Bitteliten Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Hos meg er det ikke mye dollbord å gå på, selv ikke for en dachs en gang.. Du kan jo bruke den som fender i seilforeningen hos oss er det en dachs som heter Fender. Dette er Fender nr 6 de har tror jeg. Første Fender ble jeg kjent med da jeg lærte å seile Optimist jolle. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Si meg Olpi, er det bilde tatt i den 90 graders svingen i "sørlandsleia" ? (den som går fra arendal til tvedestrand?) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hallaron Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (noen som kjenner seg igjen her?) Ser du ikke har fått noe svar på dette. Bildet er fra Lyngør, tatt på posisjon ca N 58.37.44 E 9.7.00. Riktig? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
olpi Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) Ja, det het vel Tverrsund eller noe slikt? Sikkert feil navn ... Flere år siden, og Charlie sitter på katerkabin"taket" på vår gamle Scand Nordic. Flott område dette. Vi går jo syd/vest-over og like før 90 graders brekken kan man velge å seile 2 leder inn såvidt jeg erindrer... . .... eller het det Vrangsund.... Redigert 16.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Stemmer nok med Vrangsund. Lette på internett og fant DETTE Har ikke fått installert kartprogram igjen etter at Vista måtte "reforhandles". Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) Følger alltid med Redigert 16.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Mange fine bilder av hund i båt, men jeg ser også at det er ikke alle hundene som bruker flytevest. Her er Balto, med redningsvest akkurat som alle andre som er i båten min. Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Gnisten Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Går den katten på vannet eller...? Ellers mener jeg man bør tilpasse båt/hund... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
BjarneBob Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 INGEN BIKKJER LIKER SEG PÅ SJØEN!!!!!! Det synes jeg var den drøyeste påstanden på lange tider...... Må jeg få reklamere litt for familie og skipshunden vår Linus; en portugisisk vannhund. Jepp, rasen heter det for de uinvidde og er relativt lite utbredt i Norge. Ypperlig båt og familiehund; 100% allergivennlig. røyter ikke i det hele tatt. Jeg klipper Linus kort et par ganger i året og er ikke særlig fan av løveklippen som den "skal ha" Den er fra gammelt av avlet frem som mannskap på fikerbåter i Portugal og Spania :) Litt mere info kan dere finne HER og på http://www.portugisisk-vannhund.no/ Har ikke noe super poserende bilder; men her er ett fra kaia og ett fra en hyggelig aften i Rørvik sommeren 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Går den katten på vannet eller...? Hvis du ser nærmere på bildet av katten ser du at det er en hund Hunden har sett en pinne, eieren mister stadig pinnen uti vannet og hunden hopper med all kraft for å berge eierens pinne, som de hiver ut i skauen før de drar hjem Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Charlie er utkikken vår. Følger godt med han: Jeg synes jeg ser et vakkert sheltifjes, OLPI! Perfekt skipshund!Her er vår, (tredje i rekken): Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 (redigert) Ja, Regina III- vi synes jo det. Ser av bildene også ut som deres er en veldig pen hund. En del sheltier synes jeg blir litt for spisse i ansiktet. Nå er jo vår charlie også noe større enn normal sheltie hannhund. I Smøgen traff vi en svensk dame som hadde sett på Charlie en stund før hun kom bort til oss. Hun hadde drevet oppdrett i mange år av sheltie. Hun synes Charlie var så veldig trygg og glad i nye mennsker. Det var litt atypisk iflg henne. En annen ting med Charlie er at han nærmest aldri bjeffer. Det er heller ikke så vanlig vistnok. Vi kjøpte Charlie hos Leeland Shelties Han heter Leeland Nectar hos dem. Veldig hyggelige folk. ta en titt på nettsidene deres. De er meget bra og mye nyttig man kan finne om sheltie der. Her er charlie med søsken noen uker etter fødselen Charlie ble kjøpt da jeg ble mer syk og måtte gi meg i arbeidslivet. Jeg er veldig glad jeg kjøpte ham, og han har vært en stor hjelp og støtte. Redigert 17.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kanel Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Det synes jeg var den drøyeste påstanden på lange tider...... Må jeg få reklamere litt for familie og skipshunden vår Linus; en portugisisk vannhund. Jepp, rasen heter det for de uinvidde og er relativt lite utbredt i Norge. Ypperlig båt og familiehund; 100% allergivennlig. røyter ikke i det hele tatt. Jeg klipper Linus kort et par ganger i året og er ikke særlig fan av løveklippen som den "skal ha" Hei, ja helt enig Vi har og en portis som bor i båten hele året sammen med oss, hun heter luna. At hun trivest i båten er det ingen tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 (redigert) gutta på tur mor og gutta i en stille stund Redigert 17.Mars.2009 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 (redigert) Jeg får ikke nærme meg båten før denne karen står klar i båthuset og venter for å bli med ut å fiske eller sette krabbe teiner Navnet er forøvrig Festus , pga . han er skikkelig hjulbeint ;-) Redigert 17.Mars.2009 av Ancas (see edit history) Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
LykkelitenIV Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Da har vi fått oss skipshund Her er blide fra første turen hans, og det var i dag. Og dere ser vel at det gikk greit Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
-Matros- Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Da har vi fått oss skipshund Her er blide fra første turen hans, og det var i dag. Og dere ser vel at det gikk greit sov den seg igjennom den første turen sin eller? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
2nd Trikker'n Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Jeg synes at bildene ovenfor beviser at "hund i båt" er OK Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Den kom inn, sjekket båten, og la seg til å sove (på saueskinnet) når vi startet opp. Vi kom inn igjen etter en time, og måtte vekke den for å få den med i land. Det blir nok ikke noe problem å ha den med seg i 3 uker i sommer Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Otelie Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Har hatt med min franske bulldog i seilbåten i mange måneder av gangen uten at det ser ut som om han har tatt noen skade av det. Heller tvert imot. Den første seilturen han var med på var en krysning i middelhavet. Det var dårlig vær og mange ombord ble sjøsyke. Men min hund sto støtt i cockpit og spiste sin mat, uten å bry seg nevneverdig om at hele verden var i bevegelse.. Han har senere vært med på seiling fra Middelhavet til Norge. Når en krysning går over mange dager så må han jo selvfølgelig pisse og drite. Jeg lar han gjøre det på teaken i cockpit, plukker opp med tørkerull og hiver det på sjøen. Deretter spyler jeg med vann. Tror ikke teaken tar noen skade av dette? Er det noen som har andre måter å løse dette på? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 (redigert) .............Er det noen som har andre måter å løse dette på? Heisann Otelie, velkommen som skribent på dette utmerkede forum ! Jeg lurer også på om det er mulig å venne bikja til å gjøre fra seg på en dedikert plass på dekk!! Er det f.eks. mulig å trene opp hunden, fra den er valp, til å gjøre fra seg på en avmerket plass å dekk?? En "Hann-hund" må vel gjerne ha en imitert lyktestolpe ? mvh Bjørn Redigert 12.April.2009 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Framtia Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Løfter en gammel tråd da vi er i ferd med å bli hundeeiere for første gang. Valpen skal hentes 24. mai, og vi skal se han for første gang på torsdag. Så blir det vel å handle flytevest og ta han med på båten for tilvenning som prioritet nr 1. Er det andre her som er ferske med hund i båt? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Worry II Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 (redigert) Framtia skrev for 5 timer siden: ... Er det andre her som er ferske med hund i båt? Gratulerer med innkjøp av ny sjef Jeg har ei som ikke vil hjem fra båten.. Redigert 11.Mai.2021 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Framtia skrev for 5 timer siden: Løfter en gammel tråd da vi er i ferd med å bli hundeeiere for første gang. Valpen skal hentes 24. mai, og vi skal se han for første gang på torsdag. Så blir det vel å handle flytevest og ta han med på båten for tilvenning som prioritet nr 1. Er det andre her som er ferske med hund i båt? Ta en natt eller to , uten å reise på tur med båten først, så den blir fortrolig med omgivelsene... Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 (redigert) Utprega båtskrekk de første tre turene, men nå er det skikkelig skipshund ? Har han alltid i bånd før vi går inn mot land, vil ikke ha han surrende rundt beina eller hoppe i land mens vi driver med tauverk og fendere? edit: Så har han adgangforbud under dekk! Redigert 11.Mai.2021 av Kanalkapteinen (see edit history) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.