Jump to content

Bruk & erfaringer med PC løsninger ombord


mateco

Recommended Posts

Har ikke skriver ombord, men har lenge lett etter en liten nett sak. De små hendige skriverne, hvor får en kjøpt slike? Leverandør og pris? Jeg trenger ikke fotoskriver, men kun en miniversjon koblet til laptop og ICE trådløst nettverk hvor en dytter et vanlig A4 papir inn i den ene enden og får ut værmeldingen fra f.eks. YR.no i den andre enden.

 

Lars H.

 

Heisann LarsH!

 

Du har jo Canon Pixma IP100 som er en liten nett skriver til ca. 2500,-

 

Alternativ HP H470 som er i samme kategori til ca. 2300,-

 

Begge modellene med mulighet for batteridrift, Bluetooth og trådløs nettverks tilkobling.

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Det blir endel clutter på sjøkart når det blir blåst opp, kartfila du bruker er helt klart mer oversiktlig.

 

Jeg holder på med scale 2 nå, det blir sikkert ikke ferdig før tirsdag eller no' sånt.

Lager til skip fil også for denne scale'n når jeg blir ferdig, pls ikke last ned uten skip fil..

 

Her er et eksempel på scale2 scale2.png

 

Beklager hijack av tråden,det tok litt av, kanskje burde dette vært i en egen tråd ?

 

IndexMap for scale 5. Hver røde rute = et kart, Ozi klarer ikke å vise mer enn 10000 kart i en IndexMap,

derfor vises ikke kart nordafor, men kartene er der for det.

 

mapindex5.jpg

Link to post
Share on other sites

Du har helt rett i at en ikke får mer info, men en får klarere linjer og konturer. Og no fryktelig mange flere kart ..

Spørs om jeg ikke avbryter nedlastingen av scale 2, det blir rett og slett for mye.

 

Dybdedata er mapService 6, sikkert mulig å skripte det og.

 

Jeg må lage til et kalibrerings skript for SeaClear først.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...