Jump to content

Bilder av BP-vimpler på sjøen!


tom-ass

Recommended Posts

Ja da har jeg endelig bestillt, jeg også.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Ja slike tråder får nok fart på vimpelsalget :smiley: og samtidig stimulere Ingar & co. til dette fantastiske arbeidet som nedlegges med å holde dette utmerkede forumet i hevd!

 

Etter hva jeg forstår så samles det opp bestillinger før de sendes ut. Nå er det vel akkumulert en del så man skulle kanskje tro at ventetiden på vimpelpakka ikke blir for lang :yesnod:

 

Rederinnen "gunnt" har allerede ordna biffen, så da er det bare å vente på beviset! Beviset på at man er medlem i Norden Flotteste båtforum!!!

 

:sailing:

 

mvh

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har vimpel i "masten" på Trudelutt, forøvrig vimpel nummer to. Den første ble utslitt!

 

vimpel.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og hva slags vimpel er nr 2 fra toppen? Logevimpel, tro?

 

<pirk>

Vimpel nr 2 fra toppen er Baatplassen :wink: .

</pirk>

Men vimpelen mellom SXK-flagget og BP-vimpelen er det svenske redningsselskapet (SSRS) sin vimpel.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Men vimpelen mellom SXK-flagget og BP-vimpelen er det svenske redningsselskapet (SSRS) sin vimpel.

vimplar.jpg

Just precis :smiley:

 

överst för man alltid klubbvimpel med krona.....kunglig klubb (er ikke med i GKSS, så noen sådan har jeg ikke !)

nest överst riksdekkande klubb (både SXK og SSRS er riksdekkande)

og underst sin lokale klubb

 

i mitt fall

SXK

SSRS (tycker det er en självklarhet att vare medlem......)

BP

KMS

 

vimpler henger i SB salingshorn i hjemmevann o i BB utomlands

da skall gjesteflaggen henge under SB :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Yepp, men du sendte meg jo en ny! Jeg hadde jo en "ordinær" vimpel en gang, men den

ga jeg bort til et annet baatplassen.no medlem.

 

diplom-vimpel.jpg

Lars H.forumvimpel_anima.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Å? Har Astor byttet så mange ganger siden den nye gjestebrygga på Skjærhallen ble lagt ut? Det der må da være minst to Astor-er siden!

 

Den Astor som var avbildet her hadde trolig ingen BP-vimpel. Båten var solgt og ble ofte sett i Hvaler-området.

Nå er jeg nøye med å fjerne navnet før jeg selger båten. Og nå blir det trolig lenge til det blir båtsalg her i familien. :wink:

Vi var aldri innom Skjærhallen med Elwaroen, men i år har jeg planer om å legge kursen mot den koslige Hvaler-idyllen. Vi fulgte "Hvaler" på Tven i høst og ble begge veldig glad i bilder som viste omgivelsene der ute.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hyggelig om flere BP medlemmer hadde hatt vimpel. I sommerferien 2008 mellom Arendal og Hvaler registrerte jeg to. Sikkert flere som er medlem av BP familien. Hyggelig med vimpel. Har opplevd å få besøk av et BP medlem. Hyggelig å utvide bekjentskapskretsen.

 

img_4790.jpg

 

Med godvilje kan vimpelen skimtes i lanternemasta. En liten orange flekk.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Blir ikke fillete ! Mulig solen falmer den...
p8080550.jpg

Litt tegn på at den brukes må jo være lov....

 

Dette er den første jeg kjøpte. Jeg pleier å bestille to og to. De andre har blitt videresolgt etterhvert. Den siste ble solgt til BlueDragon i Kragerø i sommer. En solgte jeg og sendte i posten. Det var en gang da det var utsolgt fra Ingar og kjøpere begynte å bli desperate. Jeg må kanskje bestille et par igjen snart. Det verste som kan skje er at jeg støtter driften uten å få kjøpere / bruk for dem, og det kan jeg leve med.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

I år har jeg hatt BP-vimpelen i masta. Nå er den flyttet fram i gjøsen. (vimpelstangen i baugen)

 

Jeg har plukket fram noen bilder med båter som har BP-vimpel.:

 

vimaael_2.jpg

 

Her henger BP-vimplen på topp. Under Svenska kryssarklubbens vimpel. Mange vil nok hengt denne øverst, men for meg står BP på 1. plass. :wink:

Ser man nøye så syntes også enda en BP-vimpel i bildet. Escada ligger ved samme brygge og viser stolt fram sin BP-vimpel.

 

vimpel_3.jpg

Her er det Bamse fra Holmestrand som vi mottar baggen fra. Også her en flott BP-vimpel i masta.

 

 

vimpel_4.jpg

Her mottar Stressless fra Sætre baggen. Også her en BP-vimpel i masta.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...