en som han tar frem på solskinnsdager når han sveiver igang bestefars gamle marna. Luen minner meg om sjømannskap, men jeg er ikke selv gammel nok til å kle den, selv om det er en stund til jeg fyller 40 da :wink:

Forøvrig tror jeg ikke slike luer forteller dagens barn særlig mye om sjømannskap.

Kasjettlue er for skikkelige mannfolk og noe som tenner oss damene :wink: Den er dessuten en viktig del av kystdrakten, festdrakten for hele Norges kystbefolkning.

Mvh

Ella

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Er man medlem i KNBF så har de en rekke gode medlemsartikler.

Du finner mer HER.

Jeg liker godt de blå skjortene med kort og lang arm, samt sikkerlua selvfølgelig. Prisen på en slik skjermlua er kun 185.- pluss frakt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Den er dessuten en viktig del av kystdrakten, festdrakten for hele Norges kystbefolkning.

fikk litt sansen for denne kystdrakten, både til kvinner og menn.... har ikke sett denne siden tidligere.. men lurer jaggu meg på om jeg skal få sydd en fruen og en til meg...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Som et alternativ til skipperluen så kan jeg anbefale denne... Betydelig mer praktisk og ikke kun ment som pryd for å dekke ny-månen på toppen av skallen

butikk%20015.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ikke mange "gammle" gubber i havna som bruker skipperlua , men jeg bruker den innimellom . Syntes den hører litt med til båtlivet jeg , men som Astor sier .Den passer lissom best på gammlinger ,på en måte da .Kansje BP medlemmer skal starte ny trend å bruke den ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Som et alternativ til skipperluen så kan jeg anbefale denne... Betydelig mer praktisk og ikke kun ment som pryd for å dekke ny-månen på toppen av skallen

Enig Sydvesten, absolutt mer sans for den der ja :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...